וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה לוחמי מג"ב נפצעו בפעילות בטול כרם, שלושה מהם במצב קשה

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 13:21

במהלך יציאת הלוחמים מהשטח הושלך רימון רסס לעבר כוחות הביטחון. בין היתר, שני לוחמי נפצעו באורח קל-בינוני. מתחקיר ראשוני עולה שהלוחמים נפגוע מרימון רסס שזרקו, שפגע בדלת ברזל, חזר אליהם - והתפוצץ. נתניהו: "רואים באיראן אחראית ישירה לגל הטרור ביו"ש"

בוידאו: חמישה לוחמי מג"ב נפצעו בפעילות בטול כרם/שימוש לפי 27א'

חמישה לוחמי מג"ב נפצעו הבוקר (חמישי) במהלך הפעילות המבצעית בטול כרם, שלושה מהם נפגעו באורח קשה והשניים האחרים במצב קל-בינוני. מתחקיר ראשוני עולה שהכוחות נפגעו מרימון רסס. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בתי החולים ומשפחותיהם עודכנו. מבירור ראשוני עולה כי הרימון נזרק על ידי הלוחמים, ככל הנראה פגע בשער, חזר אליהם - והתפוצץ. בצה"ל אומרים כי "לעומת כניסות אחרות, הכניסה הזו הייתה קשוחה ואלימה ביחס לאחרות".

לוחם בסיירת גולני שהשתתף בנטרול המחבלים בשומרון, סיפר: "בעת חזרה מפעילות בטול כרם הכוח שלי קיבל דיווח על אירוע ירי בגזרה. מייד קפצנו לנקודה ופתחנו בסריקות, במהלך הסריקות נפתחה לעברנו אש כבדה מרכב חשוד. זיהינו את האיום ונטרלנו אותו. נמשיך לנטרל איומים כאלה ונגן על אזרחי מדינת ישראל לוחם".

כוחות צה"ל יוצאים מטול כרם, 05 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הפעילות בטול כרם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל החלמה לפצועים, ומסר: "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול באומץ ובנחישות כדי לטהר את קיני המחבלים ביהודה ושומרון. אנו רואים באיראן אחראית ישירה לגל הטרור ביהודה ושומרון, בעידוד ובמימון פעולות רצחניות נגד אזרחי ישראל. ממשלת ישראל תילחם בנחישות בטרור ותגן על אזרחי ישראל".

מפקד מג"ב, ניצב בריק, יצחק מסר בעקבות המקרה: "הלוחמים שלנו פעלו הבוקר באומץ לב ובנחישות לסיכול טרור ביהודה ושומרון. אני מאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו"ש שנפצעו בלחימה. אנו נמשיך לפעול בכוחות משותפים עם גופי הביטחון לסיכול טרור ולשמירה על אזרחי ישראל. ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותנו שנגיע אליו ונסגור איתו חשבון".

קודם לכן פתחו מחבלים בירי מרכב לעבר אזרחים בכניסה להתנחלות אבני חפץ שבשומרון. לא דווח על נפגעים. כוחות צה"ל שהגיעו למקום ירו במחבלים. בנוסף, פלסטינים יידו אבנים הלילה לעבר רכבים של אזרחים ישראלים סמוך ליישוב מעלה לבונה שבבנימין. כתוצאה מיידוי האבנים אזרחית ישראלית נפצעה ולא הזדקקה לטיפול רפואי. מהדיווח עולה כי אזרח ישראלי, תושב המקום, שרכבו ניזוק מאבנים, הגיב בירי - וכוחות צה"ל הוקפצו לאזור.

בשבוע שעבר ירו לוחמי צה"ל על מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה אל עמדה צבאית סמוך ליישוב פסגות שביהודה ושומרון. כוח של יחידה 636 שהיה בפעילות יזומה באזור זיהה את החשודים בעודם משליכים את בקבוקי התבערה, ופגע בשניים מהם. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

"פיגועי הירי הפכו לאיום מספר 1 באזור יהודה ושומרון", אמר גורם צבאי באוגדהץ "כל הפעילות שלנו מכוונת כדי לסכל פיגועים דומים וללכוד את אלו שביצעו ירי לעבר חיילי צה"ל ואזרחים". כמו כן, הגורמים הצביעו על עלייה משמעותית בפעילות של הארגונים חמאס, ג'יהאד אסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין.

  • עוד באותו נושא:
  • טול כרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully