וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה נגד עיריית ת"א: ביהמ"ש דחה את בקשת "ראש יהודי" להוצאת צו ביניים

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 14:58

ביהמ"ש דחה את בקשת העמותה להוציא צו ביניים לביטול החלטת העירייה לפיה יבוטלו האירועים הציבוריים בסוכות. עוד נקבע כי על הצדדים להידבר ולהגיע לסיכום עד יום ראשון ב-17:00, אז יוחלט אם לקיים דיון בעתירה. השופט אלטוביה: לא יכול לדון בעניין כי עילת הסבירות בוטלה

עימותים בכיכר דיזנגוף בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023/ללא

בית המשפט לעניינים מנהליים דחה היום (שישי) את בקשת "ראש יהודי" להוצאת צו ביניים שיאפשר את החלטת העירייה לא לאפשר קיום אירועים ציבוריים בסוכות. עם זאת הצדדים יצטרכו לעדכן את בית המשפט עד ליום ראשון ב-17:00 ואז יוחלט אם לקיים דיון בעתירה.

ההחלטה התקבלה על ידי השופט מגן אלטוביה שקבע כי אינו יכול לדון בעתירה משום שעילת הסבירות בוטלה. "מתעורר ספק אם לבית המשפט לעניינים מנהליים סמכות כיום להתערב בהחלטה זו לאור שינוי הדין בעניין עילת הסבירות", אמר. "רוצה לומר שאף אם תתקבלנה טענות העותרות, ספק אם בידי הסמכות לבטל החלטת המשיבה או להתערב בשיקול דעתה או להורות לה לפעול כעמדת העותרות והדבר מצריך עיון".

עם זאת, השופט אלטוביה טועה בהחלטתו משום שעילת הסבירות בוטלה רק כלפי הממשלה ושריה - ולא כלפי רשויות מקומיות.

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
העימותים בכיכר דיזנגוף בת"א בערב יום כיפור/פלאש 90, תומר נויברג

שר הפנים משה ארבל הגיב על דברי השופט מגן אלטוביה ואמר: "יום בו שופט בבית משפט מחוזי לא יודע לשונו הפשוטה של חוק יסוד זהו יום כיפורים של המערכת. מערכת המשפט זקוקה נואשות לאמון וככה לא בונים אותו".

"ראש יהודי" מסרו בתגובה להחלטה כי הם נכונים להידברות עם העירייה בכדי להגיע להסכם על ניהול האירועים. "עיריית תל אביב ביטלה לנו את האירועים כי הם בחרו בצד האלים ולהאשים את הקרבן, למפגינים שהגיעו לכיכר הייתה מטרה להרוס את התפילה ולא משנה באיזה דרך", אמרו. "אנחנו נכונים להדברות עם העירייה כדי להגיע להסכמות איך לנהל את האירועים ומבקשים התנהלות עניינית מצד עיריית תל אביב".

עוד בוואלה!

אחרי המהומות ביום כיפור: עיריית ת"א תבטל את אירועי "ראש יהודי" במרחב הציבורי בסוכות

לכתבה המלאה
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
העימותים בכיכר דיזנגוף בת"א בערב יום כיפור/פלאש 90, תומר נויברג

אתמול עיריית תל אביב יפו ביטלה את ההיתרים שניתנו לעמותת "ראש יהודי" לקיום אירועים במרחב הציבורי בחג הסוכות. זאת, לאחר שהפרו את הנחיות העירייה ואת החלטת בית המשפט בערב יום הכיפורים. בין האירועים שיבוטלו: הקמת סוכה ברחבת זמנהוף וקיום הקפות שניות בכיכר דיזנגוף. ההחלטה לבטל את האירועים התקבלה בתום שימוע שהתקיים בנושא.

בערב יום הכיפורים ארגנה העמותה תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף בעיר בין נשים לגברים - למרות שבג"ץ אסר על כך. בתגובה התפתתחו במקום ובמוקדים נוספים עימותים בין מפגינים למתפללים. תושבים שלא קיבלו את הצבת המחיצה המאולתרת במקום הפריעו לתפילה וערמו את כיסאות הפלסטיק שהביאו המתפללים. בכיכר הבימה קראו המתנגדים "בושה" למתפללים. בעקבות המהומות, שהיו בעיקר מילוליות, המשטרה הגיעה למקום, ולפחות אדם אחד נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully