וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר לגבול: הפרובוקציה החדשה של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 21:40

צבא לבנון הרס תשתיות של מבנה בטון, שחרג מהקו הכחול במטרים בודדים. זאת, לאחר שתצפיות צה"ל זיהו אתמול את התשתיות במהלך עבודות חישוף, והצבא פעל מול יוניפי"ל כדי להסיר אותן. "פעולה מהירה ומדויקת"

בווידאו: כתב אל-מנאר תיעד עצמו ליד טנק צה"לי בגבול לבנון/טוויטר

תצפיות צה"ל זיהו אתמול (רביעי) במהלך עבודות חישוף בגבול לבנון תשתיות של מבנה בטון שחרג לשטח ישראל במטרים בודדים. בתיאום עם יוניפי"ל פעל צה"ל להסיר את התשתית בתיאום עם, והיום צבא לבנון עשה זאת.

גורמים במערכת הביטחון שיבחו את היוזמה של מפקד פיקוד צפון האלוף אורי גורדין, והדגישו את הדריכות של הכוחות בגבול, ואת זיהוי וחשיפת הפרובוקציה בשטח ריבוני ישראלי. "זו הייתה פעולה מהירה ומדויקת - תוך פחות מיממה, כחלק ממערכה חשובה של האוגדה והפיקוד - ארגון המרחב וסימון הקו הכחול ליצירת בהירות טקטית כולל תיאום מלא מול יוניפי"ל בשטח", אמר אחד הגורמים.

בתקופה האחרונה מרבה חיזבאללה לבצע מעשים מתגרים בישראל. כך למשל, לפני כשבועיים, עלי שועייב, כתב אל-מנאר, כלי התקשורת המזוהה חיזבאללה, פרסם תיעוד של עצמו כשהוא נמצא בסמוך לטנק מרכבה של צה"ל באזור הר דב שבגבול לבנון. צה"ל ביצע במקום פעילות הנדסית, ועל פי גורמים ביטחוניים, שועייב עורר פרובוקציה והוא לא חצה את הגבול.

"הטנק הזה עומד על אדמות כבושות של חוות שבעא, ואני עומד על אדמה משוחררת. הטנק הזה יילך ואנחנו נישאר כאן. בני הארץ הזו יישארו, והם יגורשו", נשמע אומר הכתב בסרטון שבו כתב כי הוא נמצא "פנים אל פנים עם טנק ישראלי".

מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט
מוצב חיזבאללה מאה מטר ממוצב צה"ל, ארכיון/אמיר בוחבוט

לפני כחודש, הזהיר גורם ביטחוני בכיר כי נסראללה מנסה כבר תקופה ליצור חיכוך בגבול בין ישראל ללבנון. זאת, באמצעות הפעלת רחפנים, פגיעה בגדר ובמכשול, שיבוש הפעילות ההנדסית של צה"ל, ניסיונות לגנוב מצלמות וציוד טכנולוגי של צה"ל, סיורים של חמושים מכוח רדואן מטרים בודדים מהגדר, פריסה של תצפיתנים וגורמי מודיעין של חיזבאללה במרחב, איומים ופגיעה פיזית בחיילי יוניפי"ל ועוד.

בהתאם לכך, ובעקבות כמה מקרים קודמים על הגבול, הנחה מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין לחדד את הוראות הפתיחה באש נגד חשודים שינסו לחבל בגדר, במכשול או ינסו לחצות אותה. הלוחמים יבצעו נוהל מעצר חשוד כדי להרתיע את פעילי חיזבאללה ובמידה ולא יירתעו - הם רשאים לירות על מנת לפגוע מהברך ומטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully