וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ישראל מבצעת טבח בעזה; שר בממשלתו לנתניהו: הם ירו גם בך יום אחד

עודכן לאחרונה: 11.10.2023 / 14:37

נשיא טורקיה אמר כי אנקרה "נגד ההרג של האזרחים בישראל", אך טען כי היא "צריכה להתנהג כמו מדינה, ולא כמו ארגון - אחרת זה יפגע במעמדה הבינלאומי". שר החינוך שלו הגיב לסרטון שפרסם נתניהו מההפצצות: "אתה תמות בייסורים"

בווידאו: תיעוד של יחידת שלף ב9900 באמ״ן וטייסת 100 של חיל האוויר/דובר צה"ל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף היום (רביעי) את התקיפות של ישראל ברצועת עזה בתגובה למתקפת הפתע של חמאס, ואמר כי אלו "מעשי טבח". בנאום שנשא בפני הפרלמנט באנקרה, ארדואן הדגיש כי "אנחנו נגד ההרג של האזרחים בישראל", אבל "אנחנו גם מתנגדים לטבח של חפים מפשע חסרי הגנה בעזה בהפצצות".

לדברי ארדואן, ישראל "צריכה להתנהג כמו מדינה, ולא כמו ארגון, אחרת זה יפגע במעמדה הבינלאומי". נשיא טורקיה נהג במשך שנים לתקוף בחריפות את המדיניות של ישראל כלפי הפלסטינים, אך הוא מיתן את הרטוריקה שלו מאז שיקום היחסים בין המדינות בשנים האחרונות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
"זאת לא מלחמה, אלא טבח". ארדואן בנאומו בפרלמנט, היום/רויטרס

"זאת לא מלחמה, אלא טבח, אם אתה מנהל סכסוך באמצעות מניעת מים, חשמל, מזון לעיר, והורס את התשתיות שלה, כולל כנסיות ומסגדים", תקף ארדואן את המצור שהטיל צה"ל על הרצועה כחלק מהתגובה לעזה. "למנוע סיוע בינלאומי לעיר ולהציג את זה לציבור כהישג זה משהו שמדינה לא צריכה לעשות. אלו דברים שארגון עושה".

עוד בוואלה!

ביתו של מוחמד דף הופצץ, מניין ההרוגים ברצועה עלה ליותר מאלף

לכתבה המלאה

נשיא טורקיה הוסיף כי "אנחנו לא תומכים בשום התקפות נגד אזרחים, אך אנחנו מאמינים שיש מוסר מלחמה". לדבריו, "אנחנו למרבה הצער עדים לכך שהמוסר הזה הופר גם בישראל וגם בעזה". טורקיה עצמה מואשמת בפגיעה באזרחים בתקיפותיה נגד ארגונים כורדיים בעיראק ובסוריה, שאותם היא מגדירה ארגוני טרור.

טורקיה הביעה את רצונה לתווך בין ישראל לחמאס עם פרוץ המתקפה בשבת, אך ככל שיימשכו ההתקפות הנרחבות בעזה, היא צפויה להגביר את הביקורת שלה. אתמול כתב שר החינוך של טורקיה לראש הממשלה בנימין נתניהו ב-X כי "יום אחד, הם ירו גם בך". הוא כתב זאת כששיתף סרטון של הפצצות בעזה שהעלה נתניהו לחשבונו. "אתה תמות בייסורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully