וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לוקח אחריות: "נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחינו"

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 12:26

שר האוצר הודה בכשלי הממשלה בתקופה שהובילה למתקפת חמאס, "לא הצלחנו לממש את החוזה בין המדינה לאזרחים. כעת הוא מוכתם בדם". הוא הטיל את האחריות גם על הנהגת העבר והתחמק מלהודות אם יתפטר בסיום המלחמה. בנוסף, הצהיר שהעברת הכספים הקואליציוניים למפלגות תוקפא

בווידאו: סמוטריץ’ לוקח אחריות/צילום: לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודה הערב (ראשון) בכשלי ההנהגה המדינית בתקופה שהובילה למתקפת חמאס על יישובי הדרום: "אנחנו עוברים תקופה קשה מאוד לכל אזרחי ישראל. צריך להודות ביושר ובכאב - נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחינו".

"לא הצלחנו לממש את החוזה בין המדינה לאזרחים. כעת הוא מוכתם בדם", טען סמוטריץ' והטיל אחריות גם על הנהגת העבר: "עוד יגיע הזמן לתחקר את הקונספציות - מהסכמי אוסלו דרך ההתנתקות. גם אלו שקרו בתקופתנו".

"הטבח שהכה בנו היה המחריד שידענו במדינת ישראל. אכזריות בלתי נתפסת שהעולם לא ראה מאז השואה. אנחנו מחויבים לפעול לשלום המשפחות השבויים והנעדרים. שאף אחד לא יטעה, אנחנו ביחד ננצח. לוחמים מכל המגזרים - כולם יילחמו יחד כתף אל כתף ויסירו את האיום מעל מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

עם זאת, כשנשאל אם יתפטר - השיב בעמימות: "יהיה מספיק זמן לחשבונות נפש, ואולי גם התחשבנויות. עכשיו נלחמים ביחד. לא קיבלתי בקלות את תחושת האחריות הכבדה בתקופה האחרונה. אני אומר לעם: טוב נעשה כולנו אם נגלה כרגע אחריות. האתגר האמיתי כרגע הוא לנצח. אחרי המלחמה יהיה לנו זמן לתחקר".

בצלאל סמוטריץ. ינון שלום יתח
בצלאל סמוטריץ/ינון שלום יתח

לאחר שמונה היום לראש הקבינט הכלכלי-חברתי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, סמוטריץ' הציג יחד עם בכירי משרד האוצר תוכנית כלכלית לניהול המלחמה וסיוע נפגעי התקיפה בדרום, שעיקרה הוא ביטול המגבלה התקציבית על דרישות צה"ל וסיוע נפגעי התקיפה בדרום. "האגף עורך מיפוי מדוקדק של כלל התקציבים שאינם חיוניים לתמיכה במאמצי הלחימה, תמיכה באזרחים, ולתפקודו הרציף של המשק, על מנת להסיטם בהתאם לצרכים הדחופים של המשק", אמר.

1,300 בני אדם נרצחו ו-3,000 נפצעו במתקפת הפתע של החמאס. מאות מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. דובר צה"ל אישר כי עדכן את משפחות של יותר מ-120 חטופים. בנוסף, נורו אלפי רקטות לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל פתח במבצע "חרבות ברזל", שכלל תקיפות נרחבות ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully