וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים תומכי טרור יורחקו לצמיתות מהאוניברסיטאות: "לא עובר על סדר היום"

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 15:37

שר החינוך הורה למוסדות להשכלה גבוהה להפסיק את לימודיהם לאלתר של כל מי שיימצא מסית לטרור. "לא יכול להיות שתלמידים יביעו אהדה למעשי רצח ברבריים", אמר וחידד כי לא מדובר רק בתמיכה במתקפה האחרונה של חמאס. בימים האחרונים הורחקו כבר כמה סטודנטים מהקמפוסים

בווידאו: שכלה את בעלה ומבקשת לשאוב את זרעו/ניב אהרונסון

שר החינוך יואב קיש הנחה היום (חמישי) את המוסדות להשכלה גבוהה להרחיק לצמיתות סטודנטים שימצא כי הם תומכים בטרור. עוד לפני המכתב שהעביר, הורחקו סטודנטים מכמה אוניברסיטאות ומכללות, בהן בן גוריון, חיפה אריאל ובצלאל.

ברקע המלחמה בדרום, כתב קיש לנשיאי המוסדות האקדמיים כי "הלב דואב ולא יודע מנוח נוכח התמונות המזוויעות שמגיעות מעוטף עזה. תינוקות, ילדים, נשים וזקנים עונו ונשרפו חיים, נטבחו על ידי חיות אדם. התחוור לי, לצערי, שישנו מספר מצומצם של סטודנטים במוסדות האקדמיים שמביעים תמיכה במעשי הטרור המזוויעים הללו".

שר החינוך יואב קיש. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
"הנחה להרחיק לצמיתות סטודנטים שיתמכו בטרור". קיש/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

"לא יכול לקרות מצב שסטודנטים יסיתו ויתמכו במעשי טרור ורצח ברבריים והדבר יעבור לסדר היום", הבהיר. ההנחיה שהוציא לא מתייחסת רק לתמיכה במתקפה האחרונה. "עליכם להשעות באופן מיידי כל סטודנט או עובד שיתמוך במעשי הטרור שחווה בימים אלה מדינת ישראל, או שיתמוך בארגון טרור, במעשה טרור, באויב או במדינת אויב. כמו כן, אבקשכם לקיים שימוע באופן מיידי ותוך 72 שעות לאותם מסיתים (ניתן גם בכתב או באופן מקוון) ובמקרים בהם מתברר כי אכן מדובר בהסתה, להורות על הרחקה לצמיתות או פיטורין לצמיתות. יתר על כן, בתקופת ההשעייה אבקשכם לוודא כי לא מדובר בהשעיה 'מן השפה אל החוץ' וכי תימנע מן הסטודנט או העובד גישה למערכות המידע של המוסד ולמתקניו, לדוא"ל, ולקבוצות ווטסאפ ותקשורת שבשליטת המוסד".

באוניברסיטאות ובמכללות החלו בימים האחרונים לנקוט צעדים נגד סטודנטים שפרסמו ברשתות החברתיות פוסטים לתמיכה במעשי הזוועות. אוניברסיטת בן גוריון כתבה לסטודנט כי "לאור ההתבטאויות שלך ברשתות החברתיות הנחזות להיות הודעות התומכות בהתקפת הטרור על יישובי עוטף עזה, הינך מושעה מהלימודים עד בדיקת הנושא. במקביל בוחנת האוניברסיטה היבטים פליליים של הודעתך".

עוד בוואלה!

יותר מ-1,300 נרצחים ונופלים מאז תחילת הלחימה; דובר צה"ל: אנחנו מוכנים לכניסה קרקעית

לכתבה המלאה
תקיפת חיל האוויר,עזה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
"נוקטים בצעדים נגד סטודנטים שתומכים בזוועות". הפצצות חיל האוויר בעזה/רויטרס

באריאל שלחו לסטודנט מכתב דומה, ברייכמן מתכוונים לעשות זאת בהמשך היום, ובחיפה השעו שישה סטודנטים. בבצלאל השעו שתי סטודנטיות לאלתר ויערכו שימוע לתשעה נוספים, אך ספגו ביקורת על נוסח ההודעות שהוציאו, בטענה שהיה רפה מדי, עד שקיש נאלץ להתקשר ולבקש הבהרות מנשיא המכללה, פרופ' עדי שטרן. הביקורת הגיעה גם מבפנים. "בצלאל ממשיכה ללכת בין הטיפות כדי חס וחלילה, לא להרגיז אף אחד, ובהתנהלותה זו, בנוסף להמשך ההתעלמות התמוהה מחיילות וחיילי צה"ל שרבים מהם נהרגו בניסיון להגן על אזרחי המדינה, חושפת את הסטודנטים והמרצים בבצלאל למתקפות קשות ברשת האינטרנט על לא עוול בכפם", כתב פרופ' מוטי בודק, יו"ר ועד המרצים של בצלאל.

המכתב ששלח שר החינוך וצעדי האוניברסיטאות תודלקו גם על ידי עצומה שבאה מהסטודנטים עצמם. תחת הכותרת "סטודנטים נגד תומכי טרור במוסדות להשכלה גבוהה" נאספו עד כה 4,200 חתימות. עם זאת, העצומה דיגיטלית כך שמתאפשר לכל מי שתומך לרשום את שמו, וככל הנראה חלקם אינם סטודנטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully