וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע בחווארה: מחבל פתח באש לעבר רכב ישראלי, לא דווח על נפגעים

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 23:39

מדובר בפיגוע ירי שני בשומרון ביממה החולפת. קליע אותר ברכב בו של משפחה ישראלית - ושמשתו נופצה. מבדיקה עולה כי האש כוונה לחלון האחורי של מכונית בו נסעו זוג ופעוטה. כוחות צה"ל הוזעקו לזירה ופתחו במצוד אחר המפגע - שנוטרל. "בעלי ראה את המחבל בחלון, ניצלנו בנס"

בוידאו: דיווח ראשוני על שמיעת ירי בציר חווארה, סמוך לצומת תפוח./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, נדב גולדשטיין/TPS

ירי נשמע הערב (חמישי) בחווארה, סמוך לצומת תפוח. קליע אותר ברכב בו נסעה משפחה ישראלית - ושמשתו נופצה. כוחות צה"ל הוזעקו לזירה ופתחו במצוד אחר היורה - שנוטרל. לא דווח על נפצעים באירוע ונסיבותיו בבירור. מדובר בפיגוע הירי השני בשומרון ביממה החולפת.

מבדיקה עולה כי הירי כוון לחלון האחורי של מכונית בו נסעו זוג הורים ופעוטה. האם שהייתה ברכב שנפגע אמרה כי שמעה בום חזק. "ירו עלינו פעמיים", שחזרה. "הרחנו ריח, בעלי עבר לנתיב הנגדי וראה מהחלון האחורי את המחבל. יש לי תינוקת באוטו, כמעט לקחנו טרמפיסטיות ובסוף הן לא עלו, אז בנס ניצלנו".

האקדח של המחבל מניסיון פיגוע ירי, חווארה. 5 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
האקדח של המחבל/דובר צה"ל

בעקבות הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון נתניהו קיים דיון בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפקד פקמ"ז, והמזכיר הצבאי לראש הממשלה. ראש הממשלה העיר על קצב סלילת כביש עוקף חווארה והנחה לקצר בחצי את מועד פתיחת הכביש. בהמשך, בהתאם להערכת המצב, הוחלט על סגירת החנויות בציר חאוורה לצורך חיזוק הערכות הביטחונית במרחב וזאת במקביל לתגבור האבטחה והאמצעים במרחב.

אתמול, ציר חווארה נסגר למשך כשלוש שעות לתנועת פלסטינים. זאת בהוראת מפקד חטיבת השומרון אל"מ שמעון סיסו שנקט בצעד על רקע הפיגועים הנשנים לאחרונה באזור, ומתוך כוונה לפתוח אותו מחדש בתום היערכות כוחות מחודשת בציר.

עוד בוואלה!

פיגוע ירי בחווארה: אב ובן נרצחו, מצוד אחר המחבל

לכתבה המלאה
ניסיון פיגוע ירי, חווארה. 5 באוקטובר 2023. נדב גולדשטיין, TPS
תיעוד מהזירה בחווארה/TPS, נדב גולדשטיין
ניסיון פיגוע ירי, חווארה. 5 באוקטובר 2023. נדב גולדשטיין, TPS
תיעוד מהזירה בחווארה/TPS, נדב גולדשטיין

לפני כשלושה שבועות שני ישראלים כבני 30 נפצעו בינוני מרסיסים בפיגוע ירי לעבר רכב בצומת הביתות שבסמוך לחווארה. צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו להם טיפול רפואי ראשוני, ופינו אותם לבית החולים בילינסון כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפציעות קלות בראשם.

בחודש שלפני כן נרצחו בכפר שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29. מתחקיר צה"לי ראשוני של הפיגוע עולה שורת כשלים של הצבא, למרות שמדובר בזירה מדממת במיוחד. תחילה, הציר לא תוגבר במהלך השבת, ועל כן הכוחות שהיו באזור לא שמעו את הירי וכלל לא ראו את המחבל נמלט. עוד עלה בתחקיר כי הישראלים נכחו בכפר כמה שעות לצורך סידורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully