וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם הגיבורים האמיתיים": לוחם הקומנדו ריגש את ניצולי נחל עוז

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 13:11

שבועיים אחרי השבת השחורה, תושבי הקיבוץ המפונים שוחחו בזום עם חיילי מגלן שהשתתפו בלחימה בתוך היישוב. "נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון ואת החטופים. אנחנו חייבים את זה לעצמנו, אבל בעיקר חייבים את זה לכם"

תומר חמד בביקור אצל מפוני קיבוץ נחל עוז/צילום: שלמה וייס

עשרות בני אדם נרצחו בטבח בקיבוץ נחל עוז ב-7 באוקטובר, וכמה מתושביו נחטפו לרצועת עזה בידי מחבלים. בקרב התנהל קרב בין המחבלים לכוחות צה"ל שהגיעו לשחרר את המקום, בהם גם כוח של יחידת מגלן שהשתתף בלחימה.

אתמול, כשבועיים לאחר "השבת השחורה", נערך מפגש וירטואלי בזום בין לוחמי יחידת הקומנדו שלחמו בקיבוץ לביו תושביו, שפונו משם לאחר פרוץ מבצע "חרבות ברזל". במפגש, שבו שיבחו ניצולי הטבח את אומץ ליבם של הלוחמים, ביקש אחד החיילים להקריא דברים שכתב בעקבות האירועים, והצליח לרגש את המשתתפים במפגש.

"אי אפשר לדמיין מה שעברתם מאותו בוקר שבת שחור שהוקפצנו. דבר אחד היה לנו בראש - לבוא להילחם על הבית שלכם, שלנו", אמר הלוחם. "שום דבר שנגיד, לא יתאר את ההערכה שיש לנו כלפיכם, על קור הרוח שהפגנתם, שנלחמתם, לא ויתרתם, לא התייאשתם, סמכתם עלינו, ועל זה אנחנו חייבים לכם תודה. תודה שסמכתם עלינו, שהכוונתם אותנו. תודה על זה שבכל ממ"ד בבית שעברנו, שהצצתם החוצה, וראיתם אותנו - קפצתם עלינו, חיבקתם אותנו. כמה כוחות זה נתן".

קיבוץ נחל עוז הרוס לאחר מתקפת הטרור של חמאס.  20 באוקטובר 2023.. יונתן זינדל, פלאש 90
ההרס שנותר בקיבוץ נחל עוז/פלאש 90, יונתן זינדל

"כואב לנו שבמשך שנים אתם חיים עם איום ביטחוני, על לילות בממ"ד, על ימים בחרדה ובלי שינה. אני מבטיח בשמי, בשם הצוות שלי ובשם היחידה שלי, שנעשה הכול, אבל הכול, כל מה שיידרש - שיחזור לכם הביטחון. הביטחון בצה"ל, בנו, והכי חשוב - ביטחונכם האישי. זה הדבר היחיד שעובר לנו בראש בימים אלו - ימים מורטי עצבים, ימים של המתנה, של אימונים. אנחנו נחכה כמה שצריך, אבל חשוב לי שתדעו, שברגע שניכנס, נעשה הכול כדי לנצח. כדי להחזיר את מה ששלנו. את החטופים, האחים שלנו, ובעזרת השם גם את הארץ שלנו", הוסיף.

החייל קרא לשומעים להתרומם מעל לכאב, ולהיאחז בטוב. "יש לי בקשה אליכם, בעצם לכולנו - שנכריח את עצמינו למצוא נקודות אור בתוך התקופה החשוכה הזו. שנדבר עליהם, נשתף אותן ושנצחק. ושכל אחד מאיתנו יעשה את הדבר הקטן עבור מישהו אחר", אמר. "איבדנו כיחידה מספר גבוה של אחים לנשק, ויש לנו הרבה פצועים. וזה עוד בלי לדבר על הכאב האישי של כל אחד על החבר שהוא מכיר מהבית. חשוב לי שתדעו שאנחנו לא שוקעים כרגע בכאב. לא כי אנחנו לא רוצים, אלא כי אין לנו את הפריווילגיה לזה עכשיו. אתגרים גדולים עומדים לפנינו - אנחנו במלחמה, שאף אחד לא יודע אם היא לקראת הסוף או רק בהתחלה. כל שנותר בימים אלה הוא לקדש את הנופלים הגיבורים, להתפלל שימצאו הנעדרים, וישובו אלינו הביתה החטופים".

עוד בוואלה!

העמיד פנים שגר בגפו - והציל את חיי משפחתו שהתחבאה בממ"ד

לכתבה המלאה

"בתוך כל חוסר הוודאות הזה שכולנו נמצאים בו בימים אלה, חשוב שנזכור כולנו דבר אחד - אין לנו עם אחר, ואין לנו ארץ אחרת, גם אם אדמתנו בוערת", סיכם הלוחם. "ואנחנו, מלאי ביטחון. אין לנו ספק שננצח, ובגדול. הילדים יחזרו לבית הספר, ההורים יחזרו לעבוד, נחזור לטייל בארץ בלי פחד, עם סבא וסבתא. אנחנו חייבים את זה לעצמנו, אבל בעיקר חייבים את זה לכם. אתם הגיבורים האמיתיים - אתם גיבורי העוטף. עם ישראל חי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully