וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: "צה"ל אמר שלא יגייס יותר סוהרות, שב"ס התחננו להשאיר אותן"

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 18:23

הגורמים היו המומים לשמוע על הפרשה, לפיה קיימה סוהרת קשר אינטימי עם מחבל, דרך התקשורת ולא דרך הצינורות המקובלים. כעת, מאשימים גורמי הביטחון את שב"ס, ואומרים כי ביקשו בעבר לקצר את שירות הסוהרות. "שב"ס ביקשו להאריך ואמרו שבלי זה הם לא יכולים להתקיים"

בר לב על הטענות לאונס סוהרות בכלא גלבוע, קרדיט: המשרד לבט"פ/מעריב

גורמי ביטחון מתחו ביום (שישי) ביקורת על המשרד לביטחון לאומי ושירות בתי הסוהר, זאת בעקבות התפוצצות הפרשה בה התגלה כי סוהרת קיימה קשר אינטימי עם מחבל. הגורמים מסרו כי שמעו על הפרשה לראשונה דרך התקשורת, וכי בעבר כבר ביקשו להוציא את הסוהרות מהאגפים הביטחוניים אך נתקלו בסירוב. "בשב"ס התחננו להשאיר את הסוהרות ואמרו בלי זה הן לא יכולים להתקיים".

לדברי הגורמים, במשרד הביטחון ובצה"ל שמעו לראשונה על הפרשה בתקשורת ולא עודכנו בצינורות המקובלים בין הגופים. כמו כן, הגורמים מאשימים את שב"ס בנסיון לגלגל את האחריות על הפרשה. "לא רק שלא הודיעו על הפרשה למשרד הביטחון ולצה"ל כמקובל הם מציגים את הסוהרות כחיילות. הן באחריות שב"ס בלבד ולא צה"ל", מסרו.

כלא שטה. ויקיפדיה, Ori~, עיבוד תמונה
"מציגים את הסוהרות כחיילות. הן באחריות שב"ס בלבד"/עיבוד תמונה, ויקיפדיה, Ori~

עוד מסרו הגורמים מסרו כי בתקופתו של שר הביטחון לשעבר בני גנץ, החליטה ועדה לדחות את סיום השירות של הסוהרות בחובה לדצמבר 2024 על פי בקשת שב"ס. בתוך כך, הרטכ"ל הקודם, אביב כוכבי, ביקר בזמן שירותו בבתי הכלא ובמפקדת שב"ס, יחד עם ראש אכ"א יניב עשור ונציגים נוספים, כדי לבחון מחדש את ההתנהלות ותנאי השירות של הסוהרות. מגורמי הביטחון נמסר כי "בשב"ס התחננו להשאיר את הסוהרות בשירות חובה כמה שנים נוספות בשירות בבתי הכלא, כי אין להם תחליף ואין תוכנית חלופית להשלמת כוח האדם ומילוי המשימות הנדרשות".

"בצה"ל ובמשרד הביטחון אמרו להם שהם לא יגייסו עבורם יותר, ולבסוף הוועדה החליטה לאשר דחייה לדצמבר 2024", מסרו הגורמים, "שב"ס ביקשו להאריך. זו לא הייתה בקשה של צה"ל. הפוך. בשב"ס התחננו להשאיר את הסוהרות ואמרו בלי זה הם לא יכולים להתקיים".

עוד בוואלה!

בשל החשד לקשר אינטימי: חיילות יוצאו לאלתר מהאגפים הביטחוניים בבתי הסוהר

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר בבית הסוהר הבטחוני עופר בלווי נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי. 16 באוגוסט 2023. שב"ס, אתר רשמי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר בבית הסוהר הבטחוני עופר/אתר רשמי, שב"ס

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי חיילות בשב"ס קיימו לפי החשד קשר אינטימי עם אסיר ביטחוני. המשטרה פתחה בחקירה ועכבה חיילת אחת עד כה. ייתכן כי מעורבות נוספות בפרשה שעל חלק מפרטיה הוטל צו אסור פרסום. לפי החשד החיילת שגויסה לשירות בשב"ס ניהלה קשר אינטימי במהלך שירותה כסוהרת עם המחבל ויחד עם סוהרות נוספות בתחילת שירותה בארגון. היא התוודתה על מעשיה במסגרת חקירה שגרתית של ענף ביטחון מידע בשב"ס שנערכה בימים האחרונים.

לאחר הפרסום, הנחו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ונציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי להפסיק לאלתר את שירות סוהרות החובה בבתי הסוהר הבטחוניים בשב"ס, ומסרו כי הדבר יעשה כבר בימים הקרובים. "מדובר באירוע שיטתי ומתמשך שלא ניתן לסבול אותו יותר", אמר בן גביר. "ניצול של סוהרות בידי מחבלים ארורים וקשרים אסורים הוא לא מצב שיתאפשר במשמרת שלי".

הליך הפסקת שירותם של כ-700 חייילות צה"ל בשב"ס יצא לדרך בשנה האחרונה, בעקבות "פרשת הסוהרות". התכנית להוצאת הסוהרות מהאגפים הביטחוניים הייתה אמורה להסתיים באמצע שנת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully