וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ל: אזהרת מסע חמורה ביותר לטורקיה - על הישראלים הנמצאים בה לצאת בהקדם

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 22:07

ההמלצה עבור ישראלים שטרם עזבו את גבולות המדינה לנקוט בכלל אמצעי הזהירות ולהצניע סממנים ישראלים או בעלי זיקה ישראלית. עוד הוסיף המטה והזהיר כי בהמשך עלול להיווצר קושי גובר לשוב לארץ בשל צמצום הטיסות הזרות לישראל

בווידאו: ארדואן בנאום מגנה רצח ישראלים, אבל אומר שישראל מבצעת טבח בעזה/צילום: רויטרס

המטה לביטחון לאומי העלה הערב (שלישי) את אזהרת המסע לטורקיה לגבוהה ביותר, וקרא לכל הישראלים השוהים בה לצאת מהמדינה בהקדם. זאת, בהמשך להחמרה באיומי הטרור כלפי יהודים וישראלים מאז פרוץ המלחמה בעזה לפני כשבוע וחצי.

עוד המליץ המטה לישראלים שטרם יצאה מהמדינה לנקוט בכלל אמצעי הזהירות המומלצים, לצמצם ככל הניתן התקהלויות ושהייה במרחב הציבורי, להצניע סממנים ישראליים ויהודיים, וכן להימנע מהגעה למקומות המזוהים כיהודים או בעלי זיקה ישראלית.

המטה הוסיף וציין כי עם התפתחות האירועים עלול להיווצר קושי גובר של ישראלים לחזור לארץ, זאת בשל צמצום הטיסות הזרות לישראל.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 11 באוקטובר 2023/רויטרס

כמו כן, במסגרת תמונת האיומים המתפתחת, הועלתה גם אזהרת המסע במרוקו לרמה 2 מבין 4, הקובעת המלצה לנקיטת אמצעי זהירות מוגברים.

עוד הודגשו וחודדו ההמלצות לציבור על בחינה מחודשת של נסיעות מתוכננות לחו"ל בעת הזו, הימנעות מנסיעות שאינן חיוניות למדינות שחלה עליהן אזהרת מסע, תוך דגש למדינות ערב ומדינות עוטף איראן, לרבות ירדן, מצרים, איחוד האמירויות ואזרבייג'אן. כמו כן, עקב המצב, ההמלצה היא לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולגלות עירנות גם במדינות עליהן לא חלה כל אזהרת מסע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully