וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כרם שלום מבקשים תרומות לשיקום הקיבוץ: "אנחנו כאן כדי להישאר"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 23:25

חברי הקיבוץ פרסמו פוסט עוצר נשימה, שבו תואר הקרבות שבהן השתתפו חברי כיתת הכוננות. "הם יצאו להילחם, השאירו בבית נשים וילדים, ובזכות גבורתם חייהם של כמעט כל תושבי הקיבוץ ניצלו"

מבצע חרבות ברזל: קיבוץ ניר עוז בעוטף עזה, לאחר מתקפת חמאס/הודיה חברוני

חברי קיבוץ כרם שלום פרסמו היום (חמישי) פוסט מרגש, שבו הם תיארו את הקרב הקשה להגנת הקיבוץ, ההתגייסו של חברי כיתת הכוננות וביקשו תרומות לשיקום הקיבוץ. "תמיד האמנו שהחומה שמקיפה את הקיבוץ שלנו, הצמוד לגבול, היא בלתי ניתנת לחדירה ומגינה עלינו, אבל בשבת האחרונה גילינו אחרת. עשרות מחבלים הקיפו את הקיבוץ ורבים מהם אף הצליחו להיכנס אליו.

על גבורת חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ

"בזכות גבורתם הבלתי נתפסת של שמונת חברי כיתת הכוננות שלנו, שיצאו להילחם והשאירו בבית אישה וילדים לבד בממ"ד, חייהם של כמעט כל תושבי הקיבוץ ניצלו. במשך שעות הצליחו למנוע מהמחבלים הארורים להפוך את כרם שלום לזירת טבח המונית ומנעו את כיבוש הקיבוץ.

"שילמנו מחיר כבד, המחבלים נכנסו למספר בתים וירו לתוך נוספים, מרבית הבתים בכרם שלום נפגעו. באחד הבתים התרחש קרב, מחבלים לבושי מדי צה"ל פרצו לבית, צעקו בעברית וניסו לפתוח את הממ"ד שבו ישבו שמונת בני משפחת שינדלר עם ילדיהם הקטנים. הם הסתובבו בכל הבית, ירו לכל עבר ולבסוף הניחו מטען בפתח הממ"ד ומהפיצוץ נפגע באורח קשה מאוד עמיחי אב המשפחה. בקרב שהתרחש בבית בו ניסו חברי כיתת הכוננות לחלץ את המשפחה. עמיחי ויצן ז"ל וידידיה רזיאל ז"ל נהרגו, ובאותו קרב נפצע גם יאיר ויזנר מטיל ארפיג'י שנורה לעברו.

"תוצאות הקרבות היו קשות, איבדנו חברים יקרים ואהובים שחרפו את נפשם ומסרו את חייהם למען כולנו ולמען הצלת הקיבוץ. הלב שלנו נשרף מכאב אך רוחנו איתנה ואנחנו כאן כדי להישאר, נחזור הביתה. לצורך שיקום קיבוץ כרם שלום, המשפחות והבתים, נשמח לתרומתכם. כל תרומה קטנה תעזור לנו לשמור על הבית, תסייע לחזק את אנשי הקיבוץ ולהשאיר אותנו בפיסת האדמה שנפלה בחלקינו הזכות ליישב בה את הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully