וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: קורא לכל המנהיגים לבקר בישראל; פוטין: ארה"ב מגבירה את המתיחות

נשיאה היהודי של אוקראינה הביע הזדהות עם ישראל בעקבות המתקפתה הרצחנית של חמאס: "אני זוכר את הימים הראשונים של הפלישה הרוסית, זה קריטי לא להרגיש לבד". פוטין, שלא גינה את חמאס, הטיל את האחריות להסלמה במדיניות של וושינגטון: "התעלמה מצרכיהם של הפלסטינים"

בווידאו: תיעוד של יחידת שלף ב9900 באמ״ן וטייסת 100 של חיל האוויר/דובר צה"ל

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא היום (רביעי) למנהיגים בעולם לבקר בישראל כדי להביע את הזדהותם עמה אחרי מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס. זאת בעוד שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים את ארצות הברית בהחרפת המתיחות באזור אחרי ששלחה נושאת מטוסים כמפגן תמיכה בישראל, וכמסר לאיראן ולחיזבאללה שלא ינסו לפתוח חזית נוספת.

המלחמה בעזה פרצה בעת שהמערב היה עסוק בפלישה הרוסית לאוקראינה, שמתקרבת לשנתה השלישית, ובקייב חוששים שתשומת הלב במערב תוסט ממנה. זלנסקי אמר את הדברים במהלך ביקור בבריסל, שם הוא נפגש עם שרי ההגנה של נאט"ו ודן עמם בסיוע צבאי נוסף לקראת התקפותיה האוויריות הצפויות של רוסיה בחורף המתקרב.

"אני זוכר את הימים הראשונים של הפלישה הכוללת של רוסיה לאוקראינה", אמר זלנסקי, שאמר מוקדם יותר השבוע כי לרוסיה יש אינטרס להצית מלחמה במזרח התיכון כדי להחליש את הלכידות הגלובלית. "זו הייתה הטרגדיה הקשה ביותר, עם הרוגים רבים. זה היה קריטי לא להרגיש לבד. הרגשת תמיכה יכולה לעזור לכם להציל את המדינה, האנשים והחיים שלכם".

הנשיא היהודי של אוקראינה הוסיף כי "לכן אני קורא לכל המנהיגים לבקר בישראל ולהראות את תמיכתם בעם שם. אני לא מדבר על שום מוסדות, אלא על תמיכה באנשים שסבלו מפיגועים ומתים היום".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפגישה עם שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין בבריסל, בלגיה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
"הרגשת תמיכה יכולה לעזור לכם להציל את המדינה". זלנסקי בבריסל, היום/רויטרס

הקרמלין מכחיש כי הוא תומך באחד הצדדים, ואמר כי מוסקבה תנסה לשחק תפקיד בפתרון הסכסוך - אך לא פירט כיצד. במוסקבה הזהירו כי העימות עלול לגלוש לאזורים אחרים.

פוטין, מצדו, האשים היום את ארצות הברית באחריות למצב, בטענה שהיא התעלמה מצרכיהם של הפלסטינים. הוא האשים את המדיניות של וושינגטון באזור כאחראית להסלמה במהלך פגישתו עם ראש ממשלת עיראק מוחמד שיעה א-סודאני.

"אני חושב שהרבה אנשים יסכימו איתי שזו דוגמה חיה לכישלון המדיניות של ארצות הברית במזרח התיכון", אמר פוטין. נשיא רוסיה אמר כי וושינגטון ביקשה לרכז בידיה את כל המאמצים ליצירת שלום, והאשים אותה בכך שהיא לא חיפשה פשרות מעשיות. לדבריו, היא התעלמה מהאינטרסים הפלסטיניים, כולל מהצורך שלהם למדינה עצמאית.

הוא לא הזכיר את תפקידה של רוסיה עצמה בתהליך השלום במזרח התיכון. יחד עם ארצות הברית, האו"ם והאיחוד האירופי, היא חברה מאז 2002 ב"קוורטט" שהיה אמור לקדם את תהליך השלום, אך הפורום הזה חדל למעשה מלתפקד לפני שנים ארוכות.

עוד בוואלה!

מבוכה באירופה: האיחוד הודיע על עצירת כספי הסיוע לפלסטינים - וחזר בו

לכתבה המלאה

בהודעת הקרמלין נאמר כי פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מגנים את "הזינוק הקטסטרופלי במספר מקרי המוות בקרב אזרחים", ובמקביל, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב קרא להפסקת אש מהירה בשיחה עם מקבילו האיראני, חוסיין אמיר-עבדאללהיאן.

דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר כי מוסקבה השתתפה בכל הפורמטים של המאמצים הדיפלומטיים למרות ההתקדמות המוגבלת בנושא. "עם זאת, אנחנו מתכוונים להמשיך לעשות מאמצים ולמלא את תפקידנו מבחינת מתן סיוע כדי לחפש דרכים לפתרון", אמר.

מוסקבה משתמשת במל"טים מתוצרת איראן במלחמתה באוקראינה ויש לה קשרים ארוכי שנים עם הפלסטינים, כולל חמאס, ששלח משלחת למוסקבה במרץ. ואולם, פסקוב אמר שיש לה גם "הרבה במשותף" עם ישראל, כולל העובדה שישראלים רבים היגרו מרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully