וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו נחרד לראות את משפחתו נחטפת לעזה: "המחבלים לקחו את כולם - אחותי רק בת 8"

נופר פרידנברג

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 11:05

מספר החטופים בעזה טרם התברר מאז מתקפת הפתע של חמאס. עם השתלטות המחבלים על בית המשפחה בנחל עוז פורסם סרטון בפייסבוק שמתעד את שבייתם של 5 הנפשות במקום. "ישר זיהיתי אותם", אמר בתסכול האח הגדול ששהה באותו הזמן בחיפה. "הם הפסיקו לענות לי - ואז ראיתי את התיעוד"

בווידאו: דם על הרצפה, ילדים בוכים: מחבלי חמאס תיעדו את עצמם בבית של ממשפחה ישראלית/--

מספר החטופים בעזה טרם התברר מאז מתקפת הפתע של חמאס אך ככל שעוברות השעות, סיפורי המשפחות ממשיכים לצאת לאור. אחד מהם הוא של משפחתו של סתיו - בה חמש נפשות ככל הנראה נלקחו בשבי על ידי המחבלים ועד לרגע לזה לא ידוע מה עלה בגורלם. חמאס פרסם בפייסבוק בשידור חי את ההשתלטות על ביתם בנחל עוז אתמול (שבת) בשעות הבוקר, אך מאז נותק עמם הקשר, הם טרם אותרו, ובני המשפחה הנותרים טרם קיבלו עדכון על אודותיהם.

"אני מרגיש נורא ואיום", שיתף סתיו האח הגדול במשפחה בתחושותיו. "הייתי אצל בת הזוג שלי בחיפה. כששמעתי על המצב, התקשרתי והיינו בשיחות אבל פתאום הפסיקו לענות לי. אחר כך התקשרו אליי וראיתי בפייסבוק את הסרטון שלהם. הייתי בהלם ולא ידעתי איך להגיב. עכשיו נותר רק להתפלל עליהם. כל המשפחה שלי נעדרת חוץ מאחותי הגדולה. הם לקחו את כולם והפכו את הבית. ישר זיהיתי אותם בסרטון, אבא ואמא, אחי בן ה-17, אחותי בת ה-15 ואחותי הקטנה רק בת 8. עכשיו צריך להתפלל עליהם".

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
"נותר להתפלל". מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל, אתמול/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

בסרטון שעלה לרשתות החברתיות, נראית המשפחה מבוהלת על הרצפה כשברקע שומעים צעקות מחבלים בערבית. בהמשך נראים המרצחים כשהם עם נשקים שלופים, כארבעה במספר, עומדים אל מול בני המשפחה ומציגים לעיני העדשה את תעודות הזהות של הקורבנות. חלק מהמחבלים לבושים אזרחי וחלקם בגדים שחורים - והם נשמעים אומרים באנגלית "לא נפגע בילדה".

עוד ניתן לראות בתיעוד את אב המשפחה כשבגדיו מוכתמים דם ועל רגלו חסם עורקים ואת בת השמונה ישובה על אמה מפוחדת ומבוהלת עד מאוד. בהמשך המחבלים מקימים את האב, והוא נראה צולע אל מחוץ לפריים העדשה. מאז עלה הסרטון, אבד הקשר עם חמשת בני המשפחה וטרם התברר מיקומם או מצבם.

עוד בוואלה!

משפחתו של יוני נחטפה לעזה: "ראיתי את הסרטון - וישר הבנתי"

לכתבה המלאה
תקיפות צה"ל בעזה  07 באוקטובר 2023. Atia Mohammed, אתר רשמי
"אבד הקשר עם המשפחה". תקיפות צה"ל בעזה, אתמול/אתר רשמי, Atia Mohammed

ארגון הטרור חמאס פתח אתמול במתקפת פתע על ישראל שכללה ירי מתמשך של אלפי רקטות לדרום ולמרכז הארץ וכן חדירה של מאות מחבלים פלסטינים מרצועת עזה ליישובים באזור הדרום. יותר מ-300 בני אדם נרצחו, ומשרד הבריאות עדכן כי כ-1,800 פצועים מטופלים בבתי החולים. גורמים בצה"ל דיווחו כי חמאס החזיק בכמה יישובים בעוטף עזה - וטרם הושגה על כולם שליטה. דובר צה"ל אישר כי ישנם חטופים ישראלים שהועברו לשטח עזה, והוסיף: "נתחקר את עצמנו בהמשך, עכשיו אנחנו במלחמה".

במקביל, הבוקר חזיבאללה ירה לעבר הר דב, ובתגובה תקף צה"ל תשתיות של הארגון בלבנון - בהם גם אוהל המחלוקת שהוצב בגבול בחודשים האחרונים. לא דווח על נפגעים, אך חילופי האש מגבירים את החשש מפני פתיחתה של חזית שנייה במקביל למלחמה עם חמאס בדרום, שנכנסה ליומה השני.

פגיעת רקטה בבניין בראשון לציון  07 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
"יותר מ-300 בני אדם נרצחו". פגיעת רקטה בבניין בראשון לציון, אתמול/ניב אהרונסון

בעקבות הירי, במטולה ובקריית שמונה הורו לתושבים לשהות סמוך למרחבים מוגנים. הנחיה דומה ניתנה במועצה האזורית גליל עליון. בנוסף לכך, ניתנה הנחיה לסגור אתרי תיירות בצפון, אך לא נאמר עד איזה מרחק מהגבול.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הבוקר כי בצה"ל ערוכים גם להתחממות בגזרות השונות בהן גזרת איו"ש והגזרה הצפונית. "אנחנו ערוכים עם כוחות רבים דגש על איו"ש והזירה הצפונית לעצור כל אירוע אם תהיה תקיפה נגדנו. יש לנו מוכנות להפרות סדר או ניסיונות פיגוע אם יהיו", אמר דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully