וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאיות הסיוע לעזה ממתינות במעבר רפיח: "יוכנסו תחת פיקוח"

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 10:44

שיירה של משאיות הגיעה לצד המצרי של הגבול, בהמתנה להבנות שיאפשרו את הכנסת הסיוע לרצועה. ארה"ב וישראל חוששות שחמאס ישתלט עליו או ישמיד אותו, אך מקורות מצריים אמרו כי הוא צפוי להגיע למקומות מאובטחים בעזה בתמורה לפינוי מוגבל של בעלי דרכונים זרים

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבלים נכנסים לקיבוץ בארי/מצלמות אבטחה

משאיות עם סיוע הומניטרי המיועד לרצועת עזה ממתינות היום (שלישי) בצד המצרי של מעבר רפיח - כך אמרו עדי ראייה ומקורות ביטחוניים מצריים לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת אחרי שארצות הברית הודיעה כי היא מגבשת יחד עם ישראל תכנית להכנסת הסיוע לעזה המופצצת ללא הפסקה מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס לפני עשרה ימים.

לכל העדכונים מהיום ה-11 למלחמת עזה

מצרים טוענת כי מעבר רפיח, שער הכניסה היחיד לעזה שאינו דרך ישראל, לא סגור רשמית, אך אינו פעיל בשל תקיפות של חיל האוויר בצדו העזתי. אתמול דיווחו כלי תקשורת מקומיים ומקורות ביטחוניים מצריים כי ישראל תקפה את אזור המעבר בעזה. שניים מהמקורות אמרו כי משלוחי הסיוע ממתינים כעת לפתיחת הצד העזתי של הגבול ולהבטחת מעבר בטוח של המשאיות.

לפי הדיווח כ-160 משאיות יצאו הבוקר מאל-עריש בחצי האי סיני, שם מאות טונות של סיוע ממתינות להסכם על הכנסת הסיוע. ישראל מתנגדת להקל על המצור שהוטל על הרצועה בעקבות הטבח של חמאס ביישובי העוטף, שבו נרצחו יותר מ-1,300 ישראלים. באופן רשמי, היא מתנה זאת בשחרור האזרחים החטופים שבעזה, אך ייתכן שבלחץ אמריקני ולקראת ביקורו מחר של הנשיא ג'ו ביידן יושגו הבנות בסוגייה.

משאיות סיוע לרצועת עזה בדרך מאל-עריש אל מעבר רפיח, מצרים, 17 באוקטובר 2023. רויטרס
משאיות הסיוע בדרכן מאל-עריש על מעבר רפיח, הלילה/רויטרס

2.3 מיליון תושבי עזה נותרו ללא חשמל, ושירותי הבריאות והמים הגיעו לסף קריסה, בעוד שהדלק לגנרטורים בבתי החולים אוזל. מאות אלפי בני אדם נעקרו מבתיהם, והחרפת המשבר ההומניטרי ברצועה הצפופה עלולה לפגוע בתמיכה המערבית במלחמה של ישראל בחמאס.

בתום תשע שעות של משא ומתן, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר הלילה כי סיכם עם ישראל "לגבש תוכנית שתאפשר לסיוע הומניטרי ממדינות תורמות ומארגונים רב-צדדיים להגיע לאזרחים בעזה". בלינקן אמר כי שתי המדינות חוששות שחמאס ישתלט על הסיוע או ישמיד אותו. שני מקורות ביטחוניים מצריים אמרו לרויטרס כי חשש זה, יחד עם החשש כי הסיוע ישמש כיסוי לנשק, עיכבו משלוח שתוכנן אתמול.

עוד בוואלה!

בעיצומה של המלחמה: ביידן יבקר מחר בישראל

לכתבה המלאה
תמונת לוויין ממעבר גבול רפיח בין מצרים לדרום רצועת עזה, 16 באוקטובר 2023. רויטרס
תמונת לוויין מאזור מעבר רפיח אחרי תקיפות של חיל האוויר, אתמול/רויטרס

לפי מקורות ביטחוניים מצריים, הושגה הבנה כי הסיוע יועבר למקומות מאובטחים ספציפיים בעזה תחת פיקוח, בתמורה לפינוי מוגבל של בעלי דרכונים זרים. גורם ביטחוני אחר אמר כי מצרים תיקנה את הכבישים בתוך המעבר שניזוקו בתקיפות של חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully