וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח בסיירת גולני נטרל מחבלים שניסו לפגע בשומרון: "ירו עלינו - לא נתנו להם לברוח"

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 21:29

הלוחמים שבו מהפעולה בטול כרם כשאיתר את החולייה בכפר שופה. "הנהג אמר שהוא רואה במראה 2 מחבלים רצים דרומה", סיפר סמ"ר ה'. "פתחתי את הדלת וסידרתי לעצמי זווית ירי כש-6 מטרים ממני נמצא מחבל חמוש ברובה - יריתי והוא נפל לרצפה. יריתי עוד כמה כדורים והשני נפל גם"

בוידאו: חמישה לוחמי מג"ב נפצעו בפעילות בטול כרם/שימוש לפי 27א'

כוח של סיירת גולני נטרל היום (חמישי) חוליית מחבלים שניסתה לפגע באבני חפץ שבשומרון - מייד אחרי הפעולה בטול כרם בה נפצעו קשה חמישה לוחמי מג"ב. "זרקו עלינו בקבוקי תבערה והרגשתי כמו בסרט", סיפר נהג הרכב הממוגן רב"ט מ'. "הם ניסו לברוח אבל לא נתתי לזה להשפיע עליי. כל מעצר זורקים עלינו מטענים, בקבוקי תבערה ויורים עלינו".

הכוח הוזעק לפאתי הכפר שופה לאחר שקיבלו דיווח ברשת הקשר על ניסיון פיגוע ביישוב אבני חפץ. בכניסה, נתקל הכוח ברכב מסוג "מזדה 6" - התואם לתיאור שהתקבל מהחמ"ל. "קיצרתי מסלול כי אני מכיר את השטח", שחזר מאיר. "המחבלים ברכב ניסו לברוח לתוך הכפר שופה ואני הצלחתי להתחקות אחריהם די מהר. פשוט נהגתי. הם זיהו אותנו, ירו עלינו ופגעו ברכב. אחרי מספר שניות הם חזרו למכונית וניסו לברוח אחורה. באותו רגע שילבתי הילוך אחורה ולחצתי פול גז. ניגחתי את הרכב כדי להשבית אותו ועליתי על החלק הקדמי שלו. זה הרגיש כמו בסרט ולא חשבתי שיצא לי לחוות דבר כזה".

הנהג - רב״ט מ׳. דובר צה"ל
"שילבתי הילוך אחורי". רב"ט מ'/דובר צה"ל

"חששתי שהמחבלים יברחו אבל בתכובה הרכב שלהם היה מושבת", תיאר מ'. "אני מכיר את הכוח של הרכב אבל לא ציפיתי שזה מה שיקרה. הם ניסו לברוח מהרכב ולא הצליחו".

לוחם סיירת גולני סמ"ר ה' פתח באש לעבר המחבלים בשלב זה - ונטרל את החולייה. "מ' דווח לי שהוא זהה במראות את שני המחבלים פותחים בריצה דרומה", אמר. "הם ניסו לברוח. אני ישבתי מאחורי מאיר, פתחתי את הדלת וסידרתי לעצמי זווית ירי. ראיתי מולי מחבל חמוש ברובה, שישה מטרים ממני. יריתי כמה כדורים והמחבל נוטרל ונפל. השני היה במרחק של 60 מטרים. יריתי כמה כדורים והוא נפל גם. התאמנו כמעט שנתיים במסלול על הדיוק הזה".

עוד בוואלה!

ניסיון פיגוע בחווארה: אין נפגעים, מרדף אחר המחבל

לכתבה המלאה
ניסיון פיגוע ירי, חווארה. 5 באוקטובר 2023. נדב גולדשטיין, TPS
הזירה בחווארה/TPS, נדב גולדשטיין

הערב ניסיון פיגוע התרחש בחווארה, סמוך לצומת תפוח. קליע אותר ברכב בו נסעה משפחה ישראלית - ושמשתו נופצה. כוחות צה"ל הוזעקו לזירה ופתחו במצוד אחר היורה. לא דווח על נפצעים באירוע ונסיבותיו בבירור. מדובר בפיגוע הירי השני בשומרון ביממה החולפת.

מבדיקה עולה כי הירי כוון לחלון האחורי של מכונית בו נסעו זוג הורים ופעוטה. האם שהייתה ברכב שנפגע אמרה כי שמעה בום חזק. "ירו עלינו פעמיים", שחזרה. "הרחנו ריח, בעלי עבר לנתיב הנגדי וראה מהחלון האחורי את המחבל. יש לי תינוקת באוטו, כמעט לקחנו טרמפיסטיות ובסוף הן לא עלו, אז בנס ניצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully