וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה בתוך הכת המסוכנת שבראשה עומדת ילדה בת 13?

11.9.2023 / 0:01

כשמייקל פרוצמן, המנהיג של הכת JFK-QAnon מת ביוני האחרון הרבה אנשים נשמו לרווחה. אלא שמסתבר שיש לו יורשת והיא רק בת 13. כעת היא מנסה לצרף אליה ילדים נוספים ולשטוף להם את המוח עם התיאוריות ההזויות שלהם

טריילר לסדרת הדוקו "Q: לתוך הסערה"/HBO

כת מוזרה ומסוכנת שמאמינה בטוחים (בין היתר) שנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון קנדי עדיין בחיים - עלולה להיות מנוהלת על ידי ילדה בת 13, כך מדווחים ב-Vice news. כאשר המנהיג של הכת שנקראת JFK-QAnon, מייקל פרוצמן (הידוע לחסידיו בשם Negative 48 'שלילי 48' - על שם ערוץ הטלגרם שלו), מת ביוני 2023 המשך קיומו של הארגון שהקים היה מוטל בספק אבל נראה שנמצאה לו מחליפה מפתיעה - ילדה בת 13.

רבים מכם בטח שמעו על תומכי תיאוריית הקונספירציה הימנית-קיצונית QAnon, שעוסקת בתיאוריה שהעלתה דמות מסתורית ששמה "Q", שלפיה קיימת מזימה סודית נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המונהגת בידי ה"דיפ סטייט". מטרתה להסתיר מלחמה סודית שמנהל הנשיא נגד רשת סחר בילדים לטובת מין שמפעילים פדופילים סוגדי שטן ששולטים בעולם, ביניהם הכוכבים הכי גדולים בהוליווד ובכירי המפלגה הדמוקרטית (להלן: האליטה). יחד מנהלת החבורה רשת סחר בילדים למטרות מין וקניבליזם. לפי אנשי הכת, כוכבי הוליווד גילו את מעיין הנעורים, מין סם אנטי אייג'ינג טבעי בשם "אדרנוכרום" שמופק מתמצית האדרנלין של אדם חי. ככל שהאדם שממנו קוצרים את האיברים צעיר יותר ומפוחד יותר, כך האדרנוכרום המופק ממנו איכותי יותר ויעיל יותר.

אבל מסתבר שבתוך הכת יש תתי כתות ואחת מהן JFK-QAnon - שבראשה עמד פרוצמן ותומכיה מאמינים שנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ן קנדי עדיין בחיים והוא למעשה Q המסתורי. על פי הדיווחים רבים מחסידיו של פרוצמן ניתקו לצמיתות קשרים משפחתיים, רוקנו את חשבונות הבנק שלהם והרסו את חייהם כדי לעקוב אחרי תיאוריות הקונספירציה הפרועות שלו. בני משפחתם של אלה שהצטרפו לכת קיוו שעם מותו של המנהיג היא תתפרק ויקיריהם יחזרו סוף סוף הביתה, אבל נראה שעכשיו הם מוכנים לעשות את אותו הדבר עבור ילדה, שזהותה האמיתית אינה ידועה.

הכל בגלל גימטריה, ג'ון קנדי והדרדסים

במקום שלאחר מותו הכת תתפורר, נראה שצצה לה מנהיגה חדשה: ילדה בת 13 המוכרת לעוקביה רק בשם "Tiny Teflon" (טפלון זעיר) - שמו של ערוץ הטלגרם שבו היא משתמשת כדי לתקשר עם העוקבים שלה. על פי מספר צ'אטים שהתקיימו בטלגרם ונבדקו על ידי VICE News, נראה כי פרוצמן טיפח את הילדה כבת חסותו, ואירח אותה בעבר בצ'אטים החיים שלו בטלגרם, שם היו לו עשרות אלפי עוקבים.

כשהיה בחיים, השתמש פרוצמן בגימטריה כדי לשכנע את חסידיו שהוא יכול לראות את העתיד ולתקשר עם כולם - מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ, דרך הנסיכה דיאנה ועד ג'ון קנדי ג'וניור. לפני שהפך למנהיג כת, פרוצמן היה בכלל מומחה להריסת מבנים במדינת וושינגטון והוא זכה לתשומת לב לראשונה בנובמבר 2021 כששיכנע את עוקביו שהנשיא לשעבר ג'ון קנדי (שנרצח ב-1963) ובנו ג'ון קנדי ג'וניור (שנהרג בהתרסקות מטוס ב-1999) בכלל בחיים והם עומדים להופיע שוב בדיילי פלאזה במרכז דאלאס. כאלף אנשים נסעו בעקבות דבריו מכל רחבי המדינה לדאלאס רק כדי להתאכזב מזה שהשניים לא הופיעו.

למרות זאת, רבים מחסידיו המסורים של פרוצמן נותרו נאמנים לו והלכו אחריו ברחבי הארץ במשך 18 החודשים הבאים. רבים מהם הרסו את משפחותיהם ובזבזו את חסכונותיהם בזמן הזה. פרוצמן המשיך לטעון שג'יי.אף.קיי ג'וניור חי ושינה ללא הרף את תחזיותיו - כמו למשל בשלב מסוים שטען שטראמפ הוא למעשה JFK ג'וניור במסווה, ולבסוף, זמן קצר לפני מותו, טען שהוא עצמו למעשה גלגול נשמתו של קנדי הבן.

פרוצמן מת ב-30 ביוני בבית החולים לאחר שספג פציעות מרובות כשאיבד שליטה על אופני העפר שלו - לפי דו"ח של משרד הבוחן הרפואי האזורי של דרום מינסוטה, שהגיע לידיו של VICE News.

@vicenews This QAnon cult thinks that former U.S. president John F Kennedy, who was famously assassinated in 1963, is still alive. And that might not even be the weirdest thing about it. It's now led by a 13-year-old girl known as "Tiny Teflon". #cult #cults #jfk #johnfkennedy #cultsoftiktok #dallas ♬ original sound - VICE News

עוד כתות מסוכנות
אשתו ה-65 של מנהיג הכת הפדופיל: "היו לו 24 נשים קטינות"

מישל פייפר בווידוי: "הייתי חלק מכת שהאמינה שאפשר לשרוד מאור ואוויר בלבד"

בזמן שפרוצמן עוד היה מנהיג הקבוצה, הוא הציג את 'טפלון הזעירה' במרץ 2022 בצ'אט חי שערך בערוצי הטלגרם שלו. במהלך הצ'אט, ובהופעות שלאחר מכן, השניים השתמשו בגימטריה כדי ליצור קישורים הזויים בין למשל הסרט "הדרדסים" משנת 2011 לבין עיתוי הופעתו של טראמפ בסרט "שכחו אותי בבית 2" כדי להסיק מכך שהתחזיות של Q לגבי ההוצאה להורג ההמונית של כנופיית הסחר בילדים עומדת להתגשם.

לא ידוע אם היה קשר משפחתי בין פרוצמן לטפלון, או איך הם הכירו זה את זו, אבל כסימן למעמדה ההולך וגדל בקבוצה, היא הפכה למנהלת של ערוץ הטלגרם הראשי של פרוצמן אך פרסמה מעט מאוד במהלך 6 החודשים האחרונים. עם זאת, מאז מותו, הנערה הופיעה מחדש כקול מוביל בקבוצה.

בסוף יולי, היא הופיעה בעצרת של טראמפ בפנסילבניה, שם צולמה עם מספר חברים מקבוצת JFK. ואז היא החלה לפרסם שוב בערוץ Negative 48. בנוסף לפרסום ה"ניתוחים הגימטריים" שלה, ב-1 באוגוסט היא שיתפה קישור לערוץ החדש שלה בשם ABC 123. שהיה אמור להכיל את "כל הפענוחים, המחקר ועוד הרבה מטפלון" ובאותיות גדולות הוסיפה ש"הערוץ בפיקוח של מבוגר".

התיאור לא ציין מיהו אותו מבוגר, אבל סביר להניח שזו אמא שלה, חסידת פרוצמן מוכרת שיש לה חשבון בטלגרם בשם "טפלון דון". באמצעות חשבון זה היא קידמה את עבודתה של בתה וכן חגגה את יום הולדתה עם הודעה שפורסמה בערוץ Negative 48 הראשי בשנה שעברה.

במהלך צ'אט חי אחד, טפלון הזעירה נכנסה לפרטים נוספים על הדרך שבו היא תנצל את מעמדה כדי לגייס ילדים נוספים לכת. "אני בהחלט רוצה להעזר בילדים ובהוראת הגימטריה, זה יהיה כל כך כיף", אמרה. היא הוסיפה שהיא מתכננת ליצור מדריך למתחילים עבור ילדים כיצד להשתמש בגימטריה כדי "לפענח אירועים בעולם האמיתי".

בעוד שיש מעומדים אחרים שמתחרים על החלפת פרוצמן כמנהיג הכת, מי שעוקב אחריה מקרוב רואה את אמירתה של טפלון שהיא רוצה להשתמש בעמדתה כדי להביא ילדים נוספים לחיק הכת כמקור לדאגה עמוקה. "אני מאמין שמוקדם מדי לראות איפה היא תשתלב בדינמיקה הקבוצתית כרגע, אבל זה בהחלט משהו שאני אפקח עליו מקרוב", אמר "קארמה", חוקר הקוד הפתוח, ל-VICE News. "עבור קבוצה שטענה שמטרתה 'להציל את הילדים' השימוש בילדה כדי לדחוף את האמונות שלך זה מגעיל ומטריד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully