וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה גם בצפון: חיזבאללה תקף בהר דב, צה"ל הרס את אוהל המחלוקת

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 15:23

אחרי שצה"ל הגיב להפגזת חיזבאללה בהתקפת האוהל, אנשי הארגון ניסו לשקמו. מחלקת הביטחון של המועצות המקומיות ממליצה לתושבי יישובי הגדר להתפנות מבתיהם

בווידאו: תקיפת אוהל חיזבאללה בהר דב/דובר צה"ל

חיזבאללה ירה הבוקר (ראשון) לעבר הר דב, ובתגובה תקף צה"ל תשתיות של הארגון בלבנון - בהם גם אוהל המחלוקת שהוצב בגבול בחודשים האחרונים. לא דווח על נפגעים, אך חילופי האש מגבירים את החשש מפני פתיחתה של חזית שנייה במקביל למלחמה עם חמאס בדרום, שנכנסה ליומה השני הבוקר. בהמשך, צה"ל ירה ירי אזהרה לעבר אותו המקום, בעקבות ניסיון של לבנות מחדש את האוהל.

בהודעה שפרסם הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן, הוא טען כי תקף ברקטות ובירי ארטילרי את חוות שבעא, לאות "סולידריות" עם הפלסטינים. חיזבאללה הוסיף כי הוא תקף שלושה מוצבים, כולל עמדת מכ"ם, אך בישראל לא אישרו כי נגרם נזק. בתגובה לירי, תקף צה"ל את האזור בירי ארטילרי ובהמשך פגע כלי טיס בלתי-מאויש באוהל של חיזבאללה. במקביל, כוח יוניפי"ל אמר שהוא בקשר עם הרשויות בישראל ובלבנון כדי למנוע הסלמה.

בהתאם להנחיות גורמי הביטחון, תושבים שנוכחותם לא נדרשת ביישובים הסמוכים לגדר, התושבים למצוא פתרונות חלופיים לשהייה מחוץ לאזור. התושבים מתבקשים להכין תיק לשהייה ממושכת, ונפתחו מתחמים לשהייה בבתי ספר באזורים בעמק החולה, הגומא, מרכז קלור בכפר בלום, "לב העמק" בנאות מרדכי ו"עינות ירדן" בעמיר.

תקיפת אוהל חיזבאללה בהר דב
08.10.23. דובר צה"ל
הר דב, הבוקר/דובר צה"ל

בנוסף לכך, הומלץ לתושבי ראש הנקרה, לימן אדמית, חניתה, אילון, בצת ומצובה היא להתארח ב-24 שעות עד 48 הקרובות במקומות מרוחקים יותר מהגדר ולהתפנות לאזור עורף המועצה מלוחמי הגטאות דרומה או לאזורים דרומיים ומרכזיים בישראל. יש לדווח ולעדכן את צוות הצ"חי הישובי בשמות המתפנים ומיקום בו תהיו בעת יציאה מהישוב.

כמו כן, בעקבות הירי, במטולה ובקריית שמונה הורו לתושבים לשהות סמוך למרחבים מוגנים. הנחיה דומה ניתנה במועצה האזורית גליל עליון. בנוסף לכך, ניתנה הנחיה לסגור אתרי תיירות בצפון, אך לא נאמר עד איזה מרחק מהגבול.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הבוקר כי בצה"ל ערוכים גם להתחממות בגזרות השונות בהן גזרת איו"ש והגזרה הצפונית. "אנחנו ערוכים עם כוחות רבים דגש על איו"ש והזירה הצפונית לעצור כל אירוע אם תהיה תקיפה נגדנו. יש לנו מוכנות להפרות סדר או ניסיונות פיגוע אם יהיו", אמר דובר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully