וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילדים לא צריכים להיות במלחמה": מאחורי הקלעים של מפגש נתניהו עם משפחות החטופים

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 1:35

נציגי מטה משפחות החטופים והנעדרים הוזמנו לפגישה עם רה"מ. לפגישה הצטרפו ארבעה בני משפחה נוספים, שהזדהו כ"פורום המשפחות השכולות", וקראו לנתניהו להפגין "נחישות וקרירות" עד לניצחון מלא על החמאס. זאת, בעוד במטה המשפחות דורשים להעמיד את שחרור החטופים מעל לכל

בווידאו: הצהרת משפחות החטופים בתום הפגישה עם ראש הממשלה/ללא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם משפחות החטופים והנעדרים בעזה בפעם הראשונה מאז החלה המלחמה. בנוסף לחמשת נציגי מטה משפחות החטופים והנעדרים, המייצג כ-700 בני משפחה של למעלה ממאה חטופים ונעדרים בעזה ופועלים בגוף יציג אחד מאז תחילת המלחמה, הצטרפו למפגש גם ארבעה בני משפחה נוספים, שנכנסו לפגישה רק דקות לאחר שהחלה.

המטה האזרחי למשפחות החטופים והנעדרים, שהוקם כבר ביום הראשון של המלחמה על ידי עו"ד דודי זלמנוביץ', היועץ האסטרטגי רונן צור ואיש התקשורת חיים רובינשטיין, מייצג יותר מ-700 משפחות חטופים ונעדרים בעזה. הוא גייס בשבוע האחרון מומחים ממערכת הביטחון ומתווכים לשעבר בסוגיות שבויים ונעדרים שיעבדו לצדו. ביום שישי הם נפגשו עם תא"ל במיל גל הירש, שנתניהו מינה לממונה על סוגיית השבויים והנעדרים, והיום לשכת ראש הממשלה זימנה חמישה נציגים מהמטה לפגישה עם ראש הממשלה.

משפחות החטופים בפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 15 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
החיבוק עם נתניהו במפגש משפחות החטופים, הערב/אתר רשמי, ללא

כמה דקות אחרי שהחלה הפגישה הצטרפו אליה ארבעה בני משפחה נוספים, שלא הוזמנו על ידי המטה. אחד מהם הפציר בנתניהו "לפעול בקרירות ובנחישות" ואמר: "אני אוהב את הבת שלי לא פחות מכפי ששאר הנוכחים בחדר אוהבים את בני המשפחה שלהם, אבל בסוף צריך להסתכל גם על עם ישראל ועל המשך הקיום שלנו", אמירה שעוררה התנגדות אצל אחת מנציגות המטה, שהשיבה בדמעות: "גם בתוך המלחמה יש חוקים. אני מייצגת כאן ילדה בת 12, היא ילדה, העמדה הזו לא מקובלת עליי. ילדים לא צריכים להיות בתוך המלחמה". ראש הממשלה נתניהו הרגיע את המהומה ואמר שאין סתירה בין הדברים והתחייב ש"החזרת הבנים והבנות היא חלק מיעדי המלחמה".

המתיחות התחדשה כשבסיום הפגישה, המשפחות שלא זומנו על ידי מטה המשפחות הוציאו הודעה בשם "פורום משפחות החטופים והנעדרים", גוף שלא הוכר עד היום בצאת ההודעה, ללא תיאום עם המטה. הכותרת של הודעת פורום המשפחות, היתה שהם "חיזקו את רה"מ: הילחמו בחמאס עד הניצחון", וצורפה אליה תמונה של אחד מבני המשפחה מחבק את נתניהו. בהודעה, אותה הפיץ ערן שוורץ, דובר ארגון הימין חוננו, נכתב, בין השאר, כי המשפחות קוראות לראש הממשלה להיות נחוש במלחמה "ולהביא לשליטה ישראלית מלאה על כל שטח רצועת עזה". זמן קצר לאחר מכן, מטה משפחות הנעדרים והחטופים התנער מהודעת הפורום והודעה משלו, עם מסרים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משפחות החטופים בפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 15 באוקטובר 2023. דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים, אתר רשמי
משפחות החטופים במפגש עם נתניהו, הערב/אתר רשמי, דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים

בהודעת המטה נכתב כי המשפחות הבהירו לנתניהו כי דרישתן הראשונה היא לפעול בכל דרך ובאופן מיידי לשחרור החטופים והנעדרים, וכי יש להעמיד זאת מעל כל שיקול אחר, ולהפעיל כל מהלך הנדרש מול ראשי חמאס ומול מנהיגי מדינות ערב המשפיעים עליהם. מטה המשפחות בירך את נתניהו על כך שאמר למשפחות כי אחד מיעדי המלחמה הוא החזרת השבויים והנעדרים, אך בשונה הודעת הפורום שביקשה לחזק את ידיו, הודעת המטה חיזקה את צהל ומערכת הביטחון.

בהודעה של המטה נכתב כי "בפגישה השתתפו גם נציגי משפחות חטופים שהוזמנו ישירות על ידי לשכת ראש הממשלה". בלשכת נתניהו הכחישו בתוקף שהמשפחות הוזמנו על ידם ואומרים כי מדובר במשפחות שהגיעו עצמאית לבסיס פיקוד העורף ברמלה וביקשו להצטרף לפגישה לאחר ששמעו על קיומה בתקשורת.

איש התקשורת ג'קי לוי ורעייתו נעם, שחמישה מבני משפחתם נחטפו ביום שבת מקיבוץ ניר עוז, אמרו הערב בראיון בחדשות 12 כי "אנחנו מרגישים שהיה פה מחטף, הרעיון הזה לסכסוך בין משפחות". לדבריהם, "הפגישה התנהלה ופתאום משום מקום הגיע אדם שאף אחד ממשפחות המטה לא הכיר. הוא לא שייך למטה והוא אמר שגם הוא ממשפחת חטופים, גם לו יש קרובה שהיתה במסיבה ברעים, והוא חרד לגורלה אבל אם הצלתה היא אלמנט שעשוי לפגוע בניצחון של צה"ל בעזה אז הוא מוכן לשלם את המחיר". לדבריהם, היה מדובר בבחור חרד"לי. "הוא ככל הנראה הוזמן כדי להשמיע את הקול הזה" והם הוסיפו: "פתאום יש פיצול בין מטה החטופים לפורום החטופים".

משפחות החטופים בפגישה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 15 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
נציג המשפחות משוחח עם התקשורת/אתר רשמי, ללא

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה לדברים: ראש הממשלה הגיע היום לביקור עם משפחות החטופים והנעדרים. תיאום הביקור התבצע בין הלשכה לנציג המשפחות. בזמן הביקור הגיעו למקום, ללא תיאום, מספר משפחות שהציגו עצמן כמשפחות שיקריהן חטופים, וביקשו גם הן להיכנס. בקשתן אושרה והן הצטרפו לפגישה. לאיש מלשכת נתניהו אין היכרות מוקדמת עם האנשים, ורמיזה ש"נשתלו" היא שקרית, מזעזעת, מקוממת ואינה מתקבלת על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully