וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח הרפואה שנפגע - והקצינה שהצילה את המצב: החילוץ הדרמטי מטול כרם תחת אש

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 19:45

לוואלה! נודע כי הלוחמים שנפגעו בפעילות היו חלק מכוח הרפואה. "זה סיוט, מי שאמור לטפל בפצועים - נפגע", תיאר גורם ביטחוני. אז רס"ן פלי מגיד לקחה פיקוד, ניהלה את חילוץ הנפגעים ודאגה שיגיעו לבית החולים. גורם במג"ב: "באירוע מורכב כזה לא נתקלתי" | בלעדי

בוידאו: חמישה לוחמי מג"ב נפצעו בפעילות בטול כרם/שימוש לפי 27א'

מתחקיר ראשוני של הפעילות המבצעית בטול כרם, שבה נפצעו חמישה לוחמי מג"ב מרימון רסס שהשליך אחד מהם, עולה היום (חמישי) כי השלושה שנפגעו באורח קשה היו מכוח הרפואה שהצטרף למשימה. "זה סיוט, מי שאמור לטפל בפצועים - נפגע", הסביר גורם ביטחוני שבקיא בפרטי התחקיר. הוא הדגיש כי בעקבות חומרת הפציעה של כמה מהם, ופינויים תחת אש המחבלים, "כל שנייה הייתה קריטית".

בשלב הזה נכנסה לפעולה קצינת רפואת חירום של חטיבת מנשה רס"ן, פלי מגיד, פרמדיקית בוגרת תואר שני ברפואת חירום, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שהשתתפה בעבר בפעולות חילוץ והצלה בחו"ל. הקצינה ניהלה את הטיפול בפצועים והפינוי בקור רוח. לאחר מכן ניתן אור ירוק לכוח הרפואי של סיירת גולני שעמד בכוננות, ונכנס לפנות את הפצועים. בעדיפות הראשונה עמד הלוחם שמצבו היה הכי חמור, משום שנפגע בראשו. במקביל, נכנסו שני צוותים רפואיים נוספים של ימ"ס איו"ש לייצב את מצבם של ארבעת הפצועים האחרים.

סרן פלי מגיד. דובר צה"ל
פלי מגיד/דובר צה"ל

בתוך כך, תיאמה רס"ן מגיד הקפצה של חמישה אמבולנסים שיגיעו לנקודה אליה יובאו הנפגעים. לוואלה! נודע כי הפינוי המהיר ארך פחות משבע דקות מרגע הדיווח על פיצוץ הרימון, למרות חילופי האש והתנגדות המחבלים במקום. גורם במג"ב אמר: "ראיתי הרבה אירועים רפואיים בשנים האחרונות, אבל באירוע מורכב כזה לא נתקלתי. ללא הפעולה המקצועית והמהירה של כלל הצוותים הרפואיים, והמענה המהיר של קצינת הרפואה החטיבתית האירוע היה מסתיים חמור מכך. הם ראויים לכל הערכה".

מתחקיר ראשוני של המקרה עולה כי הרימון נזרק על ידי הלוחמים, ככל הנראה פגע בשער ברזל, חזר אליהם - והתפוצץ. בצה"ל אומרים כי "לעומת כניסות אחרות, הכניסה הזו הייתה קשוחה ואלימה ביחס לאחרות".

עוד בוואלה!

הניצב במשטרה והתירוץ לאלימות שמשתוללת: "המחאות משתקות אלפי שוטרים"

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל יוצאים מטול כרם, 05 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מהפעילות בטול כרם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו איחל החלמה לפצועים, ומסר: "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול באומץ ובנחישות כדי לטהר את קיני המחבלים ביהודה ושומרון. אנו רואים באיראן אחראית ישירה לגל הטרור ביהודה ושומרון, בעידוד ובמימון פעולות רצחניות נגד אזרחי ישראל. ממשלת ישראל תילחם בנחישות בטרור ותגן על אזרחי ישראל".

מפקד מג"ב, ניצב בריק, יצחק מסר בעקבות המקרה: "הלוחמים שלנו פעלו הבוקר באומץ לב ובנחישות לסיכול טרור ביהודה ושומרון. אני מאחל רפואה שלמה והחלמה מהירה ללוחמי מג"ב איו"ש שנפצעו בלחימה. אנו נמשיך לפעול בכוחות משותפים עם גופי הביטחון לסיכול טרור ולשמירה על אזרחי ישראל. ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותנו שנגיע אליו ונסגור איתו חשבון".

  • עוד באותו נושא:
  • טול כרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully