וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל משוכנעים: רק כניסה קרקעית תשמיד את חמאס

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 17:45

17 ימים אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של ארגון הטרור, בצה"ל כשירים וערוכים לכניסה קרקעית לשטח רצועת עזה. בצבא מתעקשים שרק תמרון קרקעי ישיג את מטרות המלחמה

צה"ל תקף יותר מ-320 מטרות ברצועת עזה/דובר צה"ל

17 ימים אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס על ישראל, בצה"ל כשירים וערוכים לכניסה קרקעית רחבה היקף לשטח רצועת עזה. בצבא ערוכים גם להגנה על גבול לבנון, במקרה של הסלמה באזור, וכן ללחימה בכמה זירות במקביל, לרבות שיגורים מתימן, עיראק, פיגועים ביהודה ושומרון וכן הידרדרות ביטחונית בתוך ישראל.

בצה"ל מתעקשים שרק תמרון קרקעי ישיג את מטרות המלחמה. כדי למוטט את חמאס ולשלול ממנו יכולות שליטה בעזה ואחיזה באיום צבאי, יש לתמרן למרכזי הכובד שלו ברצועה.

לכל העדכונים מהיום ה-17 למלחמה

טנק ישראלי בגבול רצועת עזה. רויטרס, עיבוד תמונה
טנק ישראלי בגבול רצועת עזה/עיבוד תמונה, רויטרס

הרמטכ"ל הרצי הלוי הנחה שכל לוחם שנכנס קרקעית לעזה ייכנס עם ציוד מיגון מלא תקני, אחורי וקדמי, ושזרוע היבשה תממש את זה. צה"ל סיים את המוכנות למשימה.

ההערכה בצה"ל היא כי בתום התמרון הקרקעי הארוך שעשוי להימשך חודשים, יידרשו סדרת מבצעים נוספים רחבי היקף, כפי שקרה אחרי מבצע חומת מגן, אז המשיך צה"ל בסדרת מבצעים לאורך שנים.

כיתות ההגנה המרחביות נבנות בימים אלו מחדש עם אמצעי לחימה באיכות של סיירת מטכ"ל וכלי רכב ממוגנים. בשלב הזה קבע הרמטכ"ל כי יש מערכת מתוחמת בגבול לבנון והיא מוגדרת כמאמץ משני, כשהמערכה העיקרית היא ברצועת עזה עם היערכות לכניסה קרקעית רחבת היקף.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הרמטכ״ל למפקדי חטיבת גולני: ״עזה צפופה, האויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם״. דובר צה"ל, אתר רשמי
בצה"ל מעריכים: אחרי המצבע הקרקעי, יידרשו מבצעים נוספים/אתר רשמי, דובר צה"ל

ההערכות בישראל הן כי העובדה שטרם החל השלב הקרקעי של התמרון על מנת לאפשר לארה"ב להיערך מחדש במזרח התיכון ובמפרץ הפרסי והים האדום, על רקע החשש ששליחי האיראנים ינסו לפגוע במטרות אמריקניות ובבני בריתה.

ההערכה היא שגודל ההישג ברצועת עזה יקרין לא רק על חיזבאללה בלבנון, אלא על כל המזרח התיכון ולכן בצה"ל רואים בתמרון הקרקעי וההישגים הצבאיים עד כה כבעלי פוטנציאל לשנות את המציאות הביטחונית האזורית. בצה"ל מבהירים כבר בשלב הזה כי יידרשו יותר כוחות ביטחון שוטף בצה"ל בגזרות השונות בעתיד, ולכן יש כבר עכשיו שיח על הכוונות להגדיל בעתיד את כוחות היבשה.

עוד הוחלט לבחון את האפשרות לדחות את שחרור מחזור נובמבר שאמור להשתחרר בצה"ל ולהאריך את משך שירותם כדי לסייע למאמצי המלחמה. טרם הוחלט כיצד יכשירו לוחמים חדשים משום שמרבית המסגרות נלחמות במסגרת התמרון היבשתי בעזה ובהגנה על גבול הצפון.

בצה"ל מבקשים מהתורמים: אל תשלחו ציוד לחימה. שלחו תחתונים וגופיות. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל הנחה להיכנס עם ציוד מיגון מלא/ראובן קסטרו

צה"ל הפיק לקחים מהלחימה בשבועיים האחרונים והעביר אותם אל הכוחות ביבשה ובאוויר. את הלקחים מרכז תא"ל גיא חזות. לקחים נוספים נלמדו גם מהלחימה באוקראינה.

גורמים במטכ"ל העבירו המלצות לדרג המדיני להוציא רשימה ארוכה של כל מי שהיה מעורב בטבח בשבת השחורה, ולגרום לכך שלא יסיים את חייו באופן טבעי, ולא משנה היכן הוא נמצא על פני הגלובוס.

בצה"ל טוענים כי התקיפה האווירית על תוואי תת-קרקעי בג'נין, לראשונה מאז חומת מגן, יש בה מסר לכלל ארגוני הטרור שפועלים ביהודה ושומרון על כך שהשתנו כללי המשחק ומה שהיה נהוג עד כה ביחס של ישראל לטרור.

כמו כן, מאז החלה המלחמה כוחות הביטחון הרגו יותר ממאה מחבלים ברחבי יהודה ושומרון. ב-24 השעות האחרונות הוטלו מספר חסר תקדים של 500 טילים ופצצות על יעדי טרור ברצועת עזה וחיל האוויר כבר חצה את הנתון של תקיפת יותר מעשרת אלפים מטרות ברצועה. בראיית חיל האוויר החל התמרון הקרקעי על ידי מטרות שמשרתות את התמרון הקרקעי על ידי פגיעה בעמדות, מנהרות הגנתיות, אמצעי לחימה, פעילים, מפקדים וחמ"לים.

בחיל האוויר ערוכים למלחמה בכמה זירות במקביל. כמו כן, למרות היקף התקיפות צה"ל לא הפעיל עד אפילו לא חצי מסדר הכוחות של חיל האוויר. בצה"ל משבחים את פעילות המודיעין בשבועיים האחרונים שהביאה מודיעין איכותי על הפעילות של חמאס במספר תחומים.

לוחמי צה"ל בעוטף עזה במהלך חרבות ברזל, 19 באוקטובר 2023. רויטרס
לוחמי צה"ל בעוטף/רויטרס

במערכת הביטחון אמרו כי אין אובדן שליטה במסגרת היקף התקיפות וכי הן מבוססות מודיעין ואף הדגישו כי חמאס בחר לפעול מתוך אוכלוסיה אזרחית, לתוך אוכלוסיה אזרחיתף, תוך שהוא חוטף ומחזיק באזרחים. בצה"ל לא פועלים נגד אוכלוסיה - אלא נגד חמאס.

בצה"ל הדגישו שלא פספסו הזדמנות לסכל בכיר בגלל חישוב של נזק אגבי, ואף הדגישו כי אין יותר פעולות "הקש בגג", משום שמדובר במלחמה. צה"ל הזהיר ומזהיר את האוכלוסיה לעבור דרומה ולצאת מצפון רצועת עזה והעיר עזה.

צה"ל מצליח גם לתקוף פירי שמנהרות מהם עשויים לצאת מחבלים בזמן התמרון הקרקעי. מטרת התקיפות האוויריות היא לצמצם מחיר בתמרון הקרקעי.

בצה"ל הבהירו כי חיל האוויר השלים סדר כוחות במילואים מעל המצופה. כלל צוותי האוויר והקצונה הנדרשת לכלל משימות החיל הגיעו ללא בעיות או אירועים חריגים, ויתרה מזאת הדגישו כי גם קצינים מהמטה המבצעי מבינים כי יידרשו משכי מילואים לפחות לחצי השנה הקרובה.

בצה"ל הדגישו כי החוסן הלאומי, בשילוב התנהגות האוכלוסיה ואחוזי היירוט, מאפשרים לצה"ל לפעול לאורך זמן בכמה זירות נגד אויבי ישראל. בצה"ל הדגישו כי ההישגים עד כה, בשילוב הגעה של כוחות אמריקניים למזרח התיכון מביאים לידי ביטוי הקרנה והרתעה על כלל השחקנים והמדינות במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully