וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה חילול השם": הרב נזף בח"כים - המפלגה גינתה את היריקות על הצליינים

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 14:28

הרב מאיר צבי ברגמן, מבכירי הרבנים הליטאים, דרש שחברי סיעת דגל התורה יגנו את המקרה. לדבריו, "צריכים למחות בכל הכוח, שייצא ברחוב שאנחנו נגד זה". בעקבות דבריו, יומיים לאחר האירוע יצאה הודעת המפלגה

בוידאו: רב בכיר במגזר הליטאי נגד תופעת היריקות: "זה חילול השם נורא"/שימוש לפי סעיף 27א

הרב מאיר צבי ברגמן, מבכירי הרבנים במגזר הליטאי, תקף היום (חמישי) בשיחה עם חברי הכנסת של סיעת דגל התורה את תופעת היריקות לעבר צליינים נוצרים. הרב נזף בחברי הכנסת לאחר שאלה לא גינו את המקרה: "צריכים למחות בכל הכוח, שייצא ברחוב שאנחנו נגד זה".

"יש היום דבר חדש שצריכים למחות עליו בכל הכוח, התחילו לירוק", אמר הרב. יו"ר המפלגה משה גפני שאל את הרב: "רציתי לשאול מה הרב אומר על זה? מה לעשות?". הרב השיב כי "זה חילול השם נורא". בעקבות כך, לאחר יומיים מאז האירוע, המפלגה הוציאה הודעת גינוי.

בביקור נוסף של חברי הכנסת אצל הרב דב לנדו, ממנהיגיה הרוחניים של המפלגה, התייחס הרב לאירועים נגד התפילה בהפרדה ביום כיפור האחרון בכיכר דיזנגוף בתל אביב ואמר: "החילונים של היום הם פעוטות שנשבו. פעם ניסו להכעיס, היום הם סוג אחר של חילונים".

היריקות על הצליינים בירושלים

ירושלים: חרדים יורקים לעבר צליינים/מערכת וואלה!

בתוך כך, המשטרה עצרה הבוקר שלושה קטינים יהודים בחשד שירקו בפתח כנסייה בעיר העתיקה, הם הועברו לחקירה במרחב דוד. אתמול נעצרו שבעה חשודים במקרה דומה, ושוחררו בתנאים מגבילים. אתמול הנחה המפכ"ל קובי שבתאי את מפקדי המחוזות "לתת תשומת לב מיוחדת" לאירועים בהם נרשמת פגיעה באזרחים או במבני ציבור ותפילה על רקע דתי, בעקבות היריקות לעבר הצליינים בירושלים. "כל אירוע של גילוי שנאה על רקע דתי הוא כתם שמקלקל את אווירת החגים המיוחדת ברחבי המדינה ובירושלים בפרט", מסר.

הנחיית המפכ"ל נמסרה שעות לאחר התייחסתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שטען כי לטעמו לא מדובר באירוע פלילי. "אני עדיין חושב שיריקה על נוצרים זה לא אירוע פלילי. אני חושב שצריך לפעול נגד זה בדרכים של הסברה וחינוך, לא כל דבר זה מעצר", אמר בראיון לגל"צ.

עוד בוואלה!

בן גביר זלזל ביריקה על הנוצרים בירושלים - המפכ"ל חושב אחרת: "מדובר בכתם מקלקל"

לכתבה המלאה
יו"ר ועדת הכספים משה גפני, 15 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
משה גפני/פלאש 90, יונתן זינדל

הסערה סביב האירוע פרצה בין היתר לאחר דבריו של פעיל הימין, אלישע ירד, בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר), שבו הצדיק את האירוע ואף טען כי הרב קוק גיבה מעשים דומים. "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, ויש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה 'שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו' - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי", כתב.

בין מי שגינה את דבריו היה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפרסם בחשבון ה-X שלו באנגלית גינוי וכן התחייב לפעול נגד התופעה. "ישראל מחוייבת לבטיחותם של כל המאמינים מכל הדתות, ולכל המקומות הקדושים, ומתחמי תפילה". גם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף גינה את האירוע. "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול", טען. "תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully