וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיו פרות קדושות. כל מי שאשם ישלם"

מלחמה בעזה: יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין העלה פוסט בפייסבוק ובו ריאיון שקיים ביום ראשון בחדשות 12: "קודם נטפל בבעיה ואז נתפנה לחקור את הסיבות. הפרוטוקולים. בהן צדקי, אין גורם שלא ייחקר"

בווידאו: תושבי עזה לאחר תקיפות חיל האוויר/רויטרס

מאז תחילת מבצע "חרבות ברזל" והמלחמה בעזה, הציבור שואל שאלות ודורש תשובות ולקיחת אחריות. לאחר שאמש אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי "נכשלנו בשמירה על בטחון אזרחינו", התראיין גם יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין ליונית לוי בחדשות 12 - ואמר דברים חריפים, שמשתמע מהם כי הוא מצפה לקבלת אחריות על הטבח בדרום מכל הדרגים.

"מדינת ישראל במלחמה. כולה, כולל כולם", כתב אדלשטיין בפוסט בפייסבוק וב-X (לשעבר טוויטר), "הזמן לתחקירים והפקת לקחים עוד יגיע, ובהן צדקי - אין גורם שלא ייחקר. כולם, כולל כולם. כרגע נתרכז בלנצח ביחד, למחות את החמאס מעל פני האדמה ביחד ולעמוד מול כל אויבנו - ביחד. קודם נטפל בבעיה ואז נתפנה לחקור את הסיבות. הפרוטוקולים. בוועדת החוץ והביטחון לא משקרים. לא יהיו פרות קדושות. כל מי שאשם - ישלם".

דבריו של אדלשטיין, שנשאל על ידי דני קושמרו אם הוא מתכוון להתפטר, הגיעו זמן קצר אחרי דבריו של סמוטריץ'. "לא הצלחנו לממש את החוזה בין המדינה לאזרחים. כעת הוא מוכתם בדם", טען שר האוצר, והטיל אחריות גם על הנהגת העבר: "עוד יגיע הזמן לתחקר את הקונספציות - מהסכמי אוסלו דרך ההתנתקות. גם אלו שקרו בתקופתנו.

"הטבח שהכה בנו היה המחריד שידענו במדינת ישראל. אכזריות בלתי נתפסת שהעולם לא ראה מאז השואה. אנחנו מחויבים לפעול לשלום המשפחות השבויים והנעדרים. שאף אחד לא יטעה, אנחנו ביחד ננצח. לוחמים מכל המגזרים - כולם יילחמו יחד כתף אל כתף ויסירו את האיום מעל מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

גם סמוטריץ' נשאל לגבי התפטרות. "יהיה מספיק זמן לחשבונות נפש, ואולי גם התחשבנויות. עכשיו נלחמים ביחד. לא קיבלתי בקלות את תחושת האחריות הכבדה בתקופה האחרונה. אני אומר לעם: טוב נעשה כולנו אם נגלה כרגע אחריות. האתגר האמיתי כרגע הוא לנצח. אחרי המלחמה יהיה לנו זמן לתחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully