וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: זוהו שיגורים לעבר הגליל; 3 פעילי חיזבאללה נהרגו

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 21:15

על פי הידוע, 10-12 מחבלים חדרו בשתי חוליות. שלושה חוסלו. שבעה ישראלים נפצעו, אחד מהם אנוש ואחד נוסף קשה. תושבים במרחק של 4 ק"מ מהגבול נדרשים לשהות במרחב מוגן. הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות על החדירות. לאחר ירי הפצמ"רים לגליל, צה"ל השיב אש לעבר עמדות בלבנון

בווידאו: חשש לחדירות מחבלים מלבנון לשטחי ישראל/לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

חדירה בגליל המערבי: מחבלים חמושים חדרו בין עראמשה לקיבוץ אדמית. כוחות צבא נמצאים במקום, תושבי היישובים במרחק של עד ארבעה ק"מ מהגבול נדרשים לשהות במרחבים מוגנים. נכון לשעה 19:00, הוראה זו לא השתנתה, והיא בתוקף עד להודעה חדשה. שאר התושבים באזור מתבקשים להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. בשעות הערב שוגרו מלבנון פצצות מרגמה, ללא נפגעים. צה"ל השיב אש לעבר מקורות הירי.

שלושה מהמחבלים חוסלו, מרדף מתנהל אחרי שני מחבלים נוספים, כשקיים חשש שאחד מהם נמלט חזרה ללבנון. שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בהתקפות צה"ל, דיווח שאושר גם על ידי ארגון חיזבאללה עצמו. בסך הכול פונו שבעה פצועים מהאירוע לבתי החולים, בהם אחד אנוש עם פגיעה בחזה, אחד קשה, שלושה בינוני ושניים קל. בין הפצועים קל אחד שנפצע בנפילה מגובה. פצוע במצב בינוני הועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, והשאר הועברו למרכז הרפואי גליל בנהריה.

על פי הפרטים הידועים, מספר המחבלים שחדרו הוא 10-12, בשתי חוליות. יתכן גם שהמחבלים התפצלו לשתי חוליות אחרי כניסתם, וההתקלויות עמם התבצעו בשתי זירות באיזור עראמשה. עדיין מחפשים אחר שני מחבלים. תושבים בדרום לבנון אמרו לרויטרס כי הם מתפנים מבתיהם ויוצאים מהאיזור, לנוכח הפגזות צה"ל שעד כה כוונו רק לפאתי כפרים ועיירות. גורמי ביטחון העריכו שמדובר בחוליות פלסטיניות.

תקיפת עמדת התצפית של חזבאללה, לבנון. 9 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כוח מילואים שהיה מוצב בעראמשה הוא שנתקל ראשון במחבלים. הכפר כולו הוכרז כשטח צבאי סגור, ולא ניתן לעלות לכיוון הכפר מכביש 899. גם תושבים ששבו מהעבודה הונחו לשוב על עקבותיהם דרומה לקו עכו ויותר מ-100 תושבים ממתינים להזדמנות לחזור הביתה. הוועד הישובי נמצא בקשר עם התושבים, אבל בכפר אומרים שלא התקבלה אינפורמציה רבה.

גורם בחיזבאללה הכחיש שהארגון היה מעורב בהתקפה, ומאוחר יותר לקח הג'יהאד האסלאמי אחראיות. שני שיגורי מרגמות בוצעו מלבנון, רק אחד מהם נפל בשטח ישראל. צה"ל תקף עמדות תצפית של חיזבאללה בתגובה. זמן קצר לאחר האירוע דווח על ירי במוצב צבאי בצפון, ויש חשש לחדירה נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
עיבוי כוחות בגבול לבנון. ב-8 באוקטובר 2023. קינן כהן
כוחות צה"ל בגבול הצפון/קינן כהן

פיקוד העורף מרחיב דרמטית את ההוראות לצפון: תושבי היישובים הבאים נדרשים להיכנס למרחב המוגן - אביבים, אדמית, ברעם, ג'ורדיח, א נוואקיר, דוב"ב, דישון, דפנה, זרעית, חניתה, טוליפ, יובל, יפתח, יראון, מטולה, מלכיה, מנרה, מעיין ברוך, מרגליות, משגב עם, מתת, נטועה, עג'ר, עראמשה, ראש הנקרה, שומרה, שלומי ושתולה.

אתמול (ראשון) בוצע ירי ראשון בהר דב, ובתגובה תקף צה"ל מטרות בלבנון, בהן גם אוהל המחלוקת שהוצב בחודשים האחרונים. בהודעה שפרסם הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן, הוא טען כי תקף ברקטות ובירי ארטילרי את חוות שבעא, לאות "סולידריות" עם הפלסטינים. חיזבאללה הוסיף כי הוא תקף שלושה מוצבים, כולל עמדת מכ"ם, אך בישראל לא אישרו כי נגרם נזק. בתגובה לירי, תקף צה"ל את האזור בירי ארטילרי ובהמשך פגע כלי טיס בלתי-מאויש באוהל של חיזבאללה. במקביל, כוח יוניפי"ל אמר שהוא בקשר עם הרשויות בישראל ובלבנון כדי למנוע הסלמה.

  • עוד באותו נושא:
  • אדמית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully