וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בגבול הצפון: גורמי ביטחון מזהירים מהרג פעילי חיזבאללה - ועימות צבאי חריף

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 22:52

בצה"ל חודדו הוראות הפתיחה באש וזאת בהתאם לניסיונות השווא של נסראללה להבעיר את השטח. "ייתכן שפעילי חיזבאללה יהרגו והמרחב ידרדר לעימות צבאי", מזהיר גורם בכיר. "הלוחמים יבצעו נוהל מעצר חשוד לכל מי שיתקרב לגדר. במידה ולא ינוע לאחור - ירו"

בווידאו: גלנט מזהיר: "פוטנציאל ההסלמה בצפון גובר - איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"/לירי אגמי

גורם ביטחוני בכיר אמר היום (שני) כי נסראללה מנסה כבר תקופה ליצור חיכוך בגבול בין ישראל ללבנון. זאת, באמצעות הפעלת רחפנים, פגיעה בגדר ובמכשול, שיבוש הפעילות ההנדסית של צה"ל, ניסיונות לגנוב מצלמות וציוד טכנולוגי של צה"ל, סיורים של חמושים מכוח רדואן מטרים בודדים מהגדר, פריסה של תצפיתנים וגורמי מודיעין של חיזבאללה במרחב, איומים ופגיעה פיזית בחיילי יוניפי"ל ועוד.

בהתאם לכך, ובעקבות מספר מקרים על הגבול, הנחה מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין לחדד את הוראות הפתיחה באש נגד חשודים שינסו לחבל בגדר, במכשול או ינסו לחצות אותה. הלוחמים יבצעו נוהל מעצר חשוד כדי להרתיע את פעילי חיזבאללה ובמידה ולא יירתעו - הם רשאים לירות על מנת לפגוע מהברך ומטה.

הפיגוע בצומת מגידו: כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
"במידה ולא ינוע לאחור – ירו"/אתר רשמי, דובר צה"ל

"על רקע המתיחות הביטחונית שנוצרה והחיכוך הגובר עשויים חיילי צה"ל לפגוע בפעילי חיזבאללה - וייתכן מאוד שאחד מהם ייהרג", אמר הגורם הבכיר. "יש סכנה שהמרחב ידרדר לעימות צבאי". לכן, לדבריו, בחר שר הביטחון יואב גלנט להזהיר את חיזבאללה ולהתריע מפני כוחות יוניפי"ל - שמצופה מהם לאכוף את הסכם 1701 ולמנוע חדירה של פעילי חיזבאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. 14 באוגוסט 20223. אל-מיאדין, צילום מסך
מנסה כבר תקופה ליצור חיכוך בגבול. נסראללה/צילום מסך, אל-מיאדין

אמש, נועד שר הביטחון יואב גלנט עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטה האו"ם בניו יורק. במהלך השיחה, הדגיש גלנט כי האפשרות להסלמה בגבול הצפון גוברת בעקבות פעולות חיזבאללה המפרות את ריבונותה של ישראל. "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה, על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון", אמר.

"השר גלנט עמד על הצורך הדחוף בהתערבות מיידית של האו"ם בהורדת המתיחות על ידי חיזוק חופש התנועה של כוחות יוניפי"ל באזור, ויישום המנדט שלהם בגבול הצפון", נמסר בהודעה שהופצה מטעם שר הביטחון. "שר הביטחון הציג למזכ"ל האו"ם את פריסת עמדות חיזבאללה לאורך קו הגבול, והבהיר כי מדינת ישראל תפעל נגד כל הפרת ריבונות ואיום על חיי אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully