וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מאשים את ישראל ברצח עם בעזה: "להציל את האזור מהשיגעון"

נשיא טורקיה פרסם ציוץ חריף בטוויטר: "ישראל עוררה שחקנים שאינם מהאזור כדי שיחפו על הטעויות שלה בעזה". עוד טען כי אנקרה עובדת על מנת לשים קץ ללחימה "שעומדת להוביל אותנו לנקודת אל חזור"

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר הערב (שישי) שהתקפות ישראל בעזה הן "בקנה מידה של רצח עם. בנוסף אמר ארדואן שישראל מתגרה במדינות האזור במקום "לתקן את הטעויות של עזה". לדבריו, יש להציל את האזור מ"התזזית המטורפת" שבה תומכות מדינות המערב.

הנשיא קרא לישראל להפסיק את התקיפות בעזה, וקרא לקהילה הבינלאומית לכפות על ישראל הפסקת אש. בציוץ ב-X (לשעבר טוויטר) כתב ארדואן כי "ישראל עוררה שחקנים שאינם מהאזור כדי שיחפו על הטעויות שלה בעזה, ויש להרגיע את האזור. אני חוזר על קריאתי לישראל לא להגדיל את מעגל המתקפה ולהפסיק את הפעולות שמגיעות בהיקפן לרצח עם".

עוד ציין ארדואן, כי אנקרה עובדת על מנת לשים קץ ללחימה "שעומדת להביא אותנו לנקודת אל חזור".

כזכור, טורקיה הפכה לאחד המוקדים העוינים לישראל. הפגנות רבות מתנהלות במדינה ובמל"ל הוציאו אזהרת מסע חמורה לישראלים השוהים במדינה. עוד המליץ המטה לישראלים שטרם יצאו מהמדינה לנקוט בכלל אמצעי הזהירות המומלצים, לצמצם ככל הניתן התקהלויות ושהייה במרחב הציבורי, להצניע סממנים ישראליים ויהודיים, וכן להימנע מהגעה למקומות המזוהים כיהודים או בעלי זיקה ישראלית.

המטה הוסיף וציין כי עם התפתחות האירועים עלול להיווצר קושי גובר של ישראלים לחזור לארץ, זאת בשל צמצום הטיסות הזרות לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully