וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בצה"ל על קצב תקיפת המטרות: "מתנהלים בחוסר סדר"

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 12:32

במערכת הצבאית מעבירים ביקורת חריפה על היקף וסדר התקיפות נגד חמאס בעזה, זאת למרות שעד כה הותקפו כ-10,000 מטרות נגד ארגון הטרור. גורם צבאי בכיר: "יש תשתיות טרור שבאמצעותן ניתן להוציא פיגועים, ולוקח זמן לתקוף אותן לא בגלל מוטיבציה - אלא בגלל חוסר סדר"

תיעוד מחיסול פעילי ארגוני הטרור ברצועת עזה/דובר צה"ל

במערכת הצבאית קיימת ביקורת על היקף וסדר התקיפות לשלילת יכולות של הזרוע הצבאית בחמאס, שבשבוע האחרון מנסה להוציא מדי יום התקפות על כוחות צה"ל.

לכל העדכונים מהיום ה-18 למלחמה

גורמי צבא טענו שיש בעיות של סנכרון המטרות מול חיל האוויר, באופן כזה שיש מטרות שמתעכבים עם התקיפה שלהן מסיבות לא ברורות, חרף ההיקף הגדול של מטרות שתקפו עד כה שחצה כבר בשבוע שעבר את קו ה-10,000.

אחד הגורמים מתח ביקורת ואמר, "אחרי המכה הגדולה שחטפנו חייבים לעבוד לפי סדר והיגיון ומהר. יש תשתיות טרור שבאמצעותן ניתן להוציא פיגועים, ולוקח זמן לתקוף אותן לא בגלל מוטיבציה, אלא בגלל חוסר סדר". בתוך כך, גורם צבאי נוסף סיפר כי עד כה היו סיכולים של ניסיונות חדירה של צוללנים מרצועת חוף עזה למרחב הימי של ישראל.

בניין בעזה לאחר תקיפה ישראלית. רויטרס
בניין בעזה לאחר תקיפה ישראלית/רויטרס

אחד הגורמים הצבאיים ביקר בחריפות את הדרג הצבאי הבכיר, וטען כי נדרשת חשיבה מסוג אחר. "רק היקף הפעילות בתקופה האחרונה בשטח היה אמור להדליק את כל הנורות האדומות לגורמי המודיעין והמפקדים הבכירים.

"היו עוד סימנים מעידים שלא התכנסו להבנה שיש להוציא התרעה למלחמה. כולם כבר יודעים שהמחשבה בצה"ל כיוונה ל'עוד תרגיל', וכשחלק מהמפקדים רצו להניע כוחות כדי להגביר דריכות אמרו להם 'לא'. נדרשת חשיבה מסוג אחר ולכן צריך לחדד את כלל התוכניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully