וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידידו הטוב של הלוחם: כלבי "עוקץ" הביאו לחיסול 10 מחבלים וחילוץ של 200 אזרחים

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 20:05

מתחילת המערכה פועלת יחידת הכלבנים של צה"ל ביחד עם יחידות אחרות כגון סיירת מטכ"ל בלחימה ביישובי העוטף. הכלב נארו הצליח לחשוף מארב של מחבלים ותקף אותם. הוא נהרג אחרי שעות של קרב. צ'ארלי הביא ללכידת בכיר ביחידה התת קרקעית של חמאס. כעת הם ממתינים לכניסה לעזה

לוחמי יחידת עוקץ חילצו אזרחים מקיבוצי עוטף עזה תחת אש/דובר צה"ל

יחידת הכלבנים של צה"ל "עוקץ" פועלת מתחילת המלחמה ביישובי עוטף עזה, ונערכת לקראת כניסה לרצועה. ביחידה הוחלט בתחילת המערכה להקים שלוש פלוגות לוחמות עצמאיות, שייקחו חלק נוסף במאמץ הלחימה ביישובי העוטף. הם חברו ליחידות אחרות, ובהן סיירת מטכ"ל ושלדג, וחיסלו מחבלים שהתבצרו בבתי קיבוץ בארי. היחידה חילצה בני ערובה והצילה חיי אדם תחת אש.

הכלב נארו, שפעל בקיבוץ כפר עזה, נשלח לאתר מחבלים ואמצעי לחימה. הוא הצליח לחשוף מארב של מחבלים שהמתין ללוחמי עוקץ, חשף את מיקומם ותקף אותם. לוחמי היחידה חיסלו את החוליה לאחר מכן. נארו נהרג במהלך ההיתקלות, לאחר שעות של לחימה, ולוחמי עוקץ ושייטת 13 חילצו את גופתו והביאו אותו לקבורה ביחידה.

תדרוך של יחידת עוקץ, 14 באוקטובר 2023. דובר צה"ל, צילום מסך
תדרוך של יחידת עוקץ, 14 באוקטובר 2023/צילום מסך, דובר צה"ל

במהלך הקרבות חיסלו לוחמי עוקץ יותר מעשרה מחבלי חמאס, וחילצו למעלה מ-200 אזרחים בחיים. הם גם הצליחו להביא למעצרו של מחבל בכיר במערך התת-קרקעי של ארגון חמאס, לאחר שכלב תקיפה בשם צ'ארלי חשף את מיקומו בשטח פתוח ותקף אותו.

מפקד יחידת עוקץ אמר ללוחמיו: "השלב הבא, להיכנס לרצועת עזה. המשימה - להרוג את כל המחבלים שיהיו מולנו בשטח. אנחנו נכונים, אנחנו חזקים, אנחנו מלוכדים, ואנחנו הולכים לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully