וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת משפחות החטופים: "הילדים שלנו ממתינים שנציל אותם מהתופת"

26.10.2023 / 18:21

אזעקה נשמעה בעת ההפגנה בתל אביב, אביו של עומר שם טוב לממשלה: "תדמיינו לכם 20 יום במחילות, תדמיינו שאלה הילדים שלכם שם". אמה של רומי גונן: "הסבלנות פקעה, תחזירו אותם הביתה"

בווידאו: אזעקה במהלך הפגנת משפחות החטופים בתל אביב/צילום: ניב אהרונסון

משפחות החטופים והנעדרים ערכו שתי צעדות - משגרירות מצרים ומהתכנסות המשפחות ברחוב קפלן - אל רחבת מוזיאון תל אביב, שם גם קיימו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת שכותרתה: "פקעה סבלנותנו, החזירו את החטופים והחטופות עכשיו". קצת אחרי השעה 18:00, נדרשו המפגינים לתפוס מחסה בעקבות האזעקות בתל אביב. לאחר מכן חזרו והפריחו בלונים לציון יום הולדתו של ארז קלדרון בן ה-12, שנחטף לעזה.

במהלך מסיבת העיתונאים הופעל שעון העצר שמונה את היעדרם: ימים, שעות, דקות ושניות. הוא יופנה למשרד הביטחון בקרייה וימשיך לפעול עד להשבת החטופים.

מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן בת 23 שהייתה במסיבת הטבע ברעים ונחטפה לעזה, אמרה: "20 יום הם נמצאים שם. 20 יום שאין לנו מושג מה שלומם, איך מטפלים בהם, אם הם נושמים. שמבקשים מאיתנו להתאזר בסבלנות. היינו סבלניים מאוד, אבל זהו. הסבלנות שלנו פקעה. אנחנו פונים לממשלת ישראל - אנחנו אזרחים של מדינת ישראל, הציפייה שלנו היא שהמדינה תדאג לנו, שתדאג לאהובים שלנו, שתבטיח את הביטחון שלהם. לוודא היום שהם חוזרים הביתה, לנצל כל הזדמנות שיש עכשיו. אנחנו מצפים מהקבינט שידבר איתנו עוד הערב ויסביר בדיוק מה הוא הולך לעשות כדי שעם ישראל יקבל את הלב שלו שנמצא שם בעזה", הוסיפה. הקהל קרא: "היום, היום".

אזעקה בהפגנת משפחות 224 החטופים ששבויים בידי החמאס, ת"א 06 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
רגעי האזעקה/ראובן קסטרו

פאולה, שאחותה קרינה אנגלברט ומשפחתה חטופים מניר עוז, קראה: "אני מבקשת להחזיר אותם היום. את כל 224 החטופים".

מלכי, אביו של עומר שם טוב, בן 21, שנחטף מהמסיבה: "כרגע הוא נמצא בעזה ואנחנו לא יודעים מה קורה איתו. אני פונה למנהיגים - תדמיינו לכם 20 יום לשבת במחילות, במקומות שאנחנו לא יודעים איפה הם. אולי אין חשמל, חמצן, מים, אולי הם סובלים מהפגזות. נופלים עליהם טונות של פצצות. באי-ודאות, בחושך המוחלט, כל מה שמבקשים מאיתנו הוא תמתינו קצת, תהיו ממלכתיים. אנחנו לא ממתינים יותר. רוצים את כולם היום בחזרה. אנשי הממשלה, תדמיינו שאלה הילדים שלכם, שהם יושבים שם. לא הילדים שלנו שממתינים שנציל אותם מהתופת הזאת".

"מהיום אנחנו מעלים דרגה במאבק. כבר לא יושבים בשקט ומעודדים מהצד", אמרה קרובת משפחה נוספת.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
הפגנת משפחות 224 החטופים ששבויים בידי החמאס, ת"א 06 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
הפגנת משפחות החטופים/ראובן קסטרו

אייל אשל אביה של התצפיתנית רומי אשל, אמר: "אני אייל, אבא של רוני ילדה בת 19, חיילת בצה"ל, תחת האחריות שלכם, ו-20 ימים ממשלת ישראל אילמת. מהתחקירים שאנחנו עושים, האזרחים של המדינה, הכול עשינו בעצמנו. אתם באים אליי לבקש מידע. אני דורש דבר אחד - קומו מהכיסאות שלכם, שימו את ליבכם במקומי וקחו אחריות. את כל חיי אני מקדיש למדינה. גם את בכורתי רוני הקדשתי למדינת ישראל - אל תפנו לי עורף, נגמרה לכולנו הסבלנות".

שחר ונטע בשם משפחת טרופנוב (סשה טרופנוב, אמו לנה טרופנוב, סבתו אירנה ובת זוגו ספיר כהן - כולם נחטפו ואילו אבא של סשה, ויטלי, נרצח): "אנחנו כאן כדי להשמיע את קולם של מי שאינם כאן. שלושה דורות שנעלמו. משפחה שאין לה אף בן משפחה בישראל שיכולים להשמיע את קולם. אנחנו כאן משפחה מבחירה עד שתחזרו אלינו. כשסשה יחזור נחכה לו כאן המשפחה החדשה שלו, אנחנו משפחה אחת".

דיצה אור, אמא של אבינתן אור שנחטף מהמסיבה: "חברה של אבינתן נחטפה על אופנוע. הוא יכול היה לברוח, אבל לא הפקיר את החברה שלו, לא הפקיר אותה. אנחנו קוראים למדינת ישראל לא להפקיר אותנו. אם החטופים לא יחזרו, אנחנו בבעיה קיומית. אני קוראת לכל השליטים במדינה הזו - אני לא קוראת להם מנהיגים כי הם לא מנהיגים אותנו. זה לא ימין ושמאל. אם לא תחזירו אותם, המקום שלכם בפח הזבל של ההיסטוריה".

יעלה ועילי, אחים של אביתר דוד שנחטף מהמסיבה: "בשבת בבוקר התעוררנו לסרטונים מזעזעים שאני לא מאחלת לאף אחות קטנה לראות - אחי מובל על ידי מחבלים עם ידיים קשורות מאחורי הגב. המשפחה שלי מתעוררת כל בוקר לסיוט שלא נגמר. רק הקבינט יכולים להביא אותם, רק עליהם האחריות ולא על אף אחד אחר בעולם תביאו אותם היום, עכשיו!".

דן מידן, אביו של עומרי מירן: "224 חטופים שאותם מלווים מאות אלפי אזרחי ישראל. לא ייתכן שהמדינה תתעלל בכמות כזו של אזרחים. לקחו את הבן שלי חי שלם ובריא ואני לא יודע מה עשו לו בדרך. אני לא יכול לישון כי לקחו לי את הילד ואני לא יודע מה עשו לו - פצעו אותו, הוא בבית חולים? זו האחריות של מדינת ישראל להביא את כולם אלינו עד קבלת השבת מחר. זו בקשתי".

הפגנת משפחות 224 החטופים ששבויים בידי החמאס, ת"א 06 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
הפגנת משפחות החטופים/ראובן קסטרו

אורית מאיר, אמא של אלמוג מאיר ג'אן בן ה-21 מאור יהודה שנחטף על ידי מחבלי חמאס מהמסיבה ברעים ונמצא בשבי בעזה, יצאה מוקדם יותר בקריאה נרגשת לראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו: "ביבי, עכשיו זה הזמן לבצע עסקה ולהחזיר את כל החטופים לישראל. אני מתחננת. נסה לדמיין שהבן שלך היה חטוף בעזה. תחזיר את אלמוג הביתה. עכשיו!!!".

אלמוג, חייל משוחרר בן 21, נסע ביום שישי, 6 באוקטובר, למסיבה בקיבוץ רעים. בבוקר למחרת, באותה שבת ארורה, התקשר לאמו וסיפר לה שסגרו את המסיבה כי יש פיצוצים ויריות. הוא אמר לה שהוא אוהב אותה, הבטיח לעדכן וניתק. לאחר שהתברר גודל האסון בעוטף, בשעה 12:30 פרסם חמאס סרטון שבו רואים בבירור את אלמוג אזוק ומפוחד יחד עם עוד ארבעה צעירים בחדר מעופש, כנראה בשבי בעזה. זה היה אות החיים האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully