וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יפרק את המערכת": חשש במערכת הבנקאית בגלל פיקוד העורף

עודכן לאחרונה: 10.10.2023 / 0:10

בפיקוד העורף פרסמו כי על האזרחים יש להכין ציוד שיאפשר שהייה במרחב מוגן עד 72 שעות ולהחזיק כסף מזומן, הציבור רץ למשוך כסף. בין היתר מתבקשים האזרחים להכין מלאי מים של 3 ליטרים לאדם ליום, מלאי מזון יבש ומשומר, תרופות ועוד

בווידאו: פיקוד העורף בהנחייה לתושבים: לאגור מים ומזון למשך 72 שעות/צילום: פיקוד העורף

פיקוד העורף פרסם הערב (שני) הנחיות חדשות ובהן קריאה לאזרחים להכין ציוד שיאפשר שהייה בממ"ד עד 72 שעות. בין היתר נקראים האזרחים להכין מלאי מים של 3 ליטרים לאדם ליום, מלאי מזון יבש ומשומר, אמצעי תאורה או פנס המופעלים על סוללות, רדיו הפועל על סוללות וסוללות ניידות לטלפונים ניידים, תרופות, ערכת עזרה ראשונה, מסמכים אישיים, תעודות וכסף מזומן, ציוד לתינוקות ולבעלי חיים בהתאם לצרכים של בני המשפחה. לאחר מכן הבהירו בדובר צה"ל כי לא מדובר בשינוי בהנחיות אלא בהמלצות כלליות וחידוד מודעות לציבור באשר לשהייה והצטיידות במרחב המוגן.

בשל ההודעה מפיקוד העורף צבאו אזרחים על רשתות המזון וגם במערכות הניטור של הבנקים זיהו תנועה מוגברת לכספומטים. "הם רוצים שהציבור ימשוך כסף בטירוף? זה יפרק את המערכת".

הנחיות פיקוד העורף. דובר צה"ל, אתר רשמי
הנחיות פיקוד העורף/אתר רשמי, דובר צה"ל
בעקבות הודעת פיקוד העורף על הצטיידות, אנשים פוקדים את הסופרמרקטים. 9 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פשיטה על רשתות השיווק בנוף הגליל, 9 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בעקבות הודעת פיקוד העורף על הצטיידות, אנשים פוקדים את הסופרמרקטים. 9 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מדפי הסופר מרקט אחרי הפשיטה היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הנחיות פיקוד העורף הורחבו הערב גם לאזור הצפון בעקבות האירועים היום בגבול לבנון. לפי ההנחיות, התהקלויות בשטח פתוח מותרות עד 30 אנשים ובמבנה עד 300 אנשים. חופי הרחצה באזור קו העימות סגורים לרחצה.

בנוסף, מקומות עבודה יכולים להמשיך בפעילות במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. באשר ללימודים, לא יתאפשר לקיים לימודים במוסדות החינוך.

הנחיות פיקוד העורף מאזור הדרום ועד השרון כולל ירושלים נותרו זהות. התקהלויות בשטח פתוח עד 10 אנשים ובמבנה עד 50 אנשים.

מקומות עבודה יכולים להמשיך לפעול בתנאי שמדובר במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות ותיאסר פעילות של לימודים במוסדות החינוך. בשאר הארץ ניתן לקיים התקהלויות עד אלף אנשים ומקומות העבודה פועלים ללא הגבלות, אך אין לקיים לימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully