וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח לאומי: "נעביר אלפי שקלים כמקדמה לכל פצועי המלחמה"

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 13:46

הביטוח הלאומי הודיע כי יעביר לכל אדם שנפצע מפרוץ המלחמה והגיע לטיפול בבית חולים, מקדמה בסך 5,000 שקלים. כמו כן, יקבלו הפצועים סכום נוסף של בין 3,500 - 6,000 שקלים על פי מצבם. בנוסף קיבל הביטוח הלאומי את רשימת החטופים ומתכונן לסייע למשפחותיהם

בווידאו: תיעוד מחילוץ פצועים על ידי מסוקי חיל האוויר ויחידה 669/צילום: דובר צה"ל

הביטוח הלאומי הודיע היום (ראשון) כי יעביר בימים הקרובים מקדמה של אלפי שקלים לפצועי מלחמת "חרבות ברזל" שהגיעו אל בתי החולים. מהביטוח הלאומטי נמסר כי המקדמה תהווה סיוע מיידי, ללא בירוקרטיה, במקביל להמשך הטיפול של הביטוח הלאומי מול הנפגעים ובני משפחותיהם.

בשלב הראשון, תועבר מקדמה בסך 5,000 שקלים לכל פצוע, עבור התארגנות ראשונית. במקביל, יעביר הביטוח הלאומי מקדמה נוספת, בסך 3,500 - 6,000 שקלים לפצועים בהתאם למצבם ולצורכי המשפחה. במקביל, הודיע הביטוח הלאומי כי קיבל רשימה של משפחות החטופים שקיבלו הודעה, והוא נערך למתן סיוע ראשוני גם להן.

פינוי פצועים ממלחמת עזה, בית החולים בלינסון. 9 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
פינוי פצועים לאחר פרוץ המלחמה עם עזה/ראובן קסטרו

בנוסף, נפגעי חרדה בעקבות האירועים האחרונים, זכאים באופן מיידי לעד 12 פגישות טיפוליות עם אנשי מקצוע מוסמכים בנושא טראומה, במימון הביטוח הלאומי. הטיפולים יכולים להיות מותאמים לילדים, יחידים, זוגות ומשפחות. הביטוח הלאומי הוסיף והדגיש את חשיבות הפנייה למרפאות החוסן ונפגעי החרדה כדי להחיל את ההכרה כנפגעי איבה בטיפולים עתידיים במקרה הצורך.

"מרגע האסון, הביטוח הלאומי ועובדיו עובדים מסביב לשעון כדי להגיע אל כל הפצועים ולמשפחות השכולות למתן סיוע במצב קשה זה", מסרה ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, "במקביל, אנו פועלים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי לקדם מתווים ולהעניק מהידע המקצועי של הביטוח הלאומי לטובת קידום פעולות וחקיקה מותאמות למצב הייחודי והמלחמתי שבו אנו נמצאים".

שר העבודה, יואב בן צור, מסר כי "תשלום מקדמות לפצועי המלחמה יביאו מזור כלכלי מיידי במקביל לליווי הנפשי לו דואג הביטוח הלאומי. המענה הזה הוא חלק מההבנה הכוללת שהמלחמה הזו היא אירוע שמדינת ישראל לא הכירה מעודה, בוודאי בהיבט האזרחי. אנו ערוכים כל העת להמשיך ולתת פתרונות בהתבסס על הצרכים שעולים מהשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully