וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מנהיג הפוליגמים הועמד לדין

טלי גולדשטין

23.7.2008 / 12:37

וורן ג'פס, המנהיג הרוחני של הכת, הואשם בתקיפה מינית של קטינה, לאחר שהרשויות פשטו על חוות הפוליגמיה בראשותו באפריל

כתב אישום הוגש הלילה (רביעי) בטקסס שבארצות הברית נגד מנהיג כת פוליגמית מורמונית, וורן ג'פס, ונגד חמישה נאשמים נוספים שזהותם טרם הותרה לפרסום. ג'פס הואשם בתקיפה מינית של קטינה, לאחר שהרשויות פשטו על חוות הפוליגמיה בראשותו בחודש אפריל, ושחררו ממנה כ-400 ילדים. כתבי האישום הוגשו בעיר סאן אנג'לו לאחר שימוע בנוכחות חבר מושבעים. התובע המחוזי של טקסס גרג אבוט מסר כי כתבי האישום מכילים תשעה סעיפים נגד ששה בני אדם בסך הכול.

הפוליגמיסט האדוק ג'פס, שהכתיר עצמו כנביא ומנהיג Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter Day Saints, פלג קיצוני של הדת המורמונית שנפרד ממנה לפני למעלה ממאה, הורשע בשנה שעברה בסיוע לאונס כלה-ילדה במדינת יוטה. הוא מרצה עונש מאסרשל חמש שנים עד מאסר עולם בכלא באריזונה על פשעיו ביוטה, וממתין למשפט על אישומים דומים שהגישה נגדו גם מדינת אריזונה.

חמשת הנאשמים הנוספים מואשמים בתקיפה מינית של נערות מתחת לגיל 17, אישומי ביגמיה ואי דיווח לרשויות על התעללות בילדים. כתבי האישום הוגשו בעקבות הפשיטה השנויה במחלוקת של רשויות טקסס באפריל על המתחם בעיר אלדורדו השייך לדת המורמונית הפוליגמית במסגרת חקירה בגין התעללות בילדים. המשטרה, כוחות המשמר הלאומי ועובדים סוציאליים פשטו על המתחם לאחר שהתקבלה שיחת טלפון מנערה בת 16, שטענה כי נוצלה מינית ועברה התעללות בחווה. בנוסף, נבדקה הטענה כי בחווה נערכים טקסי נישואין בין גברים לנערות קטינות. העובדים הסוציאליים הוציאו מעל ל-400 ילדים ו-130 נשים מהחווה בטענה כי הם בסיכון. במהלך הפשיטה, חשפו הרשויות חומר שעשוי להוביל להגשת כתבי אישום פליליים, כולל תמונות של ג'פס מנשק כלה-ילדה.

בית המשפט העליון בטקסס פסק במאי כי המדינה פעלה מחוץ לסמכותה כשאיפשרה את לקיחת הילדים, והורתה לה להחזיר אותם להוריהם. עובדים סוציאליים עדיין מנסים להפריד ילדים בודדים ממשפחותיהם.

עשרת אלפים חברי הכת מאמינים כי על גבר להינשא לפחות לשלוש נשים במטרה להגיע לגן עדן. את הנשים מחנכים להיות צייתניות לגברים מאחר שרק כך יובטח מקומן בגן עדן. פוליגמיה היא בלתי חוקית בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully