וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של יוני נחטפה לעזה: "ראיתי את הסרטון - וישר הבנתי"

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 7:47

אשתו של יוני אשר שהתה אצל אמא שלה בקיבוץ ניר עוז. בשיחה האחרונה היא סיפרה לבעלה כי מחבלים נכנסו לבית והשיחה נותקה עד שהוא איכן את הטלפון שלה בחאן יונס ברצועה והבין כי נחטפה: "פניתי לפיקוד העורף עשרות פעמים ולא חזרו אליי. תושב כפר עזה: "זה נס שאני בחיים"

צה"ל תוקף מבנים במרכז רצועת עזה, 08 באוקטובר 2023/צילום: דובר צה"ל

מספר החטופים הישראלים ברצועת עזה עדיין אינו ידוע מאז מתקפת הפתע של חמאס, אך סיפורי המשפחות ממשיכים לצאת לאור. אחד מהם הוא של יוני אשר, שאשתו, בנותיו בנות 4 ושנתיים, וחמותו, שנחטפו לעזה. בריאיון לחדשות 12 סיפר אשר כי גילה על החטיפה כשראה סרטון ברשתות החברתיות שבו זיהה את אשתו, בנותיו וחמותו.

"אשתי ביקרה בקיבוץ ניר עוז אצל חמותי. דיברתי איתה ב-11 בבוקר והיא אמרה לי שמחבלים חדרו לבית. השיחה נותקה ואחרי זה איכנתי את הנייד שלה וראיתי שהוא בחאן יונס בעזה", הוא סיפר. "קיבלתי סרטון מהרשתות שזיהיתי את אשתי, שתי בנותיי וחמותי כשאנשי חמאס מקיפים אותה. כשראיתי את הסרטון הבנתי שהן נחטפו לרצועה".

יוני אשר עם אשתו ובנותיו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוני אשר עם אשתו ובנותיו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאשר ביקורת רבה על התנהלות הרשויות. "אין מי שייתן מידע. ניסיתי להתקשר למשטרה, דיברתי עם עשרות עיתונאים זרים ומקומיים, ופשוט אני כל היום בטלפונים. פניתי למשטרה כמה פעמים. לא יצרו איתי קשר מכוחות הביטחון. איפה המדינה? איפה לקיחת האחריות? אני רואה רק הפקרות. כל הכבוד לצה"ל, אבל יש גבול. אין מענה וכולם אומרים את אותו דבר. פניתי לפיקוד העורף עשרות פעמים ולא חזרו אליי.

הבעל קורא לפעול מיד לשחרור נשים וילדים. "יש לי שתי בנות בנות 4 ושנתיים שמוחזקות על ידי מחבלי חמאס. לא צריך לחכות ולפעול לשחרור ילדים ונשים ואחרי זה להמשיך את המו"מ. לא אכפת לי מה יציפו. העיקר שתהיה מודעות. אני רק יכול לקוות שהם במצב טוב", הוא הפציר.

הכניסה לשדרות. 7 באוקטובר 2023. TPS
הכניסה לשדרות. 7 באוקטובר 2023/TPS

איתי פכטר, תושב כפר עזה, מנסה כעת להתאושש לאחר המצור שנמשך שעות ביישובו לאחר חדירת המחבלים אתמול. "זה שאני בחיים זה נס", הוא סיפר בתוכנית "שבע-תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm. "12 שעות היינו בממ"ד. בשעה 11 בבוקר אני שומע שאנשים מתחילים להיכנס. זרקו רימון לתוך הבית. נישקנו את המזוזה ואמרנו שאלוהים איתנו. לצבא לקח המון זמן להבין מה קורה. המודיעין של הצבא כשל".

עוד אמר פכטר: "איבדנו המון חברים כאן ויש המון פצועים. אני חושב שיש פה שלושה אשמים: הרמטכ"ל, שר הביטחון וראש הממשלה. הצבא התכונן לזה, עשות תרגילים וידעו טוב מאוד מה קורה בצד השני, אבל לא מנעו את זה. היום אני חושב שיש קונצנזוס רחב לכבוש את הרצועה".

מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה, סיפרה גם על הסיוט הנורא שעברה. "עברתי סבבים וימי קרב. מה שהיה אתמול עוד לא היה. זה היה גיהנום. כשאני יושבת בממ"ד עם ילדה בת 14 ועוברים לידי מחבלים, אין מילים שיכולות לתאר את האימה וחוסר האונים. חיכינו 6 שעות כדי שיבואו להושיע אותנו. זה משהו לא סביר. לא הצלחתי לתפוס את שאר הילדים שלי ולא ידעתי מה עלה בגורלם", היא אמרה ל-103fm. "אנחנו מופקרים לגורלנו. תפסו אותנו עם התחתונים למטה. חומה של מיליארדי דולרים ותצפיתניות. הכול קרס".

מיכל קדוש סייעה בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully