וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירש עשה נזקים לישראל במעשיו - וכעת גם במחדליו

24.10.2023 / 14:30

הריאיון של יוכבד ליפשיץ על היחס ההולם בשבי חמאס כבר מצוטט בעולם וממיט חורבן על ההסברה הישראלית. גל הירש, האדם הלא נכון בזמן הלא נכון שאחראי על החטופים, היה צריך לזהות את הסכנה האפשרית באירוע הזה - ולמנוע אותו. כל דקה שהוא בתפקיד היא נזק עצום לישראל

בווידאו: יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס מספרת על השבי/צילום: רויטרס

לממונה על השבויים והנעדרים, גל הירש, לא הייתה עד כה עבודה רבה. שני השחרורים שביצע חמאס, אחד של שתי אזרחיות ארצות הברית ואחד של שתי הקשישות, יוכבד ליפשיץ ונורית קופר, בוצעו במעמד צד אחד. חמאס, משיקוליו המניפולטיביים, הוא שהחליט על שחרור ארבע החטופות והוא שניהל את האירוע.

במקרה הראשון בחר הירש לאחוז באגרסיביות ידיהן של שתי המשוחררות בעת שעברו לידי ישראל, כאילו חילץ אותן כעת במבצע הירואי תוך סיכון חייו. בתמונה שהפכה לבדיחה גרועה בישראל נראה הירש כמי שעושה לעצמו יחסי ציבור על חשבון החטופות, שחזרו זה עתה מהסיוט בשבי חמאס.

יוכבד ליפשיץ ששוחררה משבי חמאס בעזה,  בהצהרה במרכז הרפואי באיכילוב, תל אביב. 24 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
"עושה נזקים לישראל". הריאיון של יוכבד ליפשיץ לכלי התקשורת, היום/ראובן קסטרו

במקביל, הירש כבר הספיק להותיר שורה ארוכה של שגרירים ידידי ישראל המומים אחרי שקרא להם למפגש בו נאם וצעק עליהם. הירש הוא האיש הלא נכון בזמן הלא נכון, על זה כנראה כבר אין מחלוקת. אבל היום נראה שהוא שבר שיא חדש: בראיון שהעניקה יוכבד ליפשיץ, היא סיפרה בין היתר על היחס ההולם לו זוכים החטופים בשבי חמאס. בשעה שבעלה עדיין חטוף על ידי הארגון הנאצי, קשה לקחת את כל דבריה של יוכבד כאמת מוחלטת שאין בלתה. קשה לדעת אם הדברים לא נאמרו תחת איום מקדים שמסר לה החמאס: תחמיאי לנו או שנפגע בבעלך, למשל.

הירש, שאחראי על החטופים, היה צריך למנוע את הריאיון הזה שכבר מצוטט בכלי תקשורת עוייני ישראל ברחבי העולם. הוא היה צריך עוד לפני כן לדבר איתה, להבין אם יש ערך בכלל בראיון כזה ואם הוא מקדם את עניין שחרור החטופים - או שמא גורם לו רק נזק.

כל דקה שהירש בתפקיד היא נזק תהומי לישראל. נתניהו צריך לתקן את הטעות הזו לאלתר. עד כה עשה הירש נזקים לישראל במעשיו, בכך שלא מנע את הריאיון הזה - עשה הירש נזקים לישראל גם במחדליו.

הכותב הוא עורך אתר וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully