וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמל בעזה הפסיק לעבוד, מניין ההרוגים עלה ליותר מאלף

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 8:14

גורם ביטחוני אמר שתחנת הכוח ברצועה הפסיקה לעבוד, בצל הידוק המצור עליה כחלק מהתגובה למתקפת חמאס. לפי האו"ם, 263 אלף תושבים כבר נמלטו מבתיהם, ורבים מהם שוהים ברחובות או בבתי ספר. דיווחים: אחיו של מוחמד דף וכמה מבני משפחתו נהרגו

בוידאו: מח"ט גבעתי בכפר עזה: "היו פה בערך 70 מחבלים, צה"ל בשליטה"/אמיר בוחבוט

זרם החשמל הסדיר ברצועת עזה הפסיק לעבוד, אחרי שתחנת הכוח הפסיקה לעבוד - כך אמר היום (רביעי) מקור ביטחוני, עם המשך התקיפות הבלתי-פוסקות של חיל האוויר בתגובה למתקפת הפתע של חמאס, שבה נרצחו יותר מ-1,200 ישראלים ונפצעו 2,700 איש נוספים.

לפי משרד הבריאות בעזה, מספר ההרוגים בתקיפות עלה ליותר מאלף ובמשבר ההומניטרי ברצועה הולך ומחריף. לפי האו"ם, 263 אלף תושבים נמלטו מבתיהם בעזה הנמצאת תחת מצור, אחרי שגם מעבר רפיח עם מצרים נסגר אתמול בשל התקפות אוויריות. ארצות הברית אמרה כי היא מקיימת מגעים עם ישראל כדי לאפשר מסדרון הומניטרי.

עשן מיתמר מרחבי רצועת עזה אחרי התקפות של חיל האוויר, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
עשן כבד בשמי עזה אחרי תקיפות חיל האוויר, היום/רויטרס

תושבים ברצועה כתבו ברשתות החברתיות כי מבנים רבים קרסו על יושביהם, לעתים עם עד 50 אנשים, וצוותי החילוץ לא הצליחו להגיע אליהם. רבים מהפלסטינים שברחו מבתיהם שוהים ברחובות או בבתי ספר. בחאן יונס שבדרום הרצועה, רופאים קראו לקרובי משפחה של הרוגים לאסוף את הגופות במהירות משום שלא נותר בהם מקום, ומבנה עירוני שהוסב למקלט זמני נפגע במהלך ההפצצות.

עוד בוואלה!

התרגילים ו"ההתמקדות" בכלכלה: כך הרדים חמאס את ישראל לקראת מתקפת הפתע

לכתבה המלאה
תקיפת חיל האוויר,עזה, 11 באוקטובר 2023. רויטרס
הרס בעזה, הבוקר/רויטרס

לפי כלי תקשורת פלסטיניים, במהלך הלילה, צה"ל תקף את ביתו של מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, וכמה מבני משפחתו נהרגו. לפי הדיווחים, אחיו של דף, שאותו מנסה לחסל ישראל במשך שנים ארוכות, נהרג בתקיפות בחאן יונס יחד עם שלושה מבני משפחתו.

דף, סביר להניח, מסתתר יחד עם מנהיגי חמאס האחרים ברשת המנהרות שהקים הארגון ברחבי עזה. הוא נחשב כמוח שמאחורי מתקפת הפתע של ארגון הטרור.

צה"ל אמר כי הוא פגע בכ-200 מטרות בעזה במהלך הלילה האחרון, בהן מערכת זיהוי אווירית של חמאס שימשה לצורך גילוי כלי טיס בשמי הרצועה. בצה"ל אמרו כי הארגון פיתח במשך שנים רשת מצלמות איכותיות, שהוחבאו בתוך דודי שמש לאורך כל רצועת עזה, במטרה לזהות ולעקוב אחרי כלי טיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully