וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר זלזל ביריקה על הנוצרים בירושלים - המפכ"ל חושב אחרת: "מדובר בכתם מקלקל"

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 17:25

לאחר התייחסותו של השר לביטחון לאומי לסערת היריקות לעבר צליינים, שטען כי "לא כל דבר זה מעצר", שבתאי גינה את המקרה. "חופש הפולחן הוא סלע חברתי במדינה דמורקטית", מסר. הודעתו מצטרפת למתיחות בין השניים שנמשכת מאז כניסתו של השר לתפקיד

ירושלים: חרדים יורקים לעבר צליינים/מערכת וואלה!

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הנחה היום (רביעי) את מפקדי המחוזות "לתת תשומת לב מיוחדת" לאירועים בהם נרשמת פגיעה באזרחים או במבני ציבור ותפילה על רקע דתי, זאת בהמשך לאירוע החריג שהתקיים לאחרונה בעיר העתיקה בירושלים - במהלכו תועדו חרדים יורקים לעבר צליינים.

"כל אירוע של גילוי שנאה על רקע דתי הוא כתם שמקלקל את אווירת החגים המיוחדת ברחבי המדינה ובירושלים בפרט", נמסר מטעמו. "חופש הפולחן הוא סלע קיומה של חברה במדינה דמוקרטית והמראה המוכר ביותר בתבל הוא של חיים משותפים של כלל הדתות בעיר העתיקה - כמו גם בחיפה, בגליל ובטבריה. ירושלים היא סמל כל הדתות וכך תשאר, תוך שמירה על ביטחון המתפללים מכל דת שהיא".

הנחיית המפכ"ל נמסרה שעות לאחר התייחסתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאירוע שעורר סערה, שטען כי לטעמו לא מדובר באירוע פלילי. "אני עדיין חושב שיריקה על נוצרים זה לא אירוע פלילי. אני חושב שצריך לפעול נגד זה בדרכים של הסברה וחינוך, לא כל דבר זה מעצר", אמר בראיון לגל"צ.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, איתמר בן גביר. פלאש 90, עיבוד תמונה
מתיחות נשנית. בן גביר ושבתאי/עיבוד תמונה, פלאש 90

המתיחות בין השניים נרשמה כבר לפני חודשיים בטקס המינויים והענקת דרגות ניצב במשטרה, אז התייחס בן גביר למה שכינה "אנשים מעל המדינה" ומתח ביקורת על האופן בו המשטרה, בהובלת המפכ"ל שבתאי - אכפה את החוק. "בישראל יש חופש ביטוי, הוא ציפור נפשה של הדמוקרטיה, אבל אין איש מעל החוק ואין אנשים שהם מעל המדינה", טען. "באמצעות המינויים הללו אני מקווה שהמדיניות תחלחל עוד יותר לשטח", אמר השר ועקץ את המפכ"ל: "גם שיטת המינויים משנה כיוון, כל מי שמתמנה היום צמח מלמטה, מהשטח, והגיע לאן שהגיע בעבודה קשה, בעשר אצבעות, בהשקעה, בהקרבה ובזכות עצמו".

הסערה סביב האירוע פרצה בין היתר לאחר דבריו של פעיל הימין אלישע ירד בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר), שבו הצדיק את האירוע ואף טען כי הרב קוק גיבה מעשים דומים. "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, ויש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה 'שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו' - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי", כתב.

בין מי שגינה את דבריו היה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפרסם בחשבון הטוויטר שלו באנגלית גינוי וכן התחייב לפעול נגד התופעה. "ישראל מחוייבת לבטיחותם של כל המאמינים מכל הדתות, ולכל המקומות הקדושים, ומתחמי תפילה". גם שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף גינה את האירוע. "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול", טען. "תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו".

העיתונאי עמית סגל כינה את ירד "ילד מגודל שלא הקים מעולם מחסום בין הבטן לפה". בפוסט שפרסם כתב סגל: "מדובר בבור ועם הארץ שאיננו מכיר את השתתפותו של הרב קוק בלוויות של כמרים אנגליקניים, את חילופי האיגרות איתם, ובעיקר ילד מגודל שלא הקים מעולם מחסום בין הבטן לפה. זו הסיבה שנטש את לשכתה של לימור סון הר מלך בטענה שהקואליציה שמאלנית מדי. היהדות שלו היא גירסה קוזאקית של יואב בן צרויה מינוס השירות הצבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully