וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר חווארה נסגר לתנועה פלסטינית - ונפתח כעבור שעות בעקבות לחץ בכירים ברשות

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 19:25

על רקע הפיגועים הנשנים באזור, בחטמ"ר שומרון הוחלט על סגירת הציר. ההחלטה עוררה ביקורת חריפה בצד הפלסטיני שלחץ לביטולו. גורם צבאי: הציר נפתח לאחר תגבור, הסוגיה בבירור

יורה צרור ונמלט: תיעוד הפיגוע בחווארה שבו נרצחו אב ובנו/מצלמות אבטחה

ציר חווארה נסגר היום (רביעי) לתנועת פלסטינים למשך כשלוש שעות, זאת בהוראת מפקד חטיבת השומרון אל"מ שמעון סיסו שנקט בצעד על רקע הפיגועים הנשנים לאחרונה באזור, ומתוך כוונה לפתוח אותו מחדש בתום היערכות כוחות מחודשת בציר.

אולם, ההחלטה עוררה ביקורת בצד הפלסטיני, שכן לא קדמה לה כל הבהרה שהועברה להנהגה הפלסטינית באשר לצעד. היא הועברה לגורמים מדיניים, ובהמשך, כך לדברי גורמי ביטחון שבקיאים באירוע, "הוחלט לפתוח את הציר מחדש לתנועת פלסטינים וישראלים בעקבות לחץ פלסטיני".

גורם צבאי מסר כי תהליך קבלת ההחלטות שקדם להחלטה נמצא בבירור. "ביממה האחרונה היו מספר גדול של אירועי ידוי אבנים. היום בבוקר נפגעה ילדה בת 3 מיידוי אבנים בציר", מסר. "התקבלה החלטה לסגור את הציר לפלסטינים כדי להיערך בכוחות מתוגברים, ולאחר שהוצב כוח נוסף במקום נפתח הציר מחדש גם לתנועת פלסטינים".

כוחות הביטחון בזירת פיגוע בכפר הפלסטיני חווארה סמוך לשכם

25 במרץ 2023. נאסר אישטיה, פלאש 90
ציר חווארה נסגר עבור פלסטינים, ונפתח כעבור שעות/פלאש 90, נאסר אישטיה

כאמור, ציר חווארה הפך בשנים האחרונות לציר דמים. רק בחודשים האחרונים בוצעו מספר פיגועי ירי, במהלכם נרצחו ונפצעו אזרחים ישראלים. גם בהיקף אירועי הטרור העממי שכלל ידוי אבנים נרשמה עלייה תלולה. כדי לתת מענה ביטחוני לאזרחים הישראלים שעבורם מהווה ציר חווארה ככביש תנועה מרכזי ליישובי צפון השומרון, הוחלט על הקמת ציר עוקף חווארה שנמצא כעת בתהליכי בנייה. כמו כן, על רקע המצב הביטחוני, ריבוי ההתרעות והעובדה ששתי חוליות הירי האחרונות לא נעצרו על ידי צה"ל - הוחלט על תגבור המרחב מחשש לפיגועים נוספים.

כמו כן, חטיבת שומרון נערכת בכוחות מתוגברים לאבטחת כניסת מתפללים ישראלים הלילה לקבר יוסף. בפעם האחרונה שנכנסו אזרחים ישראלים, הופעל מטען חבלה לעבר כוח של יחידת אגוז, כתוצאה ממנו נפצע לוחם באורח בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully