וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק באנטישמיות באירופה אחרי מתקפת חמאס, אבטחת מוסדות יהודיים תוגברה

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 17:44

אף שמנהיגי היבשת התייצבו לצד ישראל אחרי מעשי הזוועות, בכמה מדינות נרשמה עלייה במספר התקריות האנטישמיות. בבריטניה הן זינקו פי שלושה, בצרפת זוהה רחפן בסמוך לבית כנסת וגרמניה הודיעה על הוצאה מחוץ לחוק של ארגון התומך בחמאס

בוידאו:ביידן: נעביר עוד כוחות למזרח התיכון. כל מי ששוקל לנצל את המצב - אל תעשו זאת/רויטרס

מדינות רבות באירופה חווה זינוק במספר התקריות האנטישמיות מאז שחמאס פתח במתקפת הפתע הרצחנית שלו נגד ישראל בשבת, שבה נקטלו יותר מ-1,200 ישראלים. בעקבות החשש לפעולות נקם נגד יהודים וישראלים ביבשת, תוגברה אבטחתם של בתי כנסת ומוסדות נוספים של הקהילות היהודיות.

בבריטניה, קבוצת אבטחה יהודית דיווחה כי מספר התקריות האנטישמיות בממלכה מאז יום שבת שילש את עצמו. הקרן לביטחון קהילתי (CST), המייצגת את יהודי בריטניה בסוגיות של גזענות ושיטור, אמרה כי תיעדה 89 תקריות שהיא מסווגת כ"שנאה אנטי-יהודית" בין 7 ל-10 באוקטובר.

מדובר בעלייה של 324% בהשוואה ל-21 תקריות אנטישמיות שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. התקריות כללו שש תקיפות, שלושה מקרים של פגיעה ברכוש יהודי, 66 מקרים הקשורים להתנהגות פוגענית ו-22 התרחשו באינטרנט.

מסעדה יהודית שהושחתה על רקע המלחמה עם חמאס, לונדון, בריטניה, 9 באוקטובר 2023. רויטרס
מסעדה יהודית שהושחתה על רקע המלחמה עם חמאס, לונדון, בריטניה, 9 באוקטובר 2023/רויטרס

שר הביטחון טום טוגנדהאט, בעל שורשים יהודיים, אמר כי הוא "מודאג מאוד" מהדיווחים. הוא אמר כי ממשלת בריטניה מתייחסת לעלייה בדיווחים על אנטישמיות "ברצינות רבה" והביעה תמיכה ב-CST ובמשטרה במאבק בהפצת השנאה.

שרת הפנים סואלה ברוורמן כתבה גם היא השבוע למפקדי המשטרה, ואמרה כי הנפת דגל פלסטין ושירת שירים פרו-ערביים עלולה לעלות לכדי עבירת סדר ציבורי אם ניתן לראות בכך תמיכה בזוועות של מעשי טרור.

בלונדון נרשם "מספר קטן" של תקריות הקשורות למלחמה ביום ראשון בלילה, עם דיווחים על אנשים שחגגו את המתקפה על ישראל. לא דווח על מעצרים. אחרי שנודע כי גם אזרחים בריטים נרצחו במתקפה, משטרת לונדון ביקשה צילומים או תמונות מהמתקפה. היחידה ללוחמה בטרור של הכוח "פונה לכל מי שיש לו ראיות ישירות הקשורות למתקפות הטרור".

עוד בוואלה!

מנהרות, הברחות ואימונים מאיראן: כך חמאס השיג כמויות אדירות של נשק לקראת המתקפה

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה פרו-פלסטינית אחרי מתקפת חמאס על ישראל בלונדון, בריטניה, 9 באוקטובר 2023. רויטרס
הפגנת תמיכה פרו-פלסטינית אחרי מתקפת חמאס על ישראל בלונדון, בריטניה, 9 באוקטובר 2023/רויטרס

בצרפת, הנשיא עמנואל מקרון ייפגש היום עם מנהיגי מפלגות ויישא נאום לאומה שישודר בטלוויזיה כדי לקרוא לאחדות ולנסות למנוע זליגה של הסכסוך למדינה, שבה מתגוררות האוכלוסייה המוסלמית והאוכלוסייה היהודית הגדולות באירופה.

סבבי הלחימה התכופים בין ישראל לרצועת עזה לוו במקרים רבים במתיחות גוברת בין הקהילות, ושר הפנים של צרפת ג'רלד דרמנין אמר כי המעשים האנטישמיים במדינה גברו מאז פרוץ המלחמה. לדבריו, נרשמה עלייה חדה בביטויי שנאה ברשת, אך גם באיומים ישירים יותר.

"מאז יום שבת והטבח של המחבלים בישראל, היו יותר ממאה מעשים אנטישמיים, בעיקר תיוגים וצלבי קרס", אמר דרמנין לתחנת רדיו מקומית. "אבל גם עלבונות ואנשים שנעצרו עם סכין בכניסה לבית ספר או לבית כנסת, ורחפן שטס מעל מקום תפילה יהודי".24 בני אדם נעצרו מאז יום שבת, והממשלה פרסה עשרת אלפים שוטרים כדי להגן על כ-500 אתרים.

דרמנין אמר כי שירותי המודיעין לא הבחינו באיומי טרור ספציפיים נגד הקהילה היהודית בצרפת, אך אלו יכולים להגיע מיחידים ולא מקבוצות מאורגנות.

לאור העובדה ששתי הפגנות פרו-פלסטיניות שתוכננו להתקיים ביום חמישי נאסרו אך צפויות להתקיים בכל זאת, דרמנין אמר כי ההפגנות יקבלו אור ירוק - או לא - בכל מקרה לגופו. "העניין הפלסטיני הוא עניין מכובד לחלוטין, צרפת תמיד חשבה שאנחנו צריכים שתי מדינות, אחת ישראלית ואחת פלסטינית, אבל אם זו הפגנת תמיכה בחמאס, זה לא", אמר.

11 אזרחים צרפתים נרצחו במתקפה של חמאס, ויותר מתריסר נעדרים. אסתר, סבתו של איתן בן ה-12 שנמנה על הנעדרים, קראה למקרון לעזור. "אני מתחננת אליך כסבתא", אמרה בערוץ BFM. "הוא אזרח צרפתי, אני בטוח שאתה רוצה לעזור לי להבטיח שהוא יחזור".

יותר יהודים עזבו את צרפת ועלו לישראל בשנים האחרונות מאשר בכל תקופה אחרת מאז הקמת המדינה ב-1948, ורבים ציינו את האנטישמיות הגואה ופיגועים שידעה הקהילה כגורם לכך.

קנצלר גרמניה אולף שולץ נפגש עם אמיר קטאר תמים חמד א-ת'אני בברלין, 12 באוקטובר 2023. רויטרס
קנצלר גרמניה אולף שולץ נפגש עם אמיר קטאר תמים חמד א-ת'אני בברלין, 12 באוקטובר 2023/רויטרס

בגרמניה, הקנצלר אולף שולץ הודיע היום כי הרשויות יוציאו מחוץ לחוק את הארגון הפרו-פלסטיני "סמידון", שתומכיו חגגו את המתקפה של חמאס ברחובות המדינה. "החוק שלנו לגבי ארגונים הוא חרב חדה. והיום, כמדינה חוקתית חזקה, אנחנו נשלוף את החרב הזו", אמר שולץ בנאום בפני הבונדסטג בברלין.

הארגון, שטוען כי הוא פועל למען האסירים הפלסטינים, פרסם תמונות שבהן נראו פעילים מחלקים ממתקים בברלין לחגיגת המתקפה של חמאס, שבמהלכה נרצחו באכזריות ילדים, נשים ומבוגרים. לפי המגזין דר שפיגל, שירות המודיעין הפנימי של גרמניה עוקב אחר "סמידון", שמארגן הפגנות תמיכה בפלסטינים.

"ההפגנות האנטי-ישראליות והאנטישמיות בגרמניה הן נתעבות ולא אנושיות", תקף קנצלר גרמניה, שמתח ביקורת גם על שתיקתו "המבישה" של יו"ר הרשות הפלסטינית. שולץ אישר כי ברלין מקפיאה את העברת כספי הסיוע לפלסטינים לצורך בחינתם מחדש. "למרבה הצער, אנחנו יכולים לצפות שהסבל של האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה יגדל ככל הנראה - אבל גם זו אשמת חמאס והתקפתו על ישראל", הוסיף שולץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully