וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו ה-65 של מנהיג הכת הפדופיל וורן ג'פס חושפת: "היו לו 24 נשים קטינות"

8.3.2023 / 0:01

בריאל דקר, אשתו ה-65 של מנהיג הכת הפוליגמית, וורן ג'פס, חושפת בריאיון כיצד נראו חייה לצדו ולצד נשים רבות, חלקן קטינות, שנאלצו להינשא לו ולשרת אותו: "הוא גם גזל ילדות מאמהות בטענה שהן לא ראויות להן"

טריילר ל"נופת צופים: מתפללים ושותקים"/Netflix

אשתו ה-65 של וורן ג'פס, מנהיג כת פוליגמית מורמונית ואנס ילדים מורשע שמרצה כעת מאסר עולם, חושפת בריאיון כיצד נשותיו - חלקן קטינות - עברו שטיפת מוח, אולצו להינשא לו ולעשות כדברו אחרת "יוגלו ממשפחתן".

וורן ג'פס הוא מנהיג "הכנסייה הפונדמנטליסטית של ישו של קדושי אחרית הימים" (FLDS) ובמשך עשרות שנים כיכב ברשימת עשרת המבוקשים של ה-FBI. בריאל דקר, אשתו ה-65 של מנהיג הכת המורמונית מהידועים לשמצה בהיסטוריה האמריקנית, סיפרה שנאלצה להינשא לו בגיל 18 (כשהוא היה בן 50) אחרי שטיפח אותה להנשא לו מילדותה. השניים נישאו בטקס סודי שנערך בזמן שג'פס ברח מהמשטרה באשמת אונס.

צפו בה מספרת על חייה

ה-FLDS הייתה שלוחה רדיקלית של הכנסייה המורמונית שנוסדה בשנות ה-30 והאמינה בפוליגמיה ושככל שיש לגבר יותר נשים וילדים כך הוא קרוב יותר לאלוהים וסיכוייו לישועה לאחר המוות גדלים. את הנשים מלמדים להיות צייתניות וכפופות לגברים. הן חוייבו ללבוש שמלות בצבעי פסטל מכופתרות עד הצוואר ולציית לגחמותיהם של בעליהן. גם נערות קטינות נאלצו לעתים קרובות להינשא לגברים מבוגרים מהן ולהוליד להם ילדים עוד לפני שהן עצמן נחשבות לבוגרות.


עוד על כתות
מנהיגת כת נמצאה חנוטה ועטופה באורות חג המולד לאחר שצרכה "תרופה לקורונה"

עדויות מחרידות חושפות מה קרה באמת ב"כת האורגזמות" עליה המליצו גווינית' פאלטרו וקלואי קרדשיאן

וורן ג'פס הפך למנהיג הרוחני של ה-FLDS ב-2002 לאחר שאביו, רולון ג'פס, מת בגיל 92. המנהיג הרוחני של כנסיית FLDS נחשב בעיני חברי הכת לנביא האל. הוא האדם היחיד שמסוגל לערוך טקסי נישואים ויכול להעניש חסידים על ידי "הקצאה מחדש" של נשותיהם, ילדיהם ורכושם לגברים אחרים. בזמן מעצרו ב-2008, לג'פס היו יותר מ-70 נשים, 24 מהן קטינות. בתקופתו כמנהיג הכנסייה הוא שטף את מוחן, כלא והתעלל מינית ופיזית במספר נשים וילדים, מה שהוביל לבסוף למעצרו ועונשו הכבד.

בריאל דקר סיפרה על חייה המבודדים לצד ג'פס, שכללו איסור שימוש בטלוויזיה ואינטרנט, איסור צפייה בסרטים, האזנה למוזיקה או קריאת ספרים. בשיחה עם Cultish על חוויות ההתבגרות שלה בכת, סיפרה כיצד טופחה ע"י העריץ מגיל צעיר ועברה שטיפת מוח. היא סיפרה גם כיצד הוא היה מבקר אותה באכזריות ומסמם אותה, לפני שהצליחה להימלט מהכת המעוותת שלו.

ג'פס ייעד את דקר לאשתו מגיל צעיר. היא סיפרה כיצד נאלצה להקשיב לחוקי הכנסייה הנוקשים וכיצד הטלוויזיות הוצאו מחוץ לחוק כשהייתה בת 9, כשהאזנה למוזיקה נאסרה עוד לפני שנולדה. "אני לא זוכרת אי פעם שהאזנתי למוזיקה מבחוץ, אלא אם כן מישהו עבר על החוקים", היא אמרה, "האינטרנט היה אסור, אפילו ספרים. אסור היה לנו לעשות כלום. אפילו אם חשבנו מחשבה רעה, היינו צריכים להתוודות עליה. לימדו אותנו להתוודות או להלשין על אנשים. זה היה חטא בר עונש, בו את יכולה להישלח משם ולאבד את המשפחה שלך לנצח. היו להם הרבה כלים וטקטיקות להכריח אותנו לעשות את מה שהם רצו שנעשה במקום את מה שהיה הגיוני לעשות".

דקר דיברה על מקרה אחד שבו ג'פס לקח 30 ילדים מ-30 אמהות ואמר שהן לא ראויות לגדל אותם. "הוא ביקש מההורים לרשום את ילדיהם לכנסייה ואז הוא אמר להם שהם לא ראויים לילדים שלהם. הם צריכים לחזור בתשובה, לגור הרחק מהילד ולשלוח כסף". היא הוסיפה: "אלוהים נתן לאמהות האלו את הילדים האלה ועכשיו הוא (ג'פס) אומר להן שהן לא ראויות. זה קיצוני מדי".

"מאיזה צד את רוצה לקפוץ?"

בילדותה סיפרה בריאל שחששה מג'פס ולא בטחה בו, הרבה לפני שירש את כסא אביו. לפני שקיבל על עצמו את מנהיגות ה-FLDS, ג'פס היה המנהל של אקדמיית אלטה, שם חונכו בריאל ומאות ילדים אחרים בתורת הכנסייה. היא הוסיפה שהיא בילתה הרבה מנעוריה בחשש שתצטרך להינשא לו, מכיוון שהיא תצטרך להיות כמו הנשים המשרתות שלו. "הוא היה זה שחינך אותי, בעצם, הוא היה המנהל שלי", אמרה, "הייתי במצב מורכב, לא ידעתי איך להילחם בו. אני לא יכולה להילחם במישהו שנמצא במיקום כל כך גבוה בכנסייה".

היא הוסיפה: "לא היה לי קשה כמו לאחרות כי לא אהבתי את וורן ג'פס בכלל. הייתי סוג של 'אתן יכולות לקחת אותו' וזה מה שגרם לו בסופו של דבר לכעוס עליי. הוא חשב שאני משחקת אותה קשה להשגה והמציאות היא שאף פעם לא התחברנו".

בריאיון ל-SUN היא סיפרה: "ידעתי שהכנסייה בנויה כפירמידה שהוא בראשה אבל גם נשותיו חיו בסוג של פירמידה, כשהנשים האהובות עליו היו בראשה. כשהוא רצה להינשא לי, לא יכולתי לסרב לו. הוא היה המנהיג ומה שהוא רצה - היה קורה. אם לא הייתי מתחתנת איתו, אולי לא הייתי מתחתנת עם אף אחד. בשבילי זה היה כמו לעמוד על קצה צוק כששואלים אותי 'מאיזה צד את רוצה לקפוץ?'. לא הייתה אפשרות טובה אחרת".

הריאיון המלא ל-Cultish:

"הוא פדופיל. הייתי מבוגרת מדי בשבילו"

שנים מאוחר יותר, ג'פס הואשם בכך שאנס את אחיינו בן החמש ואחייניתו בת השבע בשירותי בית הספר, כשלטענתו אמר לילדים שמעשיו החולניים הם "רצון האל", כך עלה בעדות ממשפטו ב-2011. אף על פי שג'פס לא הורשע במעשי האונס הללו, נעשה שימוש בעדות זאת במהלך 3 המשפטים שלו. בעוד דקר התעקשה שג'פס מעולם לא תקף אותה, היא סיפרה שהוא נתן לה "תשומת לב מיוחדת" בכיתה ומחוצה לה - מה שלעתים קרובות גרם לה לחוסר נוחות.

כשרולון ג'פס הלך לעולמו, וורן ג'פס נישא לכל נשות אביו מלבד שתיים וקיבל את כל 60 ילדיו של קודמו. שלוש שנים לאחר מכן, בריאל טוענת שהיא נלקחה על ידי אביה, ללא ידיעת שתי אמהותיה או אחיה, ונאלצה להפוך לכלתו ה-65 של ג'פס מתוך 87 מאמינות. לאחר שנישאו, הוא לכאורה ציווה על בריאל לשבת על ברכיו, שם היא טוענת שהוא התעלל בה מינית מתחת לשמלתה. בריאל ישבה שם קפואה מפחד. לדברי בריאל, ג'פס החליט שלא לקיים עמה יחסי מין מתוך אמונה שהיא "נגועה" עקב ההתעללות מינית שעברה בידי בן משפחה כשהייתה ילדה.

היא גם סיפרה שהיא מאמינה שג'פס מעולם לא באמת אהב אותה, כי היא הייתה "מבוגרת מדי בשבילו" כשנישאו. "הוא פדופיל", היא אמרה, "הייתי בת 18, אז אולי הייתי קצת מבוגרת מדי בשבילו. ידעתי שהוא שונא אותי. כשגדלתי הבנתי שהוא באמת שנא אותי. מכל נשותיו, כנראה הייתי השנואה ביותר".

כאן הן גרו:

עבור נשים רבות ב-FLDS, נישואים לנביא נחשבו לכבוד הגדול מכולם, אולם בריאל מעולם לא קנתה את זה. מתחילת האיחוד הבלתי רצוי שלה עם ג'פס, לאחר שהבחינה בסדרה של "דגלים אדומים" בהתנהגותו, בריאל עשתה כל שביכולתה כדי להישאר מחוץ לטווח הראייה שלו ומחוץ למחשבותיו. היא טוענת שגילתה מהר מאוד את פרצופו האמיתי: "זה היה רחוק מהמנהיג האוהב, האכפתי והידידותי שעליו למדנו כל כך הרבה שנים. הוא היה אדם רע ומניפולטיבי. הוא היה משחק בנשותיו באופן מניפולטיבי. הוא נהנה לראות אותן סובלות".

ג'פס ניסה להתאבד בתלייה בכלא ב-2007 ולאחר מכן םצח בשביתת רעב ארוכה בשל "סיבות רוחניות". חברי FLDS הנוכחיים ממשיכים להחשיב את ג'פס כמנהיגם ונביאם שמדבר עם אלוהים ושהורשע בטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully