וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 נעצרו בחשד שירקו על נוצרים; בן גביר: מעשה מכוער, אך לא כל דבר זה מעצר

עודכן לאחרונה: 4.10.2023 / 11:46

ארבעה מהעצורים חשודים שביצעו את המעשה הבוקר, בהם חשוד שירק לעבר עובד בכניסה לכנסייה, בהמשך לגל המקרים שאירעו לאחרונה. השר לביטחון הפנים: "צריך לפעול נגד זה בדרכים של הסברה וחינוך". מפקד מחוז ירושלים הנחה לבחון מהלך שיאפשר הטלת קנסות מנהליים

ירושלים: חרדים יורקים לעבר צליינים/מערכת וואלה!

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס הבוקר (רביעי) לראשונה לסערת היריקות על נוצרים, וטען כי לדעתו לא מדובר באירוע פלילי. "אני עדיין חושב שיריקה על נוצרים זה לא אירוע פלילי. אני חושב שצריך לפעול נגד זה בדרכים של הסברה וחינוך, לא כל דבר זה מעצר", אמר בן גביר בראיון לגל"צ.

בן גביר הוסיף: "זה ראוי לכל גינוי. זה תופעה שצריך להפסיק אותה. שאלתי את הרב דב ליאור, הוא אמר שזה לא מוסרי ולא נכון. אנחנו נגד הדבר הזה, אבל בואו נפסיק להכפיש את מדינת ישראל. כולנו אחים, כולנו בני עם אחד".

איתמר בן גביר | חרדים יורקים לעבר צליינים בירושלים. ניב אהרונסון, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא כל דבר זה מעצר". בן גביר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ניב אהרונסון

במקביל נעצרו הבוקר חמישה בני אדם, בהם נער אחד, בחשד שירקו לעבר נוצרים או כניסה לכנסייה בעיר העתיקה בירושלים. אחד מהחשודים נעצר הבוקר לאחר שירק על בעל דוכן נוצרי, וארבעת הנוספים נעצרו בשל תקריות קודמות שאירעו בימים האחרונים בעיר העתיקה.

שלושה מהחשודים שנעצרו זוהו כאמור בשעת מעשה הבוקר על ידי תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד (מבט 2000). "לא נסבול גילויי שנאה כלפי אף אחד, יהודים, מוסלמים או נוצרים בעיר העתיקה ובכל מקום אחר בירושלים", אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, והנחה לבחון מהלך שיאפשר הטלת קנסות מנהליים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מעצר חשודים ביריקה לעבר נוצרים וכניסיות/דוברות המשטרה

מה הרקע לאירוע?

הסערה החלה לאחר שבסרטון שהופץ ברשתות תועדו מספר יהודים חרדים כשהם יורקים לעבר קבוצה של נוצרים בעיר העתיקה בירושלים. מתיעוד שהופץ ברשת נראים יהודים חרדים האוחזים לולבים בידיהם לרגל חג סוכות, כשהם יורקים לעבר צליינים בעיר.

פעיל הימין אלישע ירד פרסם השבוע פוסט בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר), שבו הצדיק את האירוע, ואף טען כי הרב קוק גיבה מעשים דומים. "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים, ויש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה 'שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו' - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי".

"אולי בהשפעת התרבות המערבית קצת שכחנו מה היא הנצרות, אבל דומני שמליוני היהודים שעברו בגלות מסעות צלב, עינויי אינקווזיציה, עלילות דם ופוגרומים המוניים - לעולם לא ישכחו", כתב והביא ציטוט מספרו של הרב קוק שאותו קישר למקרה.

דבריו של ירד גררו תגובות זועמות. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם גינוי באנגלית, והתחייב לפעול נגד התופעה. "ישראל מחוייבת לבטיחותם של כל המאמינים מכל הדתות, ולכל המקומות הקדושים, ומתחמי תפילה".

שר התיירות חיים כץ מסר: "האמירה שיריקה על נוצרים היא מנהג עתיק ואף משובח היא אומללה. ואהבה לרעך כמוך הוא כלל גדול בתורה והעיקרי שבה. במקום להיות אור לגויים, המעשים של קומץ קיצוני, משניאים את היהדות ואת העם היהודי, פוגעים בתדמית של ישראל ובתיירות. יש לגלות אפס סובלנות כלפי פגיעה בסמלי דת באשר הם".

ראש הממשלה,בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, ירושלים. 27 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
פרסם גינוי. רה"מ נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

שר הדתות מיכאל מלכיאלי אמר: "מגנה בתוקף את התופעה של יריקות לעבר נוצרים בירושלים. אין זו דרכה של תורה, ואין אף רב שתומך ומעניק לגיטימציה להתנהגות נבזית שכזו. חובה עלינו להוקיע, ונמשיך לכבד את כל העמים הבאים בשערי עיר הקודש".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "נדהמתי לשמוע על התופעה המזעזעת של תקיפה בשם היהדות כביכול. "דְּרָכֶיהָ דַרְכֵי נֹעַם וְכָל נְתִיבוֹתֶיהָ שָׁלוֹם". תורתנו הקדושה מצווה עלינו לנהוג בכבוד כלפי כל אדם באשר הוא, לא משנה מהי אמונתו, דתו או מוצאו. חובה עלינו לדאוג שיהיה כבוד שמיים מתרבה על ידינו ולא חלילה להפך. אני מגנה את ההתנהגות הנפסדת הזו".

הרב דוד לאו הבהיר: "בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. גם אנו נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את עיר הקדש ירושלים. אני מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת. תופעות פסולות אלו וודאי שאין לייחס להם כל קשר להלכה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully