וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של הדר גולדין לבג"ץ: הממשלה לא עומדת בחובת השבת השבויים ברצועה

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 14:31

בעקבות למעלה מ-100 השבויים שנחטפו אל רצועת עזה, ביקשו לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר גולדין, לעדכן את העתירה שהגישו לבג"ץ לפני שלוש שנים, בה הם טוענים שהמדינה לא פועלת מספיק להשבת החטופים. "מייחלים שיימצא פתרון ראוי למילוי חובתם בהשבת החטופים הביתה"

בוידאו: אמו של הדר גולדין לרה"מ: "אתם רוצים שאשרוף את עצמי כמו איציק סעידיאן? אני לא מפחדת"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין שנחטף ונהרג במבצע צוק איתן לפני כתשע שנים, ביקשו היום (ראשון) לעדכן את העתירה ששלחו לבג"ץ לפני שלוש שנים, בה האשימו את המדינה שאינה עומדת בחובתה ואינה פועלת מספיק להשבת החטופים. בני הזוג הדגישו כי נסיונותיהם לקבל מידע מהממשלה על הפעולות להחזרת השבויים נענות רק חלקית, או לא נענות כלל.

במרכז החדשות:

הוריו של סגן הדר גולדין שנחטף ונהרג במבצע צוק איתן לפני כתשע שנים - לאה ושמחה גולדין, שלחו הבוקר הודעת עדכון לבג"ץ בנושא העתירה שהגישו עוד בשנת 2020, בה טענו כי ממשלת ישראל אינה עומדת בחובתה בהשבת השבויים ברצועת עזה לישראל.

לאה ושמחה גולדין, מפגש מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים  13 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
לאה ושמחה גולדין, במפגש משפחות החטופים במבצע "חרבות ברזל"/ניב אהרונסון

התמונה הגדולה:

  • בעקבות פרוץ מבצע "חרבות ברזל", עדכנו הוריו של הדר גולרין את בג"ץ, באמצעות פרופ' אביעד הכהן והמרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, כי הם מבקשים שהעתירה שהגישו לא תימחק, אלא תוקפא. זאת, על מנת שימצא פתרון ראוי להחזרת השבויים והנעדרים לישראל.
  • הוריו של גולדין מציינים בעתירה כי עד לשבוע האחרון לא מונה מטעם הממשלה מתאם שבויים ונעדרים. זאת, לאחר שתא"ל במיל' גל הירש מונה לתפקיד רק בשבוע שעבר.
  • בעתירה כתבו בני הזוג כי "בשל המצב החדש, חוסר הוודאות ביחס למהלכי המשיבים העתידיים בעקבותיו ביחס להשבת השבויים והנעדרים, מבקשים העותרים ל'הקפיא' את העתירה למשך פרק זמן נוסף, שבמהלכו - כך הם מקווים, מייחלים ומצפים - יימצא פתרון ראוי למילוי חובתם בהשבת הבנים הביתה, כך שיתייתר הצורך בבירור סוגיה רגישה זו, על שלל היבטיה, בפני בית המשפט הגבוה לצדק".
לאה והדר גולדין. באדיבות המשפחה
לאה יחד עם בנה הדר גולדין/באדיבות המשפחה

פרטים חשובים בהודעה:

  • הוריו של גולדין כתבו לבג"ץ כי לטענתם הם אינם מקבלים מידע מספיק מהממשלה בכל הנוגע לניסיונות להחזיר את השבויים מעזה.
  • "ניסיונות העותרים לקבלת מידע מהמשיבים נתקלו רק בהיענות חלקית", כתבו הוריו של גולדין, "בעקבות הדיון שהתקיים בבג"ץ וכהמשך לו נדרשים העותרים לשוב ולבקש כל פעם מהמשיבים מידע שחשיפתו משמעותית ביותר, אם לא גורלית, לעניינה של עתירה זו. כאמור, בקשות אלה נענות, אם בכלל, רק באופן חלקי, למחצה, לשליש ולרביע".
  • עוד כתבו בני הזוג כי הם התגייסו לסייע למשפחות החטופים והנעדרים במבצע האחרון, וכי פנייתם לראש הממשלה ולרמטכ"ל בנושא טרם התקבלה.

תגובת הממשלה:

מהממשלה נמסר: "הממשלה מסכימה לבקשה, מבלי שתהיה בכך התייחסות לתוכן ההודעה, ומבלי לגרוע מכל טענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully