וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות ביום כיפור: עיריית ת"א תבטל את אירועי "ראש יהודי" במרחב הציבורי בסוכות

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 22:04

העירייה ביטלה את ההיתרים שניתנו לעמותה בגלל שהפרה את החלטתה לפיה אין להציב מחיצה בשטח ציבורי. בין האירועים שתוכננו היו הקמת סוכה וכן הקפות שניות בכיכר דיזנגוף. חולדאי: "ההחלטה התקבלה בלב כבד לאחר שהארגון לא קיבל אחריות על התפילה בהפרדה"

עימותים בכיכר דיזנגוף בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023/ללא

עיריית תל אביב יפו ביטלה היום (חמישי) את ההיתרים שניתנו לעמותת "ראש יהודי" לקיום אירועים במרחב הציבורי בחג הסוכות. זאת, לאחר שהפרו את הנחיות העירייה ואת החלטת בית המשפט בערב יום הכיפורים. בין האירועים שיבוטלו: הקמת סוכה ברחבת זמנהוף וקיום הקפות שניות בכיכר דיזנגוף. ההחלטה לבטל את האירועים התקבלה בתום שימוע שהתקיים בנושא.

בערב יום הכיפורים ארגנה העמותה תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף בעיר בין נשים לגברים - למרות שבג"ץ אסר על כך. בתגובה התפתתחו במקום ובמוקדים נוספים עימותים בין מפגינים למתפללים. תושבים שלא קיבלו את הצבת המחיצה המאולתרת במקום הפריעו לתפילה וערמו את כיסאות הפלסטיק שהביאו המתפללים. בכיכר הבימה קראו המתנגדים "בושה" למתפללים. בעקבות המהומות, שהיו בעיקר מילוליות, המשטרה הגיעה למקום, ולפחות אדם אחד נעצר.

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
העימותים בכיכר דזנגוף בערב יום כיפור/פלאש 90, תומר נויברג

סיעת "הציונות הדתית" הגיבה לשלילת ההיתרים ואמרה כי היא מחזקת את העמותה ופעיליה. "רון חולדאי מתרסק בבחירות ומנסה לקושש קולות על הגב של עשרות אלפי התושבים הדתיים, המסורתיים והחילונים שמכבדים את מסורת ישראל וחיים בתל אביב", מסרו. "בשם הפלורליזם הוא פועל באופן טוטליטרי צבוע, אלים, דורסני, משתיק ונוטף שקר. אבל בסופו של יום האמת, השפיות והרוב ינצחו את הטרלול והשקר. אנו מחזקים את ראשי ופעילי ראש יהודי. תמשיכו להרבות אור ואהבה וזה ינצח את החושך והשנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully