וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשימה עמוקה, חתירה למגע": תושב נחל עוז הציל את משפחתו מול 14 מחבלים

עודכן לאחרונה: 19.10.2023 / 18:25

בראיון לתכנית הרדיו של "רינה ועקיבא" בכאן רשת ב', מספר מיקי מקיבוץ נחל עוז על השעות שבהן ניהל קרב לבדו על ביתו - וחיי משפחתו. מול 14 מחבלים, עם כוח אש רב, מיקי הגן על ביתו בירי ולוחמה פסיכולוגית יוצאת דופן. "אין סיכוי מבחינתי להיכנע", אמר

נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

בשביל תושבי עוטף עזה, בוקר ה-7 באוקטובר הוא הרבה יותר מכל סיוט שיכלו לדמיין. אלפי מחבלים חדרו ליישובי העוטף, וטבחו בכל מה שעומד בדרכם. מיקי, תושב נחל עוז, הצליח להגן על משפחתו מול 14 מחבלים שניסו לפרוץ לביתו. היום (חמישי), הוא סיפר בתוכנית "רינה ועקיבא" בכאן רשת ב' על אותו הבוקר, כיצד הצליח לנהל משא ומתן מול המחבלים, להדוף אותם מביתו ולהגן על אישתו וביתו בת ה-6 שהתחבאו בממ"ד. "משפחה יקרה, נשימה עמוקה, חתירה למגע. זה הבית שלנו, המשפחה שלך", מספר מיקי על מה שעבר בראשו בזמן השעות הרבות בהם נלחם מול המחבלים.

"התעוררנו ב-6:30 ממטח של פצמ"רים, משהו שהיה לא רגיל, הרבה מעבר למצופה. יש לי שתי בנות, אחת בת 10 והשנייה בת 6. הילדה בת 10 ישנה עם חברות באוהלים בחוץ. חיפשתי אותה, התקשרתי אליה והיא אמרה שהיא אצל אחד השכנים, אמרתי לה שהיא יכולה להמשיך לישון אצלו בממ"ד. אחרי שעה התחילו בקיבוץ כל מיני הודעות ווטסאפ שיש מחבלים בקיבוץ. שמענו שיש יריות וחשבנו שזה הצבא, ואז הבנו שיש באמת מחבלים בקיבוץ. שומעים את היריות מתקרבות אלינו. בסביבות השעה 9:20 אנחנו שומעים אותם מסביב לבית שלנו".

מיקי הבין את גודל האירוע, והורה לאישתו והילדה להכנס לממ"ד, בו הדלת לא נסגרה, בזמן שהוא חיכה בסלון למחבלים. "הם התקרבו לבית והתחילו לשבור את החלון של הדלת שצמוד לממ"ד. כשהם באו להיכנס אני יריתי בשניים או שלושה מהם דרך החלון. אחרי זה הם ניסו להיכנס מהחלון בצד השני של הבית. ניגשתי לשם באותו מצב, ירי דרך החלון. ובעצם ככה זה נבלמה ההתקפה הראשונית".

המחבלים עזבו את ביתו של מיקי, ולאחר כ-10 דקות חזרו עם כוח גדול יותר. "הגיעו בערך 12 מחבלים ונכנסו הביתה אחרי שפוצצו את הדלת, אני תפסתי עמדה עם קיר בטון קטן לפני הממ"ד. הם התחילו לרסס את הבית בלי רחמים. ניהלנו קרב בתוך הבית משהו כמו שעה וחצי. אני תפסתי זיג מאחורי קיר בטון והם היו צריכים להיכנס לתוך מסדרון. הם יורים מכת אש, אני מגיב. הכמות אש שירו עליי הייתה עצומה, משהו בלתי נתפס. כל פעם שמישהו מגיע למסדרון אני מוריד אותו או פוצע אותו, זה היה ארוך".

אחרי שעה וחצי שבה עמד מיקי לבד מול המחבלים, הזרק רימון הלם לעבר המסדרון. מיקי הצליח להתעשת ולגרור את עצמו לממ"ד, כשהוא פצוע. "סגרתי את הדלת, היא ללא ננעלת אז תפסתי את הידית והם פשוט התחילו לרסס בירי, בזמן שהכדורים עוברים את הדלת". באותו שלב מיקי מבין כי הוא צריך לשנות טקטיקה, והחל לנהל איתם משא ומתן.

"ניסיתי לצעוק להם די, ובאיזשהו שלב הם הפסיקו לירות. דיברנו בעברית ובאנגלית. הם מבקשים שאני ייכנע ויצא עם ידיים למעלה, שאני אעיף את האקדח החוצה. דיברתי איתם וביקשתי מהם שלא יגעו באישה ובילדה, והם הבטיחו שלא ייגעו בהם. כמובן שלא עשיתי את זה זה. משכתי את הזמן. עבר הרבה זמן והבנתי שאנחנו לבד שם".

המחבלים לא הסתפקו בהבטחות כי לא יפגעו במשפחה, הם גם הביאו תושבים חטופים לשכנע את מיקי לצאת מהממ"ד. "הגענו לסוג של דקה אחרונה מבחינתם, אחד החל לספור אחורה ואמר שהוא יפוצץ את הממ"ד עם RPG. הם הביאו את השכנים החטופים, הביאו את השכן שהוא ילד, נער. ניסה לשכנע אותנו לצאת החוצה. אני ישר הבנתי שזה תרגיל. היה שם מישהו שניהל את זה ודיבר איתי, היה מאוד משכנע. יודע לדבר", סיפר מיקי.

עוד בוואלה!

יוחאי נפל 21 שנה לאחר נפילת אביו: "הוא חי בשביל העם"

לכתבה המלאה
רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל. אמיר בוחבוט
רימונים ונשקים של החמאס. "ירו עליי כמות אש עצומה"/אמיר בוחבוט

למרות הנחיתות המספרית, פציעתו והלוחמה הפסיכולוגית מצד המחבלים, מיקי אפילו לא התלבט אם לוותר ולצאת החוצה. "אין סיכוי מבחינתי להיכנע", תיאר את מה שעבר בראשו באותם רגעים. אך הזמן אזל, והמחבלים לא נתנו למיקי להמשיך ולמשוך זמן. "המחבל סופר לאחור דקה אחרונה, אני אומר לו למה אתה עם RPG אם אני עומד לצאת? זה לא מה שסיכמנו. הוא אמר לי אתה צודק, אני אניח את ה-RPG כדי שתפתח את הדלת. התחלתי להשמיע רעשים כאילו אני פותח את הדלת, אני רואה אותו מתחיל להוריד את הנשק. אני פותח את הדלת והתחלתי לתת מכת אש, וככה נגמר האירוע. אני לא יודע אם זה אומץ, אין לך ברירה. זה מה שנשאר. חשבתי שהוא ירה לפני, אבל אמרתי לפחות אני ארה אחרון".

מיקי פגע במחבל שניהל איתו את המשא ומתן, והבריח אחריו את כל שאר. "הוא היה האחרון שהצלחתי להוריד. הצליחו להוציא אותו משם, הבנתי שהוא נפצע ברגליים. הבנתי ששורת הבתים שלנו הייתה החמ"ל שלהם. עד שצה"ל הגיע בסביבות השעה 17:00 לא יצאנו מהממ"ד, וכשהם הגיעו שמחנו מאוד. משם יצאנו לבית של הבת שלי לראות מה קורה איתה, למזלי היא הייתה בסדר".

בית הרוס, קיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
"ריססו את הבית בלי רחמים". בית הרוס בקיבוץ בארי (ארכיון)/ראובן קסטרו

"אני חושב שיריתי לפחות ב14-12 מחבלים" אמר מיקי. כשנשאל על אומץ ליבו ותפקודו במהלך האירוע, אמר כי הוא חשב רק על דבר אחד במהלך כל הלחימה - "משפחה יקרה, נשימה עמוקה, חתירה למגע. זה הבית שלנו, המשפחה שלך". רק לאחר שיצא מנחל עוז והגיע למקום בטוח, הוא הבין את מה שעבר באותו הבוקר. "רק ב-4-3 לפנות בוקר הבנתי מה קרה באמת. אני ישן טוב בלילה. אם את שואלת אותי אני אחזור לנחל עוז, אך לא כל המשפחה חושבת ככה".

לסיכום, מסר מיקי מסר של אחדות למדינה. אני רוצה לחזק את עם ישראל ואני רואה את אחדות שלנו, בשביל זה אנחנו פה בשביל הדור הבא בשביל הילדים שלנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully