וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-125 אלף תושבים פונו מבתיהם: "ממליצים שיישארו בבתי הארחה עד סוף השנה"

26.10.2023 / 17:30

תא"ל במיל' יורם לרדו, ראש רשות החירום הלאומית, תיאר את תכניות הפינוי מאז תחילת המלחמה והבהיר: "נפעל לקדם החלטת ממשלה ולספק את המשאבים הנדרשים"

בווידאו: שדרות הפכה לעיר רפאים/צילום: רויטרס

ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) תא"ל במיל' יורם לרדו, קיים היום (חמישי) תדרוך ובו אמר כי מאז תחילת המלחמה פונו כ-125 אלף מתושבי הצפון והדרום לבתי מלון וחדרי הארחה במימון במדינה, והדגיש כי הרשות ממליצה כי המפונים ישהו שם עד לסוף השנה: "נפעל לקדם החלטת ממשלה ואת המשאבים הנדרשים".

בפתח דבריו אמר לרדו: "החל מ-7 באוקטובר התחלנו להפעיל את תכניות הפינוי שהתכלית שלהן היא לפנות אזרחים ממרחבים שבהם יש אילוץ צבאי או אילוץ ביטחוני. ראשונים שפונו הם יישובי עוטף עזה (0-4 ק"מ) בתהליך מבצעי על ידי חטיבת חילוץ והצלה מאזור לחימה. הוציאו אותם משם ושמו בבתי מלון. פינוי זה התבצע באילוץ מבצעי מיידי. שבוע אחר כך התחלנו בפעולות פינוי נוספות, באילוץ ביטחוני, ביישובים של 4-7 ק"מ והעיר שדרות היו הבאים בתור. השלב השני של הפינויים גם הם מאילוץ מבצעי צבאי, והם יישובי 0-2 ק"מ בצפון, העיר קריית שמונה ועוד 14 יישובים נוספים בצפון. כל היישובים האלה נכללים תחת התכניות המדינתיות וסך הכול פונו הוא כ-125 אלף תושבים".

כל עדכוני המלחמה

פינוי תושבי שדרות, 15 באוקטובר 2203. רויטרס
פינוי תושבי שדרות/רויטרס

על משרד התיירות אמר: "הוא נכנס פנימה למשימה ולקח על עצמו את הניהול של כלל מתקני ההארחה. משרד התיירות נמצא לקראת סיום התהליך של העברת החוזים שחלקם היו מפוזרים אצל משרד הפנים, משרד הביטחון והרשויות המקומיות. החוזרים האחרונים יועברו למשרד התיירות ב-2 בנובמבר. מי שינהל את הקשר מול בתי המלון, ינטר את החדרים, יקבע את הסטנדרט וייבצע התקשרויות נוספות עם בתי הארחה נוספים זה משרד התיירות. משרד התיירות עובד בחמ"ל פעיל. למעט תושבי העוטף והעיר שדרות, משרד התיירות אחראי על כלל הדברים. רשות החירום הלאומית מקבלת ממשרד התיירות את תמונת המצב של החדרים המלאים והחדרים הפנויים כדי להיערך להמשך משימות פינוי אם ידרשו, וכרגע איננו נדרשים לכך. המפונים נמצאים כרגע בבתי הארחה ואנו ממליצים שישארו שם עד סוף השנה ואנו נפעל לקדם החלטת ממשלה ואת המשאבים הנדרשים.

"במקביל נוצר מנגנון שנותן לפרט המהווה חלק מהיישובים הזכאים לפינוי את האפשרות לבחור לשכור לעצמו דיור חליפי. נקבע מנגנון שיפוי לאוכלוסייה הזכאית ומאפשר לזכאים לבחור בין ללכת למלון אותו המדינה ייעדה לו או לבחור בעצמו ללכת לפתרון שהכי מתאים לו כגון: יחידת דיור, בני משפחה, AIR BNB, או כל פתרון שמתאים לו.

"בעקבות פניה של ראש העיר אשקלון, החליטה הממשלה לאפשר לו להוציא לרענון כ-70 אלף מתושביו חסרי המיגון, חסרי מקלט ציבורי, חסרי עורף משפחתי ואוכלוסיות רווחה שונות. הדבר הזה מנוהל באופן ישיר מול מנכ"ל משרד התיירות ומול העירייה. בשלב זה הוצאו מהעיר אוכלוסיות חסרות עורף משפחתי ואוכלוסיות רווחה שונות. משרד התיירות אחראי על הצטברות החדרים וככל שיתפנו עוד חדרים, תושבי אשקלון הזכאים יבחרו את השיטה המתאימה להם- פינוי למלון או שיפוי ומציאת פיתרון דיור באופן עצמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully