וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי למרכז: נפילה בראשל"צ, עמוד חשמל עלה באש ליד מושב מצליח

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 23:55

מטח נרחב של טילים שוגר לעבר יישובי גוש דן. שורה של בכירים בחמאס חוסלה על ידי צה"ל. מנהיג חמאס שוחח עם ראש המודיעין המצרי על המאמץ להפסקת אש. נמשכים המטחים ליישובי העוטף. דו"צ: הפשיטות הקרקעיות בעזה יימשכו גם בימים הקרובים

בווידאו: עמוד חשמל עלה באש ליד מושב מצליח/סעיף 27א'

23:32 - החשמל חזר ברחובות ובסתריה

אספקת החשמל, שנפסקה בחלקים של רחובות ובמושב סתריה הערב בעקבות נפילת רקטה, חזרה לסדרה.

22:30 - האיחוד האירופי קורא לפתיחת מסדרונות הומניטריים לעזה

האיחוד האירופי הסכים בפסגה שנערכה הערב (חמישי) בבריסל על נוסחת הצהרה הקוראת לפתיחת מסדרונות הומניטריים בעזה ולהפסקות זמניות בלחימה כדי לאפשר מעבר סיוע.

"האיחוד האירופי מבקש להביע את דאגתו העמוקה מהמצב ההומניטרי המתדרדר בעזה, וקורא להמשך מתן גישה מהירה, בטוחה וללא הפרעות לסיוע הומניטרי למי שזקוקים לו, בכל האמצעים, כולל מסדרונות הומניטריים והפסקות לחימה", נאמר בהצהרה. "האיחוד האירופי יעבוד ביחד עם שותפיו באזור כדי להגן על אזרחים, להעניק סיוע ולאפשר גישה למזון, מים, טיפול רפואי, דלק ומחסה, תוך הבטחה שסיוע כזה לא ינוצל על ידי ארגוני טרור".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

22:25 - אחרי המטח למרכז: דיווחים על הפסקות חשמל ברחובות

בעקבות מטח הרקטות לעבר מרכז הארץ התקבלו הערב (חמישי) דיווחים על הפסקות חשמל ברחובות. צוותי חברת חשמל נמצאים בדרכם למקום.

עמוד חשמל עולה באש בעקבות פגיעת רקטה

עמוד חמשל עולב באש בקרבת מושג ישרש בעקבות נפילת רקטה 26 באוקטובר 2023/סעיף 27 א'

22:01 - אזעקות בכל רחבי גוש דן והשפלה

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות (חמישי) בכל רחבי גוש דן, כולל תל אביב, ראשון לציון, בני ברק, גבעתיים וכן ביישובי השפלה - רחובות, כפר חב"ד, שהם וביישובים נוספים. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

נפילת רקטה ליד מושב מצליח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת רקטה ליד מושב מצליח, 26 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

21:55 - 900 חיילים אמריקנים הוצבו במזרח התיכון

הפנטגון הודיע הערב (חמישי) ש-900 חייים אמריקנים הועברו משטח ארצות הברית והוצבו מזרח התיכון, ובהם מפעילי ציוד הגנה אווירית. עוד נאמר בהודעה שכוחות ארה"ב הותקפו בשבוע האחרון 12 פעמים בעירק וארבע פעמים בסוריה על ידי קבוצות המזוהות עם איראן.

20:59 - ארה"ב: יודעים שרבים נהרגו בעזה, אך לא סומכים על אמדן חמאס

משרד החוץ האמריקני אמר הערב כי הוא מודע לכך שמספר רב של אנשים נהרגו בעזה. עם זאת, אמר דובר המשרד, אין בידיו אימות עצמאי למספר שפורסם על ידי הפלסטינים, וארצות הברית לא סומכת על המספר שפרסם חמאס. עוד הוסיף הדובר כי ארצות הברית לא ראתה שרוסיה מלאה תפקיד פרודוקטיבי במשבר במזרח התיכון.

20:41 - דו"צ: הפשיטות הקרקעיות בעזה יימשכו גם בימים הקרובים

דובר צה"ל אמר הערב כי ישראל ממשיכה לרדוף את המחבלים שלקחו חלק בטבח הרצחני. בנוסף אמר הדובר כי הפשיטות הקרקעיות יימשכו. בפשיטות, אמר הדובר, מחסלים מחבלים ומנקים עמדות לקראת התמרון הצפוי. הדובר אמר גם כי בשלב זה לא תהיה כניסה של דלק לרצועת עזה, והזכיר את העובדה שחמאס גנב דלק ממתקני אונר"א, שהיה לדבריו מיועד לבתי חולים.

19:53 - משרד החוץ לרוסיה: גרשו את מחבלי חמאס לאלתר

משרד החוץ אמר הערב כי ישראל רואה בהזמנת בכירי החמאס למוסקבה צעד מגונה הנותן רוח גבית לטרור ולגיטימציה למעשי הזוועות של מחבלי החמאס. "אנחנו קוראים לממשלת רוסיה לגרש את מחבלי החמאס לאלתר", נאמר בהודעה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בדיון במועצת הביטחון תקף אתמול את רוסיה וסין שהצביעו נגד ההחלטה לגינוי חמאס. "איך מוסקבה היתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אני אתן לכם רגע להרהר בכך - למרות שלא צריך אפילו רגע - כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים", אמר ארדן. "ההחלטה הרוסית לא מזכירה כלל את זכותה של ישראל להגנה עצמית. האם מוסקבה או בייג'ינג היו מקבלות זכות להגנה עצמית אם היו עומדות מול איום דומה? אני מניח שכן", אמר.

19:42- חוסל הדרג הפיקודי של גדוד דרג' תפאח של חמאס

צה"ל בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את מפקד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס, ראפת עבאס, סגנו, אברהים ג'ד'בה ומפקד הסיוע הקרבי והמנהלתי, טארק מערוף באמצעות מטוסי קרב. שלושתם מחבלים ותיקים בארגון שהשתתפו במערכות קודמות כנגד ישראל.

גדוד דרג' תפאח הינו גדוד בחטיבת העיר עזה, שנחשבת לחטיבה המשמעותית ביותר של ארגון הטרור חמאס. מחבלי הגדוד לקחו חלק משמעותי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.

צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה ממוקדת את צמרת פיקוד גדוד דרג' תפאח של ארגון הטרור חמאס. דובר צה"ל
מפקדי גדור דרג' תפאח שחוסלו/דובר צה"ל

19:40 - שר העבודה התיר עבודת צעירים מגיל 16 עד שעה 23:00

שר העבודה, יואב בן צור, חתם על היתר להעסקת צעירים מגיל 16 ומעלה עד השעה 23:00. זאת בשל המחסור בעובדים במשק בעקבות מבצע חרבות ברזל. אורך יום העבודה המותר לצעיר יישאר תשע שעות.

19:25 - גלנט: התמרון יגיע, כשזה יקרה - תבינו את עוצמתו

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי הוא נחוש להביא לניצחון במלחמה על חמאס. "אני נחוש, יחד עם מערכת הביטחון כולה לעשות כל מאמץ להביא לשחרור החטופים, לצד המאמץ לניצחון במלחמה". גלנט הוסיף: "מה שיקרה לישראל ב-75 השנים הבאות תלוי במידה רבה בהישג במבצע הזה. זה או אנחנו או הם". גלנט אמר כי "התמרון יגיע כשיבשילו התנאים. כשזה יקרה, אתם תראו אותו ותבינו את עוצמתו".

19:10 - נתניהו במנהלת תקומה: ניתן הרבה כסף לשיקום במהירות האפשרית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום במנהלת תקומה ביבנה, שעליה הוטל שיקום, חיזוק ופיתוח יישובי חבל העוטף, אשר נפגעו במתקפת הטרור של חמאס. במהלך ביקורו אמר נתניהו: "אנחנו הולכים להעביר את חוק 'חבל התקומה'. החוק הזה יתן קודם כל כסף, שלא תצטרכו ללכת עם יד מושטת לאיזה אגרוף קפוץ, אלא שפשוט יהיה הרבה כסף לשיקום הזה במהירות האפשרית.

הצהרת שר הביטחון גלנט 26 באוקטובר 2023. לע"ם, אתר רשמי
"אני נחוש להביא לניצחון": גלנט בהצהרה, 26 באוקטובר 2023/אתר רשמי, לע"ם

18:54 - צה"ל תקף חוליית מחבלים בגבול לבנון

כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל.

18:38 - איראן: אם רצח העם יימשך, ארה"ב לא תוכל לברוח מהאש

שר החוץ האיראני אמר היום: "אני אומר בכנות לארה"ב שתומכת ברצח העם בפלסטין - שאנחנו לא רוצים התרחבות של המלחמה במזרח התיכון - אבל אם רצח העם יימשך - ארה"ב לא תוכל לברוח מהאש שתבער". השר הוסיף: "לפי מה שאנחנו יודעים חמאס מוכן לשחרר אזרחים שהוא מחזיק כאסירים. אבל העולם צריך ללחוץ על ישראל לשחרר 6,000 אסירים פלסטינים".

18:25 - חוסל שאדי בארוד, בכיר חמאס שתכנן את ההתקפה ביחד עם סינוואר

צה"ל ושב"כ הודיעו הערב כי חיסלו בפעולה משותפת את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס שאדי בארוד, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל במסגרת תפקידו הקודם כראש מחלקת ההתקפה במטה המבצעים של חמאס, בארוד תכנן עם יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה את תכניות ההתקפה שיצאו לפועל בפשיטה הרצחנית בישראל ב-7 לאוקטובר. בעברו, בארוד שימש גם כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס והיה שותף לתכנון מספר פיגועים כנגד אזרחי ישראל. לאחר מכן, ניהל מספר תפקידים במודיעין הצבאי של חמאס, והיה אחראי לביטחון המידע של הארגון. כמו כן, הוא אחראי על קשרי מודיעין לטובת הארגון.

צה״ל ושב״כ חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס, שתכנן יחד עם סינוואר את הפשיטה הרצחנית לישראל. דובר צה"ל
סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס שאדי בארוד/דובר צה"ל

18:24 - האו"ם דן בהצעת ירדן להפסקת אש מיידית

העצרת הכללית של האו"ם דנה כעת בהצעת החלטה אותה הגישה ירדן ושקוראת להפסקת אש מיידית בלחימה בעזה. הצעת ההחלטה שהגישו הירדנים אינה מזכירה כלל את חמאס ולא מגנה את מתקפת הטרור על ישראל. ההחלטה, שאינה מחייבת מבחינה משפטית, צפויה לעבור ברוב גדול.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר בנאומו בפני עצרת האו"ם כי הדיון בעצרת הכללית על הצעת ההחלטה הוא חילול של מטרות האו"ם שקם כדי למנוע מזוועות השואה לחזור עליהן. "הצביעו נגד ההצבעה המוטה הזו. עמדו בצד הנכון של ההיסטוריה. אל תתמכו בחמאס", אמר ארדן.

ארדן הציג במהלך נאומו את תמונת גופתה של הפרמדיקית עמית מן שנרצחה בקיבוץ בארי ונורתה בראשה ע"י מחבלי חמאס כאשר טיפלה בפצועים במרפאה שבקיבוץ. ארדן הציג סרטון וידאו של מחבלי חמאס כורתים את ראשו של פועל תאילנדי בעוטף עזה באמצעות מעדר.

אנשי המשלחת הישראלית לאו"ם חילקו לכל המשתתפים בדיון בעצרת האו"ם דף נייר ועליו קוד QR שמוביל לסרטונים שצילמו מחבלי חמאס ותיעדו את מעשי הרצח שביצעו בעוטף עזה.

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בישיבת חירום של העצרת הכללית, 26 באוקטובר 2023. רויטרס
ארדן בדיון בעצרת הכללית של האו"ם, 26 באוקטובר 2023/רויטרס

18:12 - הנייה שוחח עם ראש המודיעין המצרי על המאמץ להפסקת אש

מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה שוחח היום בטלפון עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל על ההתפתחויות ברצועת עזה ועל המאמצים להגיע להפסקת אש.

18:08 - התרעות צבע אדום ביישובי עוטף עזה

אזעקה בהפגנת משפחות 224 החטופים ששבויים בידי החמאס, ת"א 06 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
אזעקה בזמן הפגנת משפחות החטופים, 26 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

18:04 - מטח כבד לגוש דן בזמן הפגנת משפחות החטופים

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות (חמישי) בכל רחבי גוש דן - בתל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, כפר חב"ד וביישובים נוספים. המטח שוגר במקביל להפגנת משפחות החטופים בתל אביב.

אזעקה בזמן הפגנת משפחות החטופים

בווידאו: אזעקה במהלך הפגנת משפחות החטופים בתל אביב/צילום: ניב אהרונסון

18:00 - הפרקליטות הגישה 4 כתבי אישום נוספים בגין הסתה לטרור

הפרקליטות הגישה היום ארבעה כתבי אישום נוספים בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, וביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, והם מצטרפים ל-20 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.

17:07 - מספר האזרחים הצרפתים שנהרגו במתקפת חמאס עלה ל-35

משרד החוץ הצרפתי מסר היום כי מספר האזרחים הצרפתית שנהרגו במתקפת חמאס על הדרום עלה ל-35. תשעה אזרחים צרפתים עדיין מוגדרים כנעדרים, חלקם, על פי ההערכה, נחטפו על ידי חמאס לעזה.

הפגנת משפחות 224 החטופים ששבויים בידי החמאס, ת"א 06 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
הפגנת משפחות החטופים, 26 באוקטובר 2023/ראובן קסטרו

16:50 - כוחות החירום תרגלו פינוי מאות נפגעים מהצפון לדרום

צוותי מגן דוד אדום, משרד הבריאות, פיקוד העורף ורכבת ישראל תרגלו היום מוכנות לתרחיש פינוי מאות נפגעים בו זמנית מבתי החולים מצפון הארץ דרומה וזאת על מנת להקל על העומס בבתי החולים בזמן חירום

התרגיל נועד לוודא כי, בזמן חירום, יוכלו צוותי מגן דוד אדום לפנות באמצעות אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ורכבים יעודיים נוספים נפגעים מבתי החולים בצפון לתחנת רכבת ובאמצעותה להעביר כ-350 נפגעים, חלקם בשכיבה וחלקם בכיסאות גלגלים, ב-5 קרונות רכבת למרכז הארץ.

בעת הצורך, יוכלו צוותי מד"א להעביר את הפצועים מבית החולים לתחנת הרכבת הקרובה באמצעות אמבולנסים וניידות של מד"א ומשם להעבירם בצורה בטוחה לתוך הקרונות. הרכבת תצא לדרך תוך טיפול רפואי שיעניקו צוותי מד"א עד להגיעם לתחנת היעד - משם יפונו באמצעות האמבולנסים והניידות של מד"א לבתי חולים במרכז הארץ.

16:39 - משלחת של חמאס הגיעה לביקור במוסקבה

דוברת משרד החוץ הרוסי הודיעה היום כי משלחת של חמאס הגיעה לביקור במוסקבה.

מטווח בכפר סבא, 26 באוקטובר 2023. רויטרס
מטווח בכפר סבא, על רקע העלייה בבקשות לרישיון נשק, 26 באוקטובר 2023/רויטרס

16:35 - אמו של צעיר שנחטף לנתניהו: "עכשיו הזמן לעסקה"

אורית מאיר, אמא של אלמוג מאיר ג'אן בן ה-21 מאור יהודה שנחטף על ידי מחבלי חמאס מהמסיבה ברעים ונמצא בשבי בעזה, פרסמה היום קריאה נרגשת לראש הממשלה. בפנייתה אמרה: "ביבי, עכשיו זה הזמן לבצע עסקה ולהחזיר את כל החטופים לישראל. אני מתחננת. נסה לדמיין שהבן שלך היה חטוף בעזה. תחזיר את אלמוג הביתה. עכשיו!!!"

אלמוג בן ה-21 חייל משוחרר נסע ביום שישי, 6 באוקטובר בלילה עם חבר למסיבה בקיבוץ רעים ובשעה 07:45 בבוקר יום שבת הוא התקשר לאמו אורית סיפר לה שסגרו את המסיבה כי יש פיצוצים ויריות. הוא גם אמר לה שהוא אוהב אותה, הבטיח לעדכן וניתק. בשעה 12:30 חמאס פרסם סרטון שבו רואים בבירור את אלמוג אזוק ומפוחד עם עוד ארבע צעירים, כנראה בשבי בעזה. זה אות החיים האחרון שיש למשפחה מאלמוג.

16:31 - 9 ממדינות ערב גינו את המתקפה הישראלית בעזה

שרי החוץ של איחוד האמירויות, ירדן, בחריין, ערב הסעודית, עומן, קטר, כוויית, מצרים ומרוקו גינו היום את הפגיעה באזרחים ומה שכינו "הפרה של החוק הבינלאומי" כתוצאה מהמתקפה הישראלית בעזה. בהודעה המשותפת הם אמרו שהזכות להגנה עצמית לא מצדיקה את הפרת החוק ופגיעה בזכויות הפלסטינים.

16:28 - הנשיא הרצוג: דוחה לחלוטין את דברי מזכ"ל האו"ם

נשיא המדינה אמר היום בראיון לערוץ החדשות הצרפתי BFMTV: "אני דוחה לחלוטין את דבריו של מזכ"ל האו"ם גוטרש. הבעיה הבסיסית בסכסוך היא הטרור".

בראיון התייחס הנשיא להערותיו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש שאמר ש"הטבח לא קרה בוואקום": "אתמול שמעתי את אמירותיו של מזכ"ל האו"ם גוטרש. במובן מסוים הוא רמז כאילו מקור כל הרוע הזה קשור לסכסוך. אני דוחה את דבריו לחלוטין כיוון שיש בהם מעין השלכה או אפילו הכלה לזוועות, ולטרור שארע פה. הבעיה עם הסכסוך באזור היא הטרור. הבעיה העמוקה ביותר שמדרדרת את תהליך השלום בין הישראלים לפלסטינים היא הטרור. אנחנו סובלים בישראל מטרור אינסופי - יום יום. בשנה האחרונה, כנשיא, ביקרתי משפחות אבלות בכל רחבי הארץ. אבל הפעם חזינו בדוגמה הנוראה ביותר לטרור. מאז מלחמת העולם השנייה, מאז השואה, לא נרצחו מספר כזה של יהודים ביום אחד".

הנשיא הביע את הערכתו על ביקורו של נשיא צרפת בישראל, והדגיש כי ישראל מתמודדת עם אויב אכזרי החוגג את המוות ומתחבא מאחורי בני עמו בעת שהוא מבצע פיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים. עוד התייחס למחויבות ישראל למשפט הבינלאומי.

16:09 - מערכת החינוך בת"א תחזור לפעול מיום ראשון

עיריית תל אביב הודיעה כי מערכת החינוך בעיר תחזור מיום ראשון ללמידה. בהודעה נאמר: "מערכת החינוך חוזרת ללמידה אך במתכונת אחראית, רכה וגמישה, תוך תגבור האבטחה סביב מוסדות החינוך. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות רבות בעירייה ומחוצה עם הגורמים השונים, ובהתאם להנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף".

16:02 - אזעקות נשמעו באשדוד, אשקלון ועוטף עזה

התרעות צבע אדום נשמעו בדקות האחרונות (חמישי) באשדוד, אשקלון, נתיבות ויישובי עוטף עזה. ממד"א נמסר כי עד כה לא דווח על נפילות או נפגעים

16:00 - צה"ל החזיר את אמצעי הזיהוי בגבול עזה לכשירות כמעט מלאה

צה"ל הודיע היום (חמישי) שיכולות האיסוף והתקשוב במרחב הגדר של רצועת עזה הוחזרו לכשירות כמעט מלאה. אוגדת עזה, מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פועלים ללא הפסקה מתחילת הלחימה לתיקון והחזרה לכשירות של האתרים והאמצעים שנפגעו במרחב הגדר. במסגרת המאמץ המשותף - "מחזירים עיניים לעזה", האתרים נסרקו וזוכו ממטענים לצד התקנת מערכות ואמצעים חדשים במרחב.

מפקד מרכז שיקום ואחזקה, אלוף-משנה תומר שרייבר: "התגייסנו כולנו לטובת המשימה ואנו נפעל בכל שעות היממה ובכל מרחב שנידרש. נמשיך לעבוד יחד בשיתוף פעולה בחיזוק השליטה באיזור."

מפקד גדוד 414, סגן-אלוף אופיר אברם: "במהלך השבועות האחרונים אנחנו משקמים את מערך התצפיות, תחת איום ובמהלך לחימה באופן משימתי ונחוש. כוחותינו פועלים בכל עת במטרה לשקם את האמצעים, לאתר אויב ולהשמידו".

סא"ל אדר כהן, רע"ן מערכות הגנה רבמ"ד במנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון:
"מתחילת המלחמה, מובילה המנהלת שיקום והחזרה לכשירות של מערך האיסוף והתקשוב, ההיערכות המוקדמת, העבודה האינטנסיבית ומחוייבות האנשים הביאה לכך שהכיסוי הושלם כמעט במלואו כפי שהיה טרום המלחמה. אנשינו עובדים 24/7 תחת אש, במקומות המסוכנים ביותר על מנת להשיב את המצב לקדמותו ולתמוך את מאמץ האוגדה בהגנה והתקפה. נמשיך לעבוד יחד ככל שנידרש".

15:56 - בכירי הרבנים יצאו נגד התנכלות לעובדי עירייה ערבים בי-ם

הרבנים הראשיים לישראל, רבני העיר ירושלים ורבנים בכירים נוספים תוקפים בחריפות במכתב מיוחד שנחשף לראשונה בוואלה מקרים של התנכלויות ותקיפות נגד עובדים ערבים בירושלים, זאת על רקע מתקפת חמאס לפני כשלושה שבועות והמלחמה שבאה בעקבותיה. את המכתב יזם ראש עיריית ירושלים משה ליאון.

הרבנים כתבו: "לדאבון הלב, הגיע אלינו השמועה על אנשים משולי המחנה, שדמם רותח בקרבם לשמע השמועות הנוראיות, ונוהגים באלימות כלפי עובדים העוסקים בשירות תושבי עירינו. באנו בזאת להביע את מחאתנו, כי מלבד שהדבר מנוגד בתכלית לדרך תורתנו הקדושה, כפי שאמרו חכמים זכרם לברכה אין כוחה של אומה זו אלא בפה. יש בזה גם עניין של פיקוח נפש, כפי שהזהירו הממונים על ענייני הביטחון".

15:55 - ראש ממשלת בלגיה: יש להפסיק מיד את המצור על עזה

ראש ממשלת בלגיה אמר היום כי יש להפסיק מיד את המצור על עזה, וכי לקיחת בני הערובה על ידי חמאס אינה תרוץ להרעבת הרצועה. לעומתו, ראש ממשלת הולנד אמר כי מבצע צבאי לפירוק חמאס הוא הכרחי.

14:50 - הפלסטינים: יותר מ-7,000 הרוגים בתקיפות צה"ל בעזה

הפלסטינים מדווחים כי מספר ההרוגים מתקיפות צה"ל ברצועת עזה חצה את ה-7,000. זאת, מתחילת הלחימה, לפני 20 יום.

בווידאו: תקיפת מחבלים של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

14:40 - הכוחות נכנסו לעומק קילומטר בתוך רצועת עזה

כניסת הכוחות הלילה היתה בעומק של קילומטר לעומק שטח רצועת עזה. חלק מהחטופים הם פועלים זרים, ולכן מספר החטופים גדל, משום שלקח זמן להבין כמה מהם נעדרים או חטופים.

לפי הערכות בצה"ל חלק גדול מאמצעי הלחימה והתחמושת ברצועת עזה הועברו במנהרות מתחת לציר פילדלפי, מתחת לאף של המצרים, ובצה"ל עוסקים בזה כיום כדי למנוע את זה בעתיד.

14:30 - כוחות צה"ל נכנסו לחורבות דוגית - פורקו מטעני חבלה סביב טנדרים שאותרו

התמרון באזור צפון רצועת עזה הלילה של אוגדת 162 וחטיבת גבעתי הגיע לאזור חורבות דוגית במסגרת ההכנות לתמרון. פורקו מטעני חבלה, נהרגו מחבלים, ונבדקה סוגיית הנעדרים סביב טנדרים שאותרו במרחב. בצה"ל הבהירו כי הסנכרון בין כוחות היבשה והאוויר מסייע להכנות לתמרון ויהיו עוד פשיטות כאלה.

14:20 - צה"ל חיסל את מפקד המערך הרקטי של צפון חאן יונס

צה"ל חיסל היום (חמישי) את מפקד המערך הרקטי של צפון חאן יונס. התמרון באזור צפון רצועת עזה הלילה של אוגדת 162 וחטיבת גבעתי הגיע לאזור חורבות דוגית במסגרת ההכנות לתמרון. פורקו מטעני חבלה, נהרגו מחבלים, נבדקה סוגיית הנעדרים סביב טנדרים שאותרו במרחב. בצה"ל הבהירו כי הסנכרון בין כוחות ביבשה ועם האוויר מסייע להכנות לתמרון ויהיו עוד פשיטות כאלה.

פגיעת רקטה בבניין בפתח תקווה

בווידאו: נפילת רסיס רקטה, פתח תקווה, 26 באוקטובר 2023/דוברות כב"ה

13:49 - דיווח: פגיעה ישירה בבניין בפתח תקווה

רסיס רקטה פגע בבניין בפתח תקווה - ללא נפגעים. בעיריית פתח תקווה אומרים כי לפי הדיווח הרסיס נפל על הגג. צוותי כיבוי אש מטפלים בשריפה.

תיעוד יירוט רקטה בתל אביב

בווידאו: תיעוד יירוט רקטה, פארק דרום ת"א, 26 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

13:36 - הירי למרכז: לא דווח על נפילות או נפגעים

מד"א עדכן כי לא דווחו נפילות או נפגעים אחרי המטח הכבד למרכז. יירוטים נראו בכמה יישובים.

13:30 - אזעקות בתל אביב, השפלה ובשרון

מטח כבד לעבר יישובי המרכז, השפלה וחלק מיישובי השרון. בין הערים בהן נשמעה אזעקה: תל אביב, ראשל"צ, בת ים, חולון, הוד השרון.

יירוט רקטה, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יירוט רקטה, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

13:24 - משפחות החטופים יקיימו מסיבת עיתונאים: "פקעה סבלנותנו, החזירו את החטופים עכשיו"

בני משפחות החטופים והנעדרים יקיימו היום (חמישי) בשעה 18:00 מסיבת עיתונאים דחופה לתקשורת הישראלית והבינלאומית תחת המסר: "פקעה סבלנותנו, די להפקרת החטופים והנעדרים".

כמו כן, בשעה 17:00 ייצאו 2 צעדות במקביל: משגרירות מצרים ומהתכנסות המשפחות ברחוב קפלן לכיוון מסיבת העיתונאים בכיכר החטופים והנעדרים.

משפחות חטופים מפגינות בדרישה להחזרתם, הקריה, 18 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
משפחות חטופים מפגינות בדרישה להחזרתם, הקריה, 18 באוקטובר 2023/ניב אהרונסון

13:15 - צה"ל תוקף בדרום לבנון

צה"ל ביצע היום (חמישי) ירי ארטילרי לעבר הגבול בדרום לבנון. הדי פיצוצים נשמעו באזור מעלות.

13:01 - התושבים שפונו מהעוטף יחלו להיקלט בקהילות מאמצות - וישהו שם כמה שנים

12:28 - גנץ לוואלה! על דרישת ארה"ב לעכב את הכניסה הקרקעית: מקבלים החלטות יחד

השר בני גנץ אמר היום (חמישי) במענה לשאלת וואלה! האם הייתה דרישה של ארה"ב לעכב את הכניסה הקרקעית לעזה, כי "לארה"ב יש את הצרכים שלה. אנחנו מנסים לתאם את הצרכים של כולנו, ואנחנו מקבלים את ההחלטות יחד".

12:24 - גנץ: כל מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר מעצמו אחריות - כולל אני

השר בני גנץ, החבר בקבינט המלחמה אמר היום כי "כל מי שהיה שותף להנהגה לא יכול להסיר מעצמו את האחריות ובכלל זה גם אני. איני משחרר את עצמי מהאחריות לא על דברים שקרו ולא על דברים שלא קרו".

12:23 - גנץ: נושא החטופים - חלק ממטרות המלחמה

השר בני גנץ שוחח היום במסיבת עיתונאים על אפשרות של הכנסת דלק או שחרור אסירים ביטחוניים: "נושא החטופים הוא דבר חשוב וחלק ממטרות המלחמה ונעשה את השיקולים הנכונים אבל לא נפרט אותן כאן".

11:30 - דובר צה"ל על הפשיטה הקרקעית: נמשכה כמה שעות

דובר צה"ל דניאל הגרי עדכן היום כי הפשיטה הקרקעית של צה"ל לעזה נמשכה כמה שעות וכי לא היו נפגעים לכוחותינו בפעולה.

11:14 - דובר צה"ל: נמסרה הודעה ל-224 משפחות של חטופים

10:31 - ירי ראשון מעזה היום: צבע אדום בעוטף

התרעת צבע אדום נשמעה היום ביישובים בעוטף עזה ושדרות. זהו הירי הראשון מהרצועה מאז אתמול בערב.

תמונת לווין של בית חאנון לפני ואחרי הפצצות צה"ל, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
תמונת לווין של בית חאנון לפני ואחרי תקיפות צה"ל/רויטרס

10:25 - צה"ל: תקפנו יותר מ-250 מטרות של חמאס בעזה

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי תקף יותר מ-250 מטרות טרור של חמאס בעזה ביממה האחרונה.

בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מפקדות מבצעיות, פירי מנהרות טרור ומשגרי רקטות המוצבים בסביבה אזרחית שבוצע באמצעותם ירי לעבר ישראל במהלך הלחימה.

בנוסף, לוחמי חיל הים תקפו עמדת שיגור של טילי קרקע-אוויר של המערך האווירי של חמאס באזור חאן יונס. על פי צה"ל, העמדה שהותקפה מוקמה בסמוך למסגד ולגן ילדים.

נזקי הפצצות צה"ל, חאן יונס, 21 באוקטובר 2023. רויטרס
נזקי הפצצות צה"ל בחאן יונס, היום/רויטרס

10:15 - תקציב של 105 מיליון שקל הוקצה לסיוע לרשויות המקומיות

הממשלה החליטה להקציב 105 מיליון שקלים למשרד הפנים לצורך סיוע לרשויות המקומיות, הן לסיוע שוטף והן לצורך התמודדות עם מצב החירום.

במסגרת ההחלטה, יוקצו 35 מיליון שקלים לרשויות בצפון שפונו או שפינו חלק מהיישובים בתוכם לצורך סיוע בהוצאות השוטפות של הרשויות המקומיות, בהתאם לתבחינים שייקבעו על ידי משרד הפנים ומשרד האוצר ויתייחסו בין היתר למספר המפונים ברשות המקומית.

בנוסף, יוקצו 70 מיליון שקלים לצורך תגבור פעילות הרשויות המקומיות בחירום, לרבות הצטיידות חיונית בהתאם לתבחינים שיקבעו על ידי משרדי הפנים והאוצר ויתייחסו בין היתר להוצאות החירום של הרשות המקומיות וחוסנן הפיננסי.

החל מהיום - מענה למשפחות החטופים, החללים והנעדרים יינתן על ידי מרכז מהל"ב

החל מהיום (חמישי), יינתן מענה למשפחות החטופים והנעדרים על-ידי מרכז מהל"ב במספר 6754*.

מרכז מהל"ב הוא מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים. המרכז פועל במשך כל ימות השבוע ובכל שעות היממה, ופועלים בו נציגי משטרה לצד גורמים נוספים ממשרדי הממשלה השונים.

מוקד 105 של משטרת ישראל ימשיך לתת מענה למשפחות החללים, בנוסף לייעודו המקורי כמוקד המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת.

09:08 - 26 עולים מצרפת נחתו בישראל

קבוצה של 26 עולים חדשים מצרפת נחתה הלילה בנתב"ג בטיסה מיוחדת של הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה.בראש רשימת הערים הקולטות ירושלים, חיפה, חדרה, נתניה, בת ים, בני ברק ותל אביב.

רועה צאן ישראלי במצב קשה לאחר שהותקף על ידי פלסטינים בבנימין. דוברות משטרת ישראל
זירת התקיפה בבנימין, היום/דוברות משטרת ישראל

9:05 - רועה צאן ישראלי במצב קשה לאחר שהותקף על ידי פלסטינים בבנימין

רועה צאן ישראלי, בן 25, נפצע היום (חמישי) קשה לאחר שעל פי החשד פלסטינים תקפו אותו ואדם נוסף בחווה חקלאית ליד צומת רימונים שבבנימין. הוא פונה לבית החולים שערי צדק עם חבלת ראש, הפצוע נוסף במצב קל.

לפי טענות המועצה, סמוך לאזור התקיים מסיק זיתים של פלסטינים, ומשם יצאו חמישה פלסטינים חמושים באלות שתקפו את רועי הצאן. "הכתובת היתה על הקיר, התרענו בפני הצבא כי המסיק משמש לתכנון התקפות, אך בצה"ל התעלמו", אמר אליהו אוחיון, תושב ההתנחלות כוכב השחר.

7:48 - כוח צה"ל ביצע פשיטה לילית בצפון רצועת עזה

כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה (חמישי) פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון רצועת עזה, כחלק מהכנת השטח לשלבי הלחימה הבאים.

במסגרת הפעילות הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון המרחב. הכוחות יצאו מהשטח בסיום המשימה.

07:01 - חיל האוויר תוקף כעת יעדי טרור במרכז העיר עזה

3:46 - ביידן לנתניהו: ביום שאחרי המלחמה - יש לחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים

הנשיא ביידן אמר בשיחת הטלפון שלו עם ראש הממשלה נתניהו אמש כי כל תוכנית ליום שאחרי המלחמה בעזה צריכה לכלול נתיב להגעה לשלום בין ישראל לבין הפלסטינים. נשיא ארצות הברית הדגיש כי חמאס לא מייצג את העם הפלסטיני או את השאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים.

03:14 - ביידן: "מספר המתים ברצועת עזה לא ברור"

ביידן אמר אמש (רביעי) כי לא ברור מה הוא מספר המתים ברצועת עזה מאז פרוץ המלחמה עם ישראל, "אין לי אמון מלא במספרים שהפלסטינאים מפרסמים", אמר נשיא ארצות הברית. לפני כשבוע אירע פיצוץ בבית החולים אל-אהלי. משרד הבריאות הפלסטיני טען כי כ-500 איש נהרגו בפיצוץ בעוד מודיעין אמריקאי מראה כי מספר ההורגים הוא בין 100 ל-300.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

01:48 - חמאס טוען שעיתונאי רדיו אל אקצא נהרג בהתקפה ישראלית

בחמאס טוענים שעיתונאי רדיו אל אקצא נהרג בהפצצה של חיל האוויר ברצועת עזה. לחמאס תחנת רדיו וטלוויזיה תחת השם אל אקצא המשדרים תכני חדשות וכן חומרי תעמולה של החמאס.

מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על כ-5,400. דובר צה"ל מסר כי עודכנו עד כה 222 משפחות חטופים ו-309 משפחות חללי צה"ל.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום ה-19 למלחמה

23:54 - חיל האוויר תוקף ברצועת עזה

חיל האוויר תוקף בשעה זו בצפון רצועת עזה.

עשן עולה במהלך תקיפה אווירית ישראלית בעיר עזה, ב-8 באוקטובר 2023.. אטיה מוחמד, פלאש 90
תקיפה בעזה (ארכיון)/פלאש 90, אטיה מוחמד

23:54 - לשכת רה"מ: נתניהו שוחח עם ביידן

לשכת רה"מ הודיעה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

23:49 - שגרירי רוסיה וסין באו"ם השיבו לארדן: מבקשים שתילחמו בטרוריסטים ולא באזרחים

שגריר רוסיה באו"ם השיב לארדן: "בהצעת ההחלטה שלנו יש גינוי לטרור והבעת אמפתיה למצב של ישראל. אנחנו לא מבקשים ממכם לא להילחם בטרור - אנחנו מבקשים שתילחמו בטרוריסטים ולא באזרחים. קח את זה בחשבון כשתבחר להגיב לדברים שלנו בעתיד". גם שגריר סין ענה לארדן: "אם ישראל מתייחסת לסין כיריב כנראה שבחרתם במטרה הלא נכונה. מתחילת העימות בעזה אנחנו גינינו את כל ההתקפות נגד אזרחים - ישראלים ופלסטינים. אנחנו לא מזלזלים במצב של ישראל אבל אנחנו מייחסים אותה חשיבות למצב של הפלסטינים. אי אפשר להכחיש שבמשך תקופה ארוכה שאיפותיהם של הפלסטינים לא זכו למענה. בוא נהיה הגונים וניצמד לעובדות".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נואם בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המזרח התיכון בניו יורק

15 באפריל 2023. רויטרס
עימות באו"ם. גלעד ארדן/רויטרס

23:43 - ארדן תקף את רוסיה וסין: "איך הייתם מגיבים אם היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם"

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף בדיון במועצת הביטחון את רוסיה וסין שהצביעו נגד ההחלטה לגינוי חמאס. "איך מוסקבה הייתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אני אתן לכם רגע להרהר בכך - למרות שלא צריך אפילו רגע - כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים", אמר ארדן. "ההחלטה הרוסית לא מזכירה כלל את זכותה של ישראל להגנה עצמית. האם מוסקבה או בייג'ינג היו מקבלות זכות להגנה עצמית אם היו עומדות מול איום דומה? אני מניח שכן", הוסיף.

23:24: צה"ל יירט טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון

לוחמי ההגנה האווירית יירטו לפני זמן קצר טיל קרקע אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. כלי טיס של חיל האוויר תקף בתגובה את מקור הירי בשטח לבנון.

23:15 - מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את הצעתה של רוסיה להפסקת אש מיידית בעזה

מועצת הביטחון של האו"ם דחתה הצעת החלטה שהגישה רוסיה ושקראה להפסקת אש מיידית בעזה. רוסיה הצליחה לגייס עוד שלוש מדינות בלבד לתמוך בהצעת ההחלטה שלה. לכן הצעת ההחלטה נדחתה ללא צורך בהטלת וטו מצד ארה"ב. שתי מדינות התנגדו להצעת ההחלטה הרוסית ותשע מדינות נמנעו

עזה. רויטרס
עזה/רויטרס

22:57 - רוסיה הטילה וטו על הצעה לגינוי חמאס במועצת הביטחון של האו"ם

רוסיה הטילה וטו על הצעת ההחלטה האמריקנית לגינוי חמאס ולתמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית במועצת הביטחון של האו"ם. רוסיה סין ואיחוד האמירויות הצביעו נגד ההחלטה. 10 מדינות הצביעו בעד ו-2 מדינות נמנעו. ההצעה לא קראה להפסקת אש, אלא לשחרור כל בני הערובה שמוחזקים בידי חמאס בעזה ולהכנסת סיוע הומניטארי מיידי לאוכלוסיה הפלסטינית ברצועה.

תוצאות ההצבעה:
בעד: מלטה יפן גאנה גבון צרפת אקוורודר אלבניה ארהב אנגליה שוויץ

נגד: רוסיה, אמירויות, סין

נמנע: מוזמביק וברזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully