וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תפילה בהפרדה: שוב עימותים בדיזנגוף

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 13:29

מתפללים פרסו שלט ששימש כמחיצה בכיכר, תושבים הגיעו למקום והחלו להתעמת עימם. המתפללים עברו להחזיק את המחיצה בידיהם לאחר שפורקה על ידי פקחים. יו"ר "ראש יהודי" נגד בית המשפט: "מקבל את האג'נדה של המתפרעים". הדיון בערעור של ראש יהודי יישמע מחר

בוידאו: הרב ליאו די ששכל את אשתו ושני בנותיו בפיגוע התפלל בהפרדה בכיכר דיזנגוף/תקשורת חי חילונים ירוקים

תושבים בתל אביב מחו הבוקר (חמישי) בכיכר דיזנגוף בפני מתפללים שהקימו מחיצה מאולתרת במקום, חרף הבהרת העירייה כי אין אישור להפרדה במרחב הציבורי. המתפללים עברו להחזיק את המחיצה בידיהם לאחר שפורקה על ידי פקחים. בין המשתתפים שהגיעו לכיכר היה לאו די מאפרת, שאשתו ושתי בנותיו נרצחו בפיגוע בבקעה.

"התופעה מתפשטת בחודשים האחרונים, בעקבות הפקרת המרחב הציבורי לטובת הגרעינים המשיחיים, והממשלה החשוכה והקיצונית של בן גביר וסמוטריץ' שנותנים אור ירוק להפרדה מגדרית", תקף ראובן לדיאנסקי, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו וראש סיעת חילונים ירוקים. "נמשיך להיאבק נגד כל תופעה של הפרדה מגדרית בעיר, נגד כל ניסיון הדתה, אין להם זכות קיום במרחב הציבורי של תל אביב".

המחיצה המאולתרת שהוקמה בכיכר דיזנגוף, עימותים פרצו במקום. 5 באוקטובר 2023. אורי סלע
מחיצה מואלתרת שהוקמה בכיכר דיזנגוף. היום/אורי סלע
הרב ליאו די ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע הגיע לתפילה בהפרדה, כיכר דיזנגוף, 5 באוקטובר 2023. תקשורת חי חילונים ירוקים, אתר רשמי
הקמת המחיצה המאולתרת בכיכר דיזנגוף. היום/אתר רשמי, תקשורת חי חילונים ירוקים
עימותים בכיכר הבימה בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023. אורי סלע
עימותים בכיכר הבימה בערב יום כיפור/אורי סלע

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', טען כי האב השכול הותקף, והאשים את ראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ. "ליאו די, ששכל את אשתו ובנותיו לפני מספר חודשים בפיגוע רצחני הותקף רק בגלל שהתפלל בתל אביב", טען. "אסור שתל אביב תהפוך להיות מקום מסוכן לציבור המסורתי הדתי והחרדי. האחריות על הידיים של בני גנץ ויאיר לפיד. המחאה הפכה להיות מחאה נגד מסורת ישראל. זה מסוכן, תעצרו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גם טען שדי הותקף: "ליאו די נדחף על ידי מפגין בכיכר דיזנגוף, רק בגלל שהעז להתפלל ולהחזיק ארבעת המינים ברחובה של עיר הוא מזעזע ומטריד. אני מגנה את זה בכל תוקף. הנחתי את המשטרה לפעול באופן נחוש נגד אותם פורעים בדיוק כמו שעצרו את היורקים אתמול לעבר צליינים".

ליאו די הגיב לסערה: "התפללנו בשמחה ובכבוד 50 איש בכיכר דיזנגוף. היו הרבה אנשים שבאו לתמוך בנו. היו חמישה-עשרה אנשים שהפריעו לנו, אבל לא ממש, רק צעקו. סיימנו בכיף ובשירים. באנו לתל אביב בגלל מה שקרה ביום כיפור, בגלל התגובה של ראש העיר ובג"ץ שלא עשו כלום ותמכו במוחים. אני ליברלי בדעתי ומאמין בזכות האדם וחופש דת ושכל יהודי, נוצרי וכל אחד במדינת ישראל יכול להתפלל באופן שהוא רוצה. עם הפרדה, בלי הפרדה, עם מחיצות או בלי. זאת לא הדת של ראש העיר או בג"ץ, הוא לא יכול להחליט לאף אחד איך להתפלל. כל אחד יבחר את הדרך שלו, אם יש אנשים שנגדם ואין להם סבלנות זאת בעיה שלהם".

"תל אביב מוכיחה שהיא לא ליברלית"

יו"ר ארגון "ראש יהודי" ישראל זעירא תקף הבוקר את עיריית תל אביב ובית המשפט, בעקבות האיסור על ארגונו לקיים הקפות שניות במרחב הציבורי בעיר. לדבריו, הארגון לא הפר את ההנחיות שניתנו לו לתפילות יום כיפור, למרות שהקים מחיצות להפרדה מגדרית בין המתפללים. "אנחנו לא הפרנו את החוק, שמנו כמה דגלים שלא הפריעו לאף אחד לעבור מצד למצד. אם לזה העירייה קוראת הפרת חוק היא בעצם מקבלת את האג'נדה של המתפרעים ונותנת את התירוץ בעצם להפוך את הקורבן לאשם", אמר.

"תל אביב מוכיחה שהיא לא ליברלית, היא מוכיחה שהיא פנאטית, שאין לה סובלנות לדעות שונות", המשיך יו"ר הארגון בריאיון לפרופ' אריה אלדד וטל שלו ב-103FM. "אתה חושב שבפעילות שלכם בשבועות האחרונים קירבתם לבבות ליהדות?", תהתה העיתונאית, וזעירא השיב: "זה כמו לשאול אישה נאנסת. מושג קירוב לבבות זה איזשהו חייכן מתקתק ודביק שצריך כל היום לחלק לך פרחים ותפוחים ואז אתה תתקרב ליהדות. זה לא קירוב לבבות, אנחנו שמנו על סדר היום את היהדות. היום הנושא של היהדות במרחב הציבורי זה נושא של נחלת הכלל ויהיה דיון ציבורי על זה".

אתמול דחה בית המשפט לעניינים מינהליים את עתירת "ראש יהודי" נגד החלטת עיריית תל אביב, ואסר עליו לקיים את מנהג ההקפות השניות במרחב הציבורי בעיר. ההחלטה התקבלה בעקבות הפרת ההיתר שניתן לארגון לקיים את תפילת יום הכיפורים ללא הפרדה מגדרית. הדיון בערעור של ראש יהודי יישמע מחר.

בערב יום כיפור ובערב שלאחריו פרצו עימותים בין מתפללים לתושבי תל אביב בכיכר דיזנגוף, כיכר הבימה ובמוקדים נוספים בעיר. זאת, בעקבות קיום התפילה בהפרדה בין נשים לגברים, למרות שבית המשפט העליון אסר על כך. מפגינים שיבשו תפילות בהפרדה, בין היתר בכיכר בדיזנגוף, כיכר המדינה, רמת השרון וגבעתיים.

מתפללים שהגיעו לאזור הציבו מחיצות מאולתרות, בניגוד לפסיקה. התושבים לא קיבלו זאת, הפריעו לתפילה וערמו את כיסאות הפלסטיק שהביאו המתפללים. בכיכר הבימה קראו המתנגדים "בושה" למתפללים. בעקבות העימותים, שהיו בעיקר מילולים, המשטרה הגיעה למקום, ולפחות אדם אחד נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully