וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגני דוד רוססו על בתים בברלין, אלפים הפגינו בלונדון: "פלסטין תהיה חופשייה"

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות אותן כתובות גרפיטי, שמזכירות תקפות אפלות אף שלא ידוע אם אכן התגוררו במקום יהודים. בבירת בריטניה נערכה צעדה גדולה: "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית". בצרפת פינו את הלובר וארמון ורסאיי בשל התרעות שווא על פצצות

בווידאו: צה"ל ושב"כ חיסלו מפקד כוח בנח'בה שהוביל את מתקפת הטרור של ארגון חמאס ביישובי עוטף עזה/צילום: דובר צה"ל

כמה בתים בברלין בירת גרמניה רוססו במגן דוד, ככל הנראה במטרה להפחיד תושבים יהודיים על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס - כך דיווחו היום (שבת) כלי תקשורת בגרמניה, בצל התגברות התקריות האנטישמיות ברחבי היבשת מאז מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס לפני שבוע.

בעקבות תלונות של תושבים, המשטרה בברלין פתחה בחקירת כתובות הגרפיטי על הבתים, שהעלו זיכרונות מתקופות אפלות בהיסטוריה הגרמנית אף שלא ברור אם אכן התגוררו יהודים באותם בניין.
במהלך השבוע החולף תוגברה האבטחה סביב מוסדות הקהילה היהודית בגרמניה, בעוד שהקנצלר אולף שולץ הודיע על עצירת כספי הסיוע לפלסטינים ועל הוצאתו אל מחוץ לחוק של ארגון המזוהה עם חמאס.

מגן דוד שרוסס על בית בברלין, גרמניה, אוקטובר 2023. berliner-kurier, צילום מסך
המשטרה חוקרת את התקריות. מגן דוד שרוסס על בית בברלין/צילום מסך, berliner-kurier

בבריטניה, שגם היא התייצבה לצד ישראל והודיעה על שליחת ספינות קרב לחופיה כאות תמיכה, הפגינו היום אלפים במרכז לונדון. המשטרה פרסה אלף שוטרים כדי למנוע מעשי אלימות, והזהירה כי כל מי שיפגין תמיכה בחמאס - המוגדר ארגון טרור בממלכה - ייעצר.

המפגינים, שרבים מהם הניפו דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב "שחררו את פלסטין", התאספו סמוך לכיכר אוקספורד, משם תכננו לצאת לרחוב דאונינג, מעונו הרשמי ומשרדו של ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק. הקריאות כוונו נגד בריטניה וארצות הברית על תמיכתן בישראל.

בלאל סטיטן, סטודנט בן 22, אמר כי הוא חושש לשלום קרובי משפחתו בעזה. "אף אחד בעזה לא בסדר. כל המשפחה שלי בעזה ואף אחד מהם לא בסדר", אמר. הוא הוסיף כי הוא רוצה לחזור לדבר עם בני הדודים שלו על דברים רגילים כמו כדורגל ואיך הם מסתדרים בבית הספר.

"המצב הזה הוא בעיה גדולה לאנושות ושאני צריך להגיד לעולם, זכרו שאנחנו בני אדם. אני לא מאמין שאנחנו במצב הזה". כשהמפגינים התקרבו לרחוב דאונינג, נשמעו קריאות מהקהל "רישי סונאק, תתבייש לך" ו"מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".

עוד בוואלה!

זינוק באנטישמיות באירופה אחרי מתקפת חמאס, אבטחת מוסדות יהודיים תוגברה

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בפלסטין בלונדון. רויטרס
"רישי סונאק, תתבייש לך". הפגנה בעד עזה בלונדון, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום, מטה רשת השידור BBC, הממוקם בסמוך לתחילת הצעדה, נצבע בצבע אדום. ארגון פרו-פלסטיני פרסם שוהא זה שהשחית את הכניסה לבניין, אף שהיו שהעריכו כי זו הייתה מחאה מצד גורמים פרו-ישראליים על רקע סירובו של הרשת לכנות את מחבלי חמאס טרוריסטים. הפגנות תמיכה בפלסטינים נערכו במנצ'סטר, באדינבורו ובחלקים אחרים בממלכה.

במקביל, בכמה מדינות באירופה התקבלו מכתבים המזהירים מפני פצצות, שגרמו בין היתר לפינוי מוזיאון הלובר בפריז וארמון ורסאיי.

בעקבות הפיגוע בתיכון בצפון צרפת אתמול, שבו נרצח מורה, הממשלה העלתה את רמת הכוננות ופרסה 7,000 חיילים כדי להגביר את האבטחה במוקדים מרכזיים במדינה. הרשויות העריכו כי המלחמה בין ישראל לחמאס השפיעה על ההתקפה אתמול באראס, שאותה גינה הנשיא עמנואל מקרון כ"ברבריות אסלאמיסטית".

אפילו בליכטנשטיין הזעירה, שבה חיים כ-39 אלף איש, התקבלה אתמול אזהרה מאדם אנונימי "הרוצה לתמוך בפלסטין". האזהרה התקבלה בזמן שוואדוז הבירה אירחה אתמול פסטיבל אוכל רחוב ונבחרת הכדורגל הלאומית שלה שיחקה מול נבחרת בוסניה, מה שאומר שהעיר הייתה עמוסה מהרגיל. חלק גדול מואדוז נאטם, אך לאחר חיפוש עם כלבי גישוש, הוסר היום החשש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully