וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלאך במדים": סיפורי הגבורה של יאיר גולן ביישובי עוטף עזה

עודכן לאחרונה: 9.10.2023 / 10:35

סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת לשעבר היה מראשוני המגיבים בשטח המדמם בדרום. "הגיע משום מקום והציל את הבן שלי", סיפר אבא אסיר תודה

בווידאו: היערכות כוחות צה״ל/דובר צה"ל

"אני רוצה לכתוב לכם על מלאך במדים - בלי מרכאות, בלי מליצות ובלי סיפורים", כך נפתח פוסט ויראלי ברשתות החברתיות שתיאר את השתלשלות האירועים שהובילה לחילוצם בשלום של שלושה צעירים ממסיבת הטבע הקטלנית בקיבוץ רעים.

המלאך? יאיר גולן.

"אדם, גיבור". פוסט התודה ליאיר גולן

סגן הרמטכ"ל בעבר, וחבר הכנסת מטעם מרץ בשנים 2019-2022, היה מראשוני המתעשתים והמגיבים למתקפת הטרור של חמאס, וירד לשטח כמעט באופן מיידי, ללא הוראות וללא היסוסים.

"האיש הגיבור הזה הציל את חיי בני וחיי שני חבריו", סיפר רוני גאון, "הם היו במסיבת טבע ועם נפילת הטילים החלו לברוח לכל עבר יחד עם כולם. בסופו של דבר הם מצאו את עצמם רצים כמו מטורפים ומוצאים מסתור בתוך שיח.

"ירדתי מיד לדרום ומחסום משטרתי עצר אותי בצומת משמר הנגב. משעות הבוקר נתתי לקציני צבא שהיו שם מיקום מדויק של בני וחבריו אבל אף אחד לא הגיע אליהם במשך שעות. בכל הזמן הזה מסתתרים שלושת הבחורים בתוך סבך השיחים, שומעים מעליהם רעש יריות ואופנועים, ולא יודעים מה לעשות".

גאון תיאר כיצד "פתאום, משום מקום, מגיע המלאך למיקום של הבן שלי וחבריו, מתקשר לבני, קורא לו בשמו, אומר לו 'שלום, מדבר האלוף יאיר גולן, בואו צאו אליי'. הבן שלי מתקשר, אומר לי 'אבא, האלוף יאיר גולן בא לאסוף אותנו. הוא יביא אותנו עד אליך', וכך היה. האדם הזה, הגיבור הזה, המלאך הזה, בא, וחילץ אותם מהשטח, פשוט לא ייאמן. אין לי מילים להודות להוקיר ולהצדיע לך, יאיר גולן".

"עכשיו צריכים לנצח"

נעם תיבון חילץ את בנו ונכדותיו

לכתבה המלאה
לוחמי חטיבת גבעתי ביישוב בעוטף. דובר צה"ל
"כבוד להילחם שכם בשכם". לוחמי גבעתי בעוטף/דובר צה"ל

עוד קודם לכן, גולן עמד במוקד חילוץ בנו של העיתונאי ניר גונטז'. "הוא ביקש מיקום ואמר 'אני הולך להביא לך אותו'", תיאר, "ואז עידכן שהם כבר באוטו, בדרך החוצה. וואו".

מלבדו, פעלו בשטח אנשי מילואים רבים, לרבות האלופים ישראל זיו ונעם תיבון. האחרון חבר לכוחות סדירים שפעלו בקיבוץ נחל עוז, וחילץ גם את בנו ובני משפחתו ששהו בממ"ד ביתם. "הכוחות המעולים של הצנחנים עברו מבית לבית וחיסלו את המחבלים", סיפר, "היה לי הכבוד להילחם איתם שכם לשכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully