וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הישראלים: נתניהו צריך לקחת אחריות על הטבח בעוטף

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 14:47

כ-80% מהישראלים חושבים שנתניהו צריך לקבל אחריות על האירועים בעוטף. במפתיע, גם בליכוד נראה רוב שמבקש אותו הדבר. קצת יותר מחצי מהישראלים תומכים בביצוע פעולה נרחבת בלבנון בתגובה לירי חיזבאללה. רוב הישראלים אופטימים בנוגע לעתיד המדינה | סקר מעריב

נתניהו לחיילי גולני בשטח כינוס ליד עזה: "הולכים לנצח, כל עם ישראל מאחוריכם"/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

על פי סקר מעריב שפורסם הבוקר (שישי) רוב הציבור סבור שראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לקבל אחריות על האירועים בעוטף עזה. זאת, לאחר שראש השב"כ וכמה מבכירי הצבא כבר עשו זאת. כמו כן, רוב הישראלים אופטימים לגבי עתיד המדינה, הציבור האופטימי ביותר - חרדים ודתיים. במקביל, גם השבוע נשמר הפער בין הליכוד למחנה הציוני, והקואליציה הנוכחית מגיעה ל-43 מנדטים.

על פי הסקר, 80% מהציבור הישראלי, רוב מוחץ, סבור שראש הממשלה צריך לקחת אחריות על האירועים. זאת, בניגוד ל-8% שסבורים כי הוא לא צריך לקחת אחריות, ו-12% שאינם יודעים. יתרה מכך, גם בקרב מצביעי הליכוד בבחירות 2022 יש רוב מוחלט של 69% החושבים שהיה עליו לקחת אחריות.

בנוסף, רק 28% מהישראלים היו מעדיפים את נתניהו כראש ממשלה, בעוד 49% היו מעדיפים את בני גנץ. 24% נותרו ללא החלטה. מדובר בשבוע בשני ברציפות בו גנץ גובר על נתניהו בנתון זה.

בנימין נתניהו בפתיחת מליאת הכנסת . 16 באוקטובר 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
בנימין נתניהו בפתיחת מליאת הכנסת . 16 באוקטובר 2023/צילום מסך, ערוץ כנסת

מפת המנדטים בסקר הנוכחי לא הראתה שינוי משמעותי מהסקר הקודם ומראה את אותה מגמה מתחילת המלחמה. הקואליציה הנוכחית קיבלה השבוע 43 מנדטים, ואילו מפלגות האופוזיציה עומדות על 77 מנדטים. על פי סקר זה, כמו בשבוע שעבר, אם היו מתקיימות כעת בחירות חדשות היתה ממשלה חליפית זוכה לרוב של 68 מנדטים גם ללא קולותיהן של המפלגות הערביות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט, עיבוד תמונה
חצי מהציבור קורא לפעולה נרחבת נגד לבנון. גבול לבנון ישראל/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט

בנושא המלחמה, רוב הישראלים, 65%, תומכים בפעולה קרקעית נרחבת ברצועת עזה. מהצד השני, 21% מתנגדים לפעולה צבאית, ו-14% חסרי דעה. עוד עלה כי אין הבדל בנתונים בשאלה זו בין מצביעי ליכוד או יש עתיד.

כמו כן, נשאלו הישראלים כיצד צריכה ישראל להגיב לירי חיזבאללה מהצפון, בתגובה נרחבת או נקודתית. 51% קראו לפעולה נרחבת ו-30% לנקודתית. (השאר חסרי דעה). בקטגוריה זו נראה שיש יותר תומכים לפעולה נרחבת בליכוד מביש עתיד, שהעדיפו ברובם פעולה נקודתית.

לבסוף נשאל הציבור הישראלי האם הוא אופטימי או פסימי לגבי עתידה של המדינה. רוב הציבור, 65% - היו אופטימים. 27% היו מאוד אופטימים, 38% די אופטימים, 25% היו פסימיים, ו10% לא ידעו. מצביעי ליכוד בלטו בשיעור האופטימים, לעומת כשליש ממצביעי יש עתיד שהיו פסימים. הדתיים והחרדים היו הציבור האופטימי ביותר, בעוד רק 59% מהחילונים היו אופטימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully