וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש יקדם סיוע כלכלי למשפחות החטופים והנעדרים

עודכן לאחרונה: 13.10.2023 / 10:03

"נפתח מרכז תמיכה וסיוע פיזי שבו יוכלו לפגוש את משרדי הממשלה", התחייב ממונה החטופים והנעדרים בפתיחת מוקד השליטה הלאומי למשפחות. לצד ההבטחות ל"סיוע מחבק", הודה ואמר: "עוסקים בגיבוש תמונת מצב שלמה. אנשים יעברו ממצב של חטופים לחללי צה"ל"

בווידאו: הממונה על החטופים והנעדרים בהתייחסות ראשונה למשימה שהוטלה עליו/צילום: לע"מ

ממונה החטופים והנעדרים גל הירש אמר אתמול (חמישי) כי יקדם סיוע כלכלי למשפחות עליהן הוא אחראי. "ומי שצריך סיוע כספי, נתקן תקנות ונגדיר סיוע כלכלי למשפחות החטופים והנעדרים", אמר בתדרוך בפתיחת מרכז השליטה הלאומי למשפחות החטופים והנעדרים. לפי גורמים המעורים בפרטים, הצעה בסגנון מענקים למאות המשפחות שגורל יקיריהן לא נודע צפויה להיתקל בהתנגדויות.

לכל העדכונים מהמלחמה

"נפתח מרכז תמיכה וסיוע פיזי שבו יוכלו לפגוש את משרדי הממשלה", התחייב הירש. "מי שנפגע לו הצימר יפגוש את משרד התיירות, מי שנחרבו חלומות חייו בחקלאות את משרד החקלאות, מי שמחפש את מה שנשאר מיקיריו - נדאג לו במשרד הפנים. האם שצריכה טיפול רפואי או האבא שצריך סיוע נפשי או הילדים שבשבר נורא - אתם תדאגו שיקבלו סיוע מחבק".

"אנחנו במלחמה. היא רק התחילה", הבהיר. "המשא כבד מאוד ואנחנו ננצח. יש לנו הרבה מה לבדוק, הרבה מה לתחקר. קו המגע נפרץ. יש לנו הרבה מאוד חטופים, חיים ומתים. אנו עוסקים במאמץ מודיעיני מבצעי אופרטיבי עם טובי המומחים. אין מגבלת משאבים. נפיק מכל מה שמדינת ישראל יודעת לתת מודיעין ומשמעויות מבצעיות".

הירש הוסיף ואמר: "אנחנו עוסקים גם בגיבוש תמונת מצב שלמה כדי לדעת כמה נעדרים וחטופים יש לנו, ומי הם. מאמץ נוסף הוא הדיפלומטי. ייקח הרבה זמן עד שנוכל לשנות או לצמצם את מרכז השליטה שהקמנו. לדאבון הלב, מהמאמץ המודיעיני עולה שהמספרים הם לא אלה. אנשים יעברו ממצב של חטופים לחללי צה"ל".

הממונה לנושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש נפגש היום עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן (Steven Gillen) שהגיע במיוחד לישראל. 12 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
גל הירש עם סגן השליח הנשיאותי האמריקאי לענייני בני ערובה, סטיבן גילן, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

1,300 בני אדם נרצחו ו-3,000 נפצעו במתקפת הפתע של החמאס ביום שבת האחרון. מאות מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו מעל 250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי הכריזו כי בידיהם כ-130 שבויים. בנוסף, נורו אלפי רקטות בימים האחרונים לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל פתח במבצע "חרבות ברזל", שכלל תקיפות נרחבות ברצועת עזה. אספקת החשמל והמים לרצועת עזה נותקה ובתוך ימים ספורים מלאי הדלק בעזה צפוי לאזול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully