וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לכת יום הדין בה קטינות נאלצות להינשא ונאנסות

15.10.2023 / 0:12

על אי נידח בפיליפינים חיה לה כת נסתרת בה למעלה מ-1,000 ילדים עוברים התעללות, עובדים בפרך תחת חוקים נוקשים וקטינות נישאות בגיל צעיר ונאנסות בידי בעליהן

ככה מציגים חברי הכת את מה שקורה אצלם/ocorroBayanihanServices

על אי נידח בפיליפינים, אי שם על גג הרים מרוחקים מהחברה, שוכנת לה כת סודית של "יום הדין". הכת, הידועה בשם שירותי Socorro Bayaniham (SBSI), מנוהלת על ידי המנהיג ג'יי רנס בי קילאריו, שמאמין שהוא ישו - והוא מכונה בידי אנשיו "המשיח". חסידיו קוראים לעצמם "חיילי אלוהים".

בכת שקיימת מאז 2004 חברים לפחות 3,500 איש, בהם 1,580 ילדים - כשלפי הדיווחים הילדות הקטינות החברות בכת נאלצו להינשא בגיל צעיר לגברים שגילם כפול מהן - ולקיים איתם יחסי מין. בשבועות האחרונים מעריכים כי לפחות שמונה ילדים הצליחו להימלט מהכת, שסוף סוף משכה את תשומת ליבו של הממשל הפיליפיני.

הסנאטורית ריסה הונטיוורוס, יו"ר ועדת הסנאט לנשים וילדים, היא אחת מהחברות בממשל שמנסות לפעול נגד קיומה של הכת. לדברי הונטיוורוס, הכת החלה לצבור תאוצה בעקבות סדרה של רעידות אדמה שפגעו בסוריגאו דל נורטה שבפיליפינים בשנת 2019. קילאריו ניצל את ההזדמנות הזו כדי לפתות אנשים להצטרף לקבוצה שלו ו"להינצל מסוף העולם".

בנאומה בפני הוועדה היא אמרה: "זהו סיפור מחריד של אונס, אלימות מינית, התעללות בילדים, נישואים בכפייה שבוצעו בקטינים על ידי כת. הכת הזו חמושה ומסוכנת. אנחנו מדברים על למעלה מאלף צעירים שנמצאים בידיים של מנהיגי כת נבזית, אכזרית ומתעללת... ילדים אמיתיים נמצאים בסכנה והזמן מהותי כאן. אנחנו לא יכולים ואסור לנו להסיט את מבטנו".

היא גם טענה שקילאריו דורש 60% מהפנסיה של כל חבר כת ומבריח סמים כדי להרוויח יותר כסף. חלק מהחברים שהצליחו לברוח מהמקום חשפו את סיפוריהם המטרידים מתוך הכת. נערה בת 15, שהשתמשה בשם הבדוי קלואי, סיפרה שננעלה על ידי קילאריו בחדר עם בעלה החדש, שם נאלצה לקיים עמו יחסי מין. לפי קילאריו, אם הגבר לא מצליח לקיים יחסי מין עם כלתו לאחר שלושה ימים מהנישואים - "יש לו את הזכות לאנוס אותה" מכיוון שהם נשואים.

עוד על כתות
מה קורה בתוך הכת המסוכנת שבראשה עומדת ילדה בת 13?

אשתו ה-65 של מנהיג הכת הפדופיל חושפת: "היו לו 24 נשים קטינות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חברה בארגון זכויות האדם NGOP, אנה פיונה ל. בוז'וס, ביקרה באזור והעידה בפני הוועדה שהילדים עובדים עבודות כפייה, נאלצים לגרור חול וסלעים שישמשו ככל הנראה לבניית בריכת שחייה ומגרש כדורסל. בוז'וס סיפרה גם שאם העבודה של הילדים לא תעמוד בסטנדרטים שמצפים מהם מנהיגי הכת - הם יותקפו פיזית ובמקרים מסוימים יישלחו לבידוד ב"בורות" למשך ימים.

בוז'וס סיפרה: "ילדים נדרשים גם לעשות 'מאסי-מאסי' כל יום. אלו הם תרגילים פיזיים שבהם הם רצים עם שק כבד מלא בסלעים, עוברים מסלולי מכשולים, לומדים שימוש בנשק חם, אומנויות לחימה, שחייה וזחילה בבוץ מלא בפסולת ושתן". בוז'וס אמרה ל-Philstar.com: "למרות שהכת טוענת שזו עבודה התנדבותית, הם נמצאים למעשה תחת מעקב ותחת משמעת קשה".

על אף שהסיפור פורסם בהרחבה בתקשורת הפיליפינית, בכת ה-Socorro Bayanihan ממשיכים להכחיש את כל ההאשמות וטוענים שהם בכלל לא כת אלה ארגון חברתי ושייכים לכנסייה העצמאית הפיליפינית (שמתכחשת להם). הם טענו שהילדים שהעידו הושפעו על ידי גורמים בעלי אינטרס להמציא את סיפוריהם. כעת כשהכת זוכה לתשומת לב רבה יותר, עוד חברים לשעבר צפויים להתייצב ולחשוף את מה שעברו שם. הונטיוורוס בהחלט מקווה שיעשו זאת: "חייבים לשים לזה סוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully